200x70x70 van tuinkabouter


Ff aan de knutsel geweest met 1 van mijn langst lopende projecten..
Eindelijk de relais geplaatst en de wcd’s, ook controle lampjes erboven gezet om te zien of ze aan of uit staan.
Met wat mazzel passen mijn led voedingen nog onder de relais en dan houd ik dus enkel mijn 12v voeding over aan de “verkeerde” kant.
Waar de rol waxkoord moet ruimte blijven voor de controller
83D33174-1C64-426C-B265-C95CAF2C682E.jpeg
 
Zo daar was ik dan met knappere foto’s :)
In de laatste maand is er redelijk wat veranderd:
-bioco2 gestart met 1% van het totaal oppervlak (aquarium+bioloog) wat vergroot gaat worden naar 2%
-snel groeiende planten toegevoegd
-planten en bodemcapsules beschermd tegen m’n geophagussen met basalt split

met de toevoeging van de bioco2 blijft de (berekende) concentratie in de nacht op de 10ppm hangen ipv 3ppm, wat dus op zijn beurt zorgt voor een hogere en stabielere CO2 in m’n aquarium, en dat voor 10 minuten werk per week tijdens de waterwissel :)

waterwaardes zijn sinds ik digitaal meet (NO3, PO4 en PH) een stuk makkelijker bij te houden en te sturen :)
77F70186-EE8C-4D57-A0AB-623DD4AC74EE.png

Eigenlijk was dit wel weer genoeg tekst, op naar de foto’s.
A9D3E805-7F47-4E4A-B633-A55466D350BB.jpeg

850E94D2-2E5B-46B2-A27A-378DC8F6135B.jpeg

124D2195-00D1-4C89-BB9A-2F29AD1B0205.jpeg
 
waterwaardes zijn sinds ik digitaal meet (NO3, PO4 en PH) een stuk makkelijker bij te houden en te sturen :)
Ho wacht even heb ik iets gemist maar waardes digitaal meten das nieuw voor mij of heb ik er overheen gelezen
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gebokst po4 en ph oké maar no3 :S:S
Het blijft een mooi bak om naar te kijken :smitten::smitten:
 
Ho wacht even heb ik iets gemist maar waardes digitaal meten das nieuw voor mij of heb ik er overheen gelezen
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gebokst po4 en ph oké maar no3 :S:S
Het blijft een mooi bak om naar te kijken :smitten::smitten:
Ik heb een Hanna NO3 meter over genomen van @greenbee
Net als de po4 pocketchecker
 
Ken het product/merk nog niet, maar tot nu toe dus wel tevreden over het gebruik van deze meters?

Zojuist een instructiefilmpje gekeken: HI 764 Nitrite Checker HC, is niet heel erg veel extra werk inderdaad, kan mooi zijn ding doen tijdens onderhoud.
 
Ken het product/merk nog niet, maar tot nu toe dus wel tevreden over het gebruik van deze meters?

Zojuist een instructiefilmpje gekeken: HI 764 Nitrite Checker HC, is niet heel erg veel extra werk inderdaad, kan mooi zijn ding doen tijdens onderhoud.
Dat is nitriet.
Ik gebruik de HI96728 als ik mij niet vergis, zal ff op het apparaat zelf moeten kijken.

maar zag net ff snel dat hanna ook komt met een pocket checker voor nitraat, weliswaar voor zoutwater maar toch
 
wat een mooie bak! Ik zou er vaker naar kijken dan naar de tv :smitten:
Het is dat ik net een nieuwe tv heb en Netflix nog niet leeg heb...
Laat je het weten of dat lukt want dan volg ik je graag hierin ;). Het zijn inderdaad leuke testers en vooral voor zeewater ook mooi maar ja wel prijzig jammer genoeg.
Haha Agjah als je iets moois wilt kost het nou eenmaal vaak wat
 
Zo daar was ik dan met knappere foto’s :)
In de laatste maand is er redelijk wat veranderd:
-bioco2 gestart met 1% van het totaal oppervlak (aquarium+bioloog) wat vergroot gaat worden naar 2%
-snel groeiende planten toegevoegd
-planten en bodemcapsules beschermd tegen m’n geophagussen met basalt split

met de toevoeging van de bioco2 blijft de (berekende) concentratie in de nacht op de 10ppm hangen ipv 3ppm, wat dus op zijn beurt zorgt voor een hogere en stabielere CO2 in m’n aquarium, en dat voor 10 minuten werk per week tijdens de waterwissel :)

waterwaardes zijn sinds ik digitaal meet (NO3, PO4 en PH) een stuk makkelijker bij te houden en te sturen :)
Bekijk bijlage 302568
Eigenlijk was dit wel weer genoeg tekst, op naar de foto’s.
Bekijk bijlage 302566
Bekijk bijlage 302565
Bekijk bijlage 302567
Niks mis mee!
 
maar zag net ff snel dat hanna ook komt met een pocket checker voor nitraat, weliswaar voor zoutwater maar toch
Heb je nog enig idee waar je dit hebt gelezen.
Ben zelf opzoek geweest maar kan het niet vinden:juggle:
Zit me trouwens af te vragen of dit dan ook voor onze bakken gaat werken.
 
Momenteel is die er dacht ik nog niet want ik kan de no3 checker ook niet vinden.

Voor zout dus wel met een low range:
 
Laatst bewerkt:
Wat is dit dan! Dekken je pilluh de voeding voor de planten niet voldoende of wat is de reden dat je dit (erbij) gaat gebruiken?
 
Wat is dit dan! Dekken je pilluh de voeding voor de planten niet voldoende of wat is de reden dat je dit (erbij) gaat gebruiken?

Ik wil niet voor Wouter antwoorden maar die pillen zijn meer voor voeding bij de wortels en Tenso bijvoorbeeld is voor in de waterkolom. Tenso zijn sporen namelijk.
 

Terug
Bovenaan