heel erg hoog tijd weer voor een update al zeg ik het zelf.
het is buiten weer donker dus des te makkelijker worden de foto's
😀
Bekijk bijlage 283591
Bekijk bijlage 283592Bekijk bijlage 283593
en omdat het zo lekker ging nog een paar close-ups
Bekijk bijlage 283594
Bekijk bijlage 283595
ik ben alleen wel in de tussentijd tegen een probleem aan gelopen..
ik ben begin oktober begonnen met de CO2 te regelen op basis van de PH, wat dus simpelweg in hield dat de concentratie de klok rond ongeveer 20-30PPM was.
weekje op vakantie geweest half oktober en kwam terug met een bak voor bende, overal oranje/bruine drab..
eerste gedachte was eigenlijk de voederautomaat die roet in het eten had gegooid, die uitgeschakeld maar het probleem bleef.
ook omdat de CO2 leeg was geraakt tijdens mijn vakantie heb best wat baardalg opgelopen de week erna, dit bestrijd met peroxide en dat lijkt nu een gewonnen strijd te zijn.
Kwam toen tot de ontdekking dat ook heel mijn filter vol lag met derrie, dit allemaal eruit gehaald, en dus ook mijn biohome vak helemaal leeg gehaald en alles afgeheveld.
we zijn nu een goede 2 weken verder en het sediment lijkt wat minder snel terug te komen, in de tussentijd heb ik wel een oud filter even erbij gezet om alles wat zweeft af te vangen in een prop filterwatten.
maar ik denk zelf dat door het droogvoer die week het startschot is gegeven en dat de peroxide de ganade klap is geweest waarmee de bacteriën (die altijd zo mooi alles netjes opruimde zonder troep op mijn bodem) deels om zeep zijn geholpen helaas..
gelukkig groeit en bloeit alles lekker verder
😀