200x70x70 van tuinkabouter


Omdat ze veel te pleuris snel zijn en ik niet al m’n planten en hout omver wil roeien met een netje voor een paar vissen die me eigenlijk niet echt in de weg zitten

Duidelijk :rolleyes:
Maarja als ze niet in je valletje willen trappen... :juggle:

ik heb een tijdje terug een Vieja man van 30cm uit de bak moeten halen... wat een geweld!
uiteindelijk wel gelukt door de bak op te delen met een rooster, had nog maar 1/3 van de bak om m achterna te jagen :juggle:
wellicht ook een optie voor jou.
 
Wouter,

Lang geleden dat ik nog gereageerd heb maar wat een bak zeg!
Ik heb eigenlijk een vraagje over je verlichting (deze van het type LED en niet deze van het type geloof :juggle:)
als je deze met de LDD driver aanstuurt en vervolgens dimt zie je dit in "trappen" gebeuren of gaat dit zeer geleidelijk en vloeiend?

mvg,
Yov
 
Wouter,

Lang geleden dat ik nog gereageerd heb maar wat een bak zeg!
Ik heb eigenlijk een vraagje over je verlichting (deze van het type LED en niet deze van het type geloof :juggle:)
als je deze met de LDD driver aanstuurt en vervolgens dimt zie je dit in "trappen" gebeuren of gaat dit zeer geleidelijk en vloeiend?

mvg,
Yov
De mate van vloeiendheid word bepaald door het aantal bits wat deze heeft.
Bij mij zit er tussen 0% en 100% 4000 stappen (4000 bits dus)
Maar Opzich is 256 al genoeg voor vloeiend dimmen.
 
De mate van vloeiendheid word bepaald door het aantal bits wat deze heeft.
Bij mij zit er tussen 0% en 100% 4000 stappen (4000 bits dus)
Maar Opzich is 256 al genoeg voor vloeiend dimmen.
Hmm.. Ik gebruik momenteel dus een gehackte TC420 (2xTC420 eigenlijk...) waar ik het PWM signaal van omleid naar mijn drivers. (DRIVERS zitten ingebouwd in mijn lampen) Ik heb geen idee welke drivers hier op zitten maar ik zie mijn LED's wel in "sprongen" dimmen op zicht stoort dit niet maar je zit hem deze stappen wel maken. En al zeker in het meest gedimde stadium.

(sorry als dit je topic wat onderbreekt ;))
mvg,
Yov
 
Hmm.. Ik gebruik momenteel dus een gehackte TC420 (2xTC420 eigenlijk...) waar ik het PWM signaal van omleid naar mijn drivers. (DRIVERS zitten ingebouwd in mijn lampen) Ik heb geen idee welke drivers hier op zitten maar ik zie mijn LED's wel in "sprongen" dimmen op zicht stoort dit niet maar je zit hem deze stappen wel maken. En al zeker in het meest gedimde stadium.

(sorry als dit je topic wat onderbreekt ;))
mvg,
Yov

Dit zie ik ook onder de 7% denk ik, daarboven is het wel vloeiend. Zowel bij tc-420 en JMB als Aquatlantis
 
Dit zie ik ook onder de 7% denk ik, daarboven is het wel vloeiend. Zowel bij tc-420 en JMB als Aquatlantis
Dag Steven,

Erboven valt dit minder hard op tenzij je er echt op kijkt (bij mij toch) onder de 7-10% zie ik echter de stappen van uit de zetel in mijn oog hoek gebeuren ja!
Dit zal dan vast aan de "chineese" techniek liggen die ze in dit soort goedkope dimmers steken.

Mvg,
Yov
 
Hier zie je ondanks de hoeveelheid stappen ook wat verspringingen in het onderste deel van het bereik.
Maar dat is ook deels omdat de curve redelijk stijl is (intensiteit neemt snel toe in een korte tijd)
 
Ga je met je vissen in bad? :petjeaf:
Ik tel 4 geo's op die foto hierboven, moeten die eruit?
Die zijn welkom bij mij hoor, maar dan moet je ze tot maart houden.
Hier heb ik nou zo de pest aan. Kom ik wat tot rust, komt hij hier weer met een zoekplaatje aan waar ik dan weer drie Geo's tel. Bah, doe dat nu niet want nu twijfel ik aan mijn ogen, aan mijn telling en ik blijf maar zoeken... Niet leuk, haal dit soort grappen uit met andere mensen niet met zulke tere zielen zoals ik ben... :juggle::juggle::petjeaf:
 
C8752D6D-00AD-45D7-85E9-BA317760A8F8.jpeg
 
Hier heb ik nou zo de pest aan. Kom ik wat tot rust, komt hij hier weer met een zoekplaatje aan waar ik dan weer drie Geo's tel. Bah, doe dat nu niet want nu twijfel ik aan mijn ogen, aan mijn telling en ik blijf maar zoeken... Niet leuk, haal dit soort grappen uit met andere mensen niet met zulke tere zielen zoals ik ben... :juggle::juggle::petjeaf:
Screenshot_20200120-145643_Samsung Internet.jpg
 
De mate van vloeiendheid word bepaald door het aantal bits wat deze heeft.
Bij mij zit er tussen 0% en 100% 4000 stappen (4000 bits dus)
Maar Opzich is 256 al genoeg voor vloeiend dimmen.

Wat een rare waarde die 4000 stappen. Wat trouwens niet hetzelfde is als 4000 bits. Het laatste is een, wat we noemen, bitruimte. En die is meestal vastgelegd. Zo heeft een 8 bitruimte (2^8) 256 mogelijkheden of stappen. Een 16 bitruimte (2^16) kan al 65536 stappen aan enz. In jouw geval zou je dan een 12 bits chip moeten hebben, immers 2^12 geeft 4096 stappen. Nu ben ik erg benieuwd wat je dus precies gebruikt hebt?
 
Wat een rare waarde die 4000 stappen. Wat trouwens niet hetzelfde is als 4000 bits. Het laatste is een, wat we noemen, bitruimte. En die is meestal vastgelegd. Zo heeft een 8 bitruimte (2^8) 256 mogelijkheden of stappen. Een 16 bitruimte (2^16) kan al 65536 stappen aan enz. In jouw geval zou je dan een 12 bits chip moeten hebben, immers 2^12 geeft 4096 stappen. Nu ben ik erg benieuwd wat je dus precies gebruikt hebt?
Idd 4096, wist het niet meer zeker moest ff kijken hier op de controller
 
Ik zag hem al voorbij komen op Facebook in de Aquarium Junkies groep. Een mooi vermaak voor de kleine! :)
 
Zo Hehe ff tijd voor een knappe update..
Inmiddels werd ik zo gek van de zweefvuil dat ik sinds afgelopen vrijdag een powerfilter gebouwd en geplaatst, echt een wereld van verschil kraakhelder m’n water.
Jammer dan van dat ding in m’n bak.
F24F44AC-44E0-4FFC-A658-B79EE4AB976B.jpeg

C5C7B151-E057-420A-8C1D-D98948F4D18F.jpeg

24DE826D-5EB4-4CE2-8B54-C11179AEECD6.jpeg

verder gaat het eigenlijk wel heel goed, nagenoeg geen algen meer en veel goed groene nieuwe bladeren.
Inmiddels ben ik nu de carbo aan het afbouwen, ik zit nu op 3/4 van de advies dosering (15ml per dag ipv 20).
Fosfaat is nu verder gezakt naar net iets boven 1ppm, nitraat staat nu nog gemiddeld op 30ppm maar zodra ik gestopt ben met carbo afbouwen gaat dit ook omlaag.

En als afsluiter nog wat close-ups met een oude manual focus lens (135mm f2.8 AI)
E234AE92-4B82-4BC0-BFB7-786E10FEB2E7.jpeg
BA4673AC-CC14-4629-8E83-C0AAA643E328.jpeg
D8C9A3EC-557C-428D-9342-E80D13A26696.jpeg

594DA9FD-8B8F-4446-98DA-3D846D874534.jpeg

5344D3E8-5FA5-4459-9F1E-D6C15C144CAC.jpeg
 
Dacht ik al.
Bij andere merken kan je vaak de oude manual lenzen niet gebruiken. Daarom koos ik ooit ook voor Nikon. Ik heb o.a. de 85mm f1.4
 
Deze durven idd wel grondwerken doen .
Verdenk je deze als oorzaak van je zweefvuil ?
Meestal zie je corry's in scalare /discus bak die dienen om het restvoer te verorberen .
Nee ik heb de geophagus al een heel stuk langer dan m’n zweefvuil.
Dat is echt gekomen door een onbalans ergens, waarschijnlijk een te lange en te grote dosis peroxide.
Dacht ik al.
Bij andere merken kan je vaak de oude manual lenzen niet gebruiken. Daarom koos ik ooit ook voor Nikon. Ik heb o.a. de 85mm f1.4
Zijn mooie lenzen idd die oude, kwam laatst een mooie tegen 50mm F1,2 echt jammer dat m’n bankrekening dat soort lenzen niet toe laat :p
 
Zo Hehe ff tijd voor een knappe update..
Inmiddels werd ik zo gek van de zweefvuil dat ik sinds afgelopen vrijdag een powerfilter gebouwd en geplaatst, echt een wereld van verschil kraakhelder m’n water.
Jammer dan van dat ding in m’n bak.
Bekijk bijlage 289355
Bekijk bijlage 289354
Bekijk bijlage 289353
verder gaat het eigenlijk wel heel goed, nagenoeg geen algen meer en veel goed groene nieuwe bladeren.
Inmiddels ben ik nu de carbo aan het afbouwen, ik zit nu op 3/4 van de advies dosering (15ml per dag ipv 20).
Fosfaat is nu verder gezakt naar net iets boven 1ppm, nitraat staat nu nog gemiddeld op 30ppm maar zodra ik gestopt ben met carbo afbouwen gaat dit ook omlaag.

En als afsluiter nog wat close-ups met een oude manual focus lens (135mm f2.8 AI)
Bekijk bijlage 289356Bekijk bijlage 289357Bekijk bijlage 289359
Bekijk bijlage 289358
Bekijk bijlage 289360

Prima bak! Wat si dat precies voor een filter? Je zegt dat je het niet echt mooi vind in je bak. Kan je niet iets doen met een cover? Je hebt ze wel die bedoelt zijn voor heaters.
 
Prima bak! Wat si dat precies voor een filter? Je zegt dat je het niet echt mooi vind in je bak. Kan je niet iets doen met een cover? Je hebt ze wel die bedoelt zijn voor heaters.
Nee jij vind zo’n wit lel in je plantenbak wel mooi? :p
Het is hopelijk nog altijd “tijdelijk” en gaat er uit zodra ik alle zweeftroep onder controle heb
 

Terug
Bovenaan