200x70x70 van tuinkabouter


Ik drink niet maar misschien dat ik dit er na een borrel ook wel in zie :DD ;)
Omdat mn tekenkunsten echt niet lekker zijn op de telefoon; zonder borrel nu ook vast te zien (al zit dd 5 bijna in de klok)
Screenshot_20200823-161922_Chrome.jpg
 
Heb ik een geruststellende mededeling voor je: jij hebt geen pareidolie (y) https://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie
Beperkt idd, maar hier noemen we dat gwn een levendige fantasie :p

Ik denk dat Wouter na 12 bier niet anders voelt dan nu :)
Wat dat betreft ben ik meer een schaap in wolf kleren hoor :p
De tijd van 12 bier en nog niks merken is wel geweest
Drink eens een biertje of 12 en kijk dan nog eens :D :D
de binnenkant van m’n oogleden ben ik dan aan het bekijken :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ondanks alles, ziet het er super uit!

Hoop dat je dochter niet te veel last heeft
 
Ondanks alles, ziet het er super uit!

Hoop dat je dochter niet te veel last heeft
Dankje, is nog ff wennen zo’n stuk hout maar komen nog meer planten in met verloop van tijd ;)
Dankje maar na 2 troosteloze uren en 3 uur tukken kruipt en kletst ze weer alsof er niks aan de hand is, staan gaat enkel nog wat voorzichtig.
 
Altijd moeilijk een doorkijk bak maar je bent één van de enige waar ik het wel geslaagd vind .
Met de nieuwe planten erbij komt dat zeker en vast weer in orde .
 
Hard gewerkt! Je hebt van het hout een viaduct gemaakt. Ik denk dat het heel mooi gaat bijtrekken.
Merk je ander gedrag van de vissen nu ze een nieuwe bak hebben?
 
Mooie vissen tuinkabouter,maar waarom niet wat schaduw van bovenaf,bijvoorbeeld eikebladvaren,in elk van welk planten potje je ook besteld zitten er vaak wel meerdere,als je deze laat drijven krijg je waterplanten (drijvend) met een diameter van 10-25 cm. In diameter met hangende wortel's tot 15 cm.diep (hangend).Geeft een heel mooi diepte effect.
Gr.bert
 
Altijd moeilijk een doorkijk bak maar je bent één van de enige waar ik het wel geslaagd vind .
Met de nieuwe planten erbij komt dat zeker en vast weer in orde .
Zeker, gelukkig was dit brok hout een match.
Hard gewerkt! Je hebt van het hout een viaduct gemaakt. Ik denk dat het heel mooi gaat bijtrekken.
Merk je ander gedrag van de vissen nu ze een nieuwe bak hebben?
Nee de maanvissen zijn een beetje ontdaan geweest maar waren met een paar uur weer de oude.
Mooie vissen tuinkabouter,maar waarom niet wat schaduw van bovenaf,bijvoorbeeld eikebladvaren,in elk van welk planten potje je ook besteld zitten er vaak wel meerdere,als je deze laat drijven krijg je waterplanten (drijvend) met een diameter van 10-25 cm. In diameter met hangende wortel's tot 15 cm.diep (hangend).Geeft een heel mooi diepte effect.
Gr.bert
Schaduw van boven heb ik geprobeerd met Hydroclyes Nymphoides maar dat groeide als onkruid en was op de laatste 10cm stengel onder het blad een gigantische algenmagneet.
Bedoel je trouwens niet de Mexicaanse eikenblad?
deze staat namelijk rechts voor de overloop.

nvm gevonden, is een andere plant.
Ga er ff verder naar kijken/denken
 
Laatst bewerkt:
Zie deze niet direct in de foto,de mexicaanse eikeblad,( kan zo maar zijn hoor,dat deze zo heet) ) maar de plant die ik bedoeld wordt vaak in de bodem gezet,en in algemene zin weet een aquariumwinkel wel wat er bedoeld wordt,mits ze deze plant in voorrraad hebben,het zou beter zijn als ik de latijnse naam wist,maar die heb ik even niet in mijn geheugen,ik heb zelf ook wel even geleden de sumatra-varen gebruikt,als drijfplant maar deze wordt iets te "fijn"qua structuur,en daardoor ja,gevoelig voor alg in de bovenste waterlagen.Overgens zie ik deze plant (eikebladvaren) zelden als drijvend,maar goed,dat is een keuze.

Ik heb sinds de wisseling van T5 naar Led ook zelf ervaren dat in de bovenste waterlagen de alg wat meer wordt,is momenteel minder door de gebruikte led verlichting te dimmen,is bij mij een mogelijkheid,,gelukkig.
 
Zie deze niet direct in de foto,de mexicaanse eikeblad,( kan zo maar zijn hoor,dat deze zo heet) ) maar de plant die ik bedoeld wordt vaak in de bodem gezet,en in algemene zin weet een aquariumwinkel wel wat er bedoeld wordt,mits ze deze plant in voorrraad hebben,het zou beter zijn als ik de latijnse naam wist,maar die heb ik even niet in mijn geheugen,ik heb zelf ook wel even geleden de sumatra-varen gebruikt,als drijfplant maar deze wordt iets te "fijn"qua structuur,en daardoor ja,gevoelig voor alg in de bovenste waterlagen.Overgens zie ik deze plant (eikebladvaren) zelden als drijvend,maar goed,dat is een keuze.

Ik heb sinds de wisseling van T5 naar Led ook zelf ervaren dat in de bovenste waterlagen de alg wat meer wordt,is momenteel minder door de gebruikte led verlichting te dimmen,is bij mij een mogelijkheid,,gelukkig.
Denk dat je deze bedoelt

Maar mijn led is dimbaar en is flink gedimt.
Het is een DIY lamp met een maximaal vermogen van 50.000+ lumen.
Degene van wie ik de lamp heb afgekeken heeft de PAR output gemeten en geplot en ik heb zijn instellingen ongeveer gekopieerd.
Ik heb dus ongeveer 100-120 PAR op de bodem dacht ik
 
In de zak
DBD344B0-6D66-47B5-AEBC-18AE8DAA8A00.jpeg

2C5CD7F6-A123-4360-A8FE-19AF3549E46E.jpeg

En in de bak
F23C1E0F-4489-4C39-AAA0-FD85C838765A.jpeg

was wel ff een dingetje de altispinosa..
Met de geslachtsbepaling foto’s en beschrijving van @Gertbl in mijn achterhoofd naar maui’s gereden en me daar aan de vissen laten helpen door een medewerker.
Werd mij verteld dat je het niet kon bepalen aan de hand van de vorm van de staartvin door 1 van de medewerkers..
Gelukkig was de medewerker die mij hielp wat minder eigenwijs en heb ik nu als het goed is 2 mannen en 4 vrouwen en nog 2 waarvan ik het niet heb gezien.
Maar zaten beduidend meer vrouwen in de bak dan mannen dus met wat mazzel heb ik 6 vrouwen en 2 mannen :D
 
Waarom heb je die grote jongens eigenlijk weggedaan?
Omdat ik het oeverloze geploeg na 6 jaar wel redelijk beu was.
Ik wil graag een mooie plantenbak en dat is met die vissen aardig uitdagend als je planten constant niet de kans krijgen goed te wortelen
 
Omdat ik het oeverloze geploeg na 6 jaar wel redelijk beu was.
Ik wil graag een mooie plantenbak en dat is met die vissen aardig uitdagend als je planten constant niet de kans krijgen goed te wortelen
Dus je vissen moesten eruit omdat je planten niet vlug genoeg wortelen en jij geen geduld had ( ps : potjes ongebruikt geduld te koop bij John ) :help::help:
 
Dus je vissen moesten eruit omdat je planten niet vlug genoeg wortelen en jij geen geduld had ( ps : potjes ongebruikt geduld te koop bij John ) :help::help:
Geduld is niet echt een optie als ze binnen 2 uur je vers geplante planten incl mest eruit hebben gegraven
Stiekem hoopt ie op een tornado in mijn bak
Dat per definitie :p
 

Terug
Bovenaan