200x70x70 van tuinkabouter


Wat is dit dan! Dekken je pilluh de voeding voor de planten niet voldoende of wat is de reden dat je dit (erbij) gaat gebruiken?
Dat wat John zegt:
Ik wil niet voor Wouter antwoorden maar die pillen zijn meer voor voeding bij de wortels en Tenso bijvoorbeeld is voor in de waterkolom. Tenso zijn sporen namelijk.
Het is inderdaad, net als de KH2PO4, KNO3, K2SO4, MgSO4 om de water kolom te voorzien van een bepaalde concentratie “mest” om ook daar geen belemmerende factor te kunnen hebben.
heb je extra nodig dan ?
Sws kalium is een must hier.
NO3 zakt te ver als ik niet doseer.
PO4 ligt op de plank mocht die ook buiten de perken gaan zakken.
Sporen doseer ik tot 0,2ppm ijzer (geteste waarde aan het einde van de week)
Mg werd geadviseerd door de website maar gaat zolang ik geen tekorten bemerk de plank op tot het nodig is
 
Leuk zo’n omgekeerd bakje maar m’n pompvak is wel meteen vol...
44DA0867-817B-47A9-A764-B525C5E9FF3E.jpeg
 
Met dank aan @Ludger heb ik een nieuw “stukje” hout.
AB34D8E9-A418-4FB8-8FD0-17F975B4F270.jpeg

Binnenkort maar ff schoonmaken en bekleden met planten en plaatsen.
Het komt in de linker helft van m’n aquarium te liggen vanaf de woonkamer gezien.

Het hout wat daar nu zit begint te vergaan dus een mooie vervanging dacht ik zo
 
Mooi hout Wouter en ik moet toegeven dat het ook wel een beetje lijkt alsof het 2 stukken zijn hoor.
 
Dat is niet zomaar een lekker houtje, dat is een complete roomdevider? ben heel nieuwsgierig hoe dat eruit gaat zien in zo'n grote bak
 
Dat is niet zomaar een lekker houtje, dat is een complete roomdevider? ben heel nieuwsgierig hoe dat eruit gaat zien in zo'n grote bak
Ik ben ook benieuwd hoe het eruit gaat zien
 
Dat is een mooi stuk hout zeg, benieuwd hoe het er in je bak uit gaat zien!
 
Na dagen voorbereiding gisteren het oude electra paneel eruit getrokken en de nieuwe afgerond.
Vandaag alles geplaatst en aangesloten, van de 14 stopcontacten werkt er 1 helaas niet, geen idee waarom niet maar het zit mij prima zo.
Veel te heet om me daar nu druk over te maken.
A9F80EFE-437C-458C-8D44-0F6A9D1BC70E.jpeg
 
Ben wel benieuwd hoe dit er dan in het kastje uitziet. Hoe koel je al deze bedrading? Of is dat niet nodi?
 
Heel wat anders dan die verlengsnoeren bij mij :DD
Haha daar ben in al een tijdje van af gestapt :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Ben wel benieuwd hoe dit er dan in het kastje uitziet. Hoe koel je al deze bedrading? Of is dat niet nodi?
Als je bedrading moet koelen doe je iets goed verkeerd..
 
Lees het nu ook ja :stom: Bedoelde vooral die onderste dingen, op de naam komen is soms wat lastig :DD
De voedingen dus :p
De rechter 2 zijn voor de verlichting die zijn actief gekoeld en hebben als het goed is een thermische beveiliging.
De linker is voor de controller etc, met zijn 75w budget en niet eens 10w afname zou die niet warm moeten worden
 
Mij valt het dodelijke explosief meer op :deal:
Je moet idd vertellen wat je gaat doen met deze hoeveelheid kno3..
Kusuri klei :DD
Dus toch goudvissen die Red Back van je :br:
Yup, periode gebruikt maar sloeg neer op m’n planten en gaf dus algen op de planten.
Nu met spraybars wat minder last van maar nog niet helemaal happy
 
Montmorillonietklei is zowieso heel goed voor je water/vissen en planten .
Stroming verhogen indien je neerslag opmerkt .
Dat is ook de basis voor mij voor mineralen en sporenelementen .
Je planten zouden het hier VEEL beter op moeten doen .
Ik gebruik zelf wel een andere variant overigens die 10x goedkoper is .
 
Montmorillonietklei is zowieso heel goed voor je water/vissen en planten .
Stroming verhogen indien je neerslag opmerkt .
Dat is ook de basis voor mij voor mineralen en sporenelementen .
Je planten zouden het hier VEEL beter op moeten doen .
Ik gebruik zelf wel een andere variant overigens die 10x goedkoper is .
Je zegt het alsof je geen csm+b of tenso meer nodig hebt als je die klei gebruikt.

viel mij wel op dat de weken dat ik het gebruikte m’n vissen iets intenser waren gekleurd, althans zo leek het
 
Montmorillonietklei is zowieso heel goed voor je water/vissen en planten .
Stroming verhogen indien je neerslag opmerkt .
Dat is ook de basis voor mij voor mineralen en sporenelementen .
Je planten zouden het hier VEEL beter op moeten doen .
Ik gebruik zelf wel een andere variant overigens die 10x goedkoper is .
hoe goedkoop wil je het hebben.....
 
Mooi stuk hout inderdaad, in het rechtse deel zie ik een soort dierenkop met een hoorn op zijn snuit
Het linkerdeel laat een visarend zien met een gevangen zalm. Een al wat afgetakeld exemplaar die met de terugkeer naar haar geboorteplaats bezig was om voor nageslacht te zorgen... :):):)
 
Het linkerdeel laat een visarend zien met een gevangen zalm. Een al wat afgetakeld exemplaar die met de terugkeer naar haar geboorteplaats bezig was om voor nageslacht te zorgen...

Ik drink niet maar misschien dat ik dit er na een borrel ook wel in zie :DD ;)
 
Dat hoor je toch maar weinig, hup, gelijk aan de slag :DD
Moet ik wel tijd en puf hebben.
En de winkel moet open zijn voor m’n geophagusen
Dat is pas over 2 weken ongeveer op z’n vroegst, ging er ook van uit dat het inwateren zo lang zou duren om eerlijk te zijn
Het linkerdeel laat een visarend zien met een gevangen zalm. Een al wat afgetakeld exemplaar die met de terugkeer naar haar geboorteplaats bezig was om voor nageslacht te zorgen... :):):)
Doe mij ook maar een portie :p
 

Terug
Bovenaan