Wat is er nieuw

200x70x70 van tuinkabouter

Van de theiling zul je veel plezier krijgen, zweefvuil zal verleden tijd zijn....en dan zal je zien dat je statisch filtermateriaal zoals biohome in loop der tijdd gewoon schoon gaat worden.
Zou eens eerst alles laten liggen en wachten of het filtermateriaal schoon wordt...en dan beetje bij beetje verlagen.
 
Van de theiling zul je veel plezier krijgen, zweefvuil zal verleden tijd zijn....en dan zal je zien dat je statisch filtermateriaal zoals biohome in loop der tijdd gewoon schoon gaat worden.
Zou eens eerst alles laten liggen en wachten of het filtermateriaal schoon wordt...en dan beetje bij beetje verlagen.
Het is ook niet dat ik het doel wil bereiken in 1 week.
Ik heb meer dan zat te doen in huis met een vrouw en 2 kleine kinderen, het gaat dus tussen de bedrijven door als er tijd over is.
 
will je echt schitterende opnames maken...ook dichtbij dan gebruik eens een Nikon 16-80 2.8
Mijn dochter fotografeert daarmee vlinders uit de vrije hand.

https://yara0307.wixsite.com/fly-with-me
Dat is zo te zien een DX lens, dat gaat niet goed komen op een FX camera als ik het diafragma ga verkleinen
 
Toch maar wel nieuwe bewoners toegevoegd
526EDE5D-E673-43E0-B511-1AD9889D6D10.jpeg

10 porselein slakken, via de post laten komen dus ben benieuwd hoeveel het er hebben gehaald.
Eerste is inmiddels al voor zichzelf begonnen 🙂
3 “plakten” niet dus ben benieuwd of ze nog leven
 
Zijn een van de beste opruimers en glas schoonmaker welke er zijn.
 
Zijn een van de beste opruimers en glas schoonmaker welke er zijn.
Ff een wat uitgebreider antwoord 😛

Dat heb ik meer gelezen idd, ook dat ze baardalg zouden eten.
Dat was voor mij de hoofdreden om een groepje aan te schaffen om te kijken wat voor effect het heeft.
Inmiddels zijn alle 10 de slakken van hun plek gegaan en ben ik heel benieuwd naar het resultaat
 
En toen had ik ook random flow generators in m’n aquarium

Wouter, hoe heb jij de RFG's bevestigd op je pvc uitstroom buizen? Ik overweeg ze ook te gaan gebruiken namelijk.

Ik hoor het graag,

Gr. Ed
 
Wouter, hoe heb jij de RFG's bevestigd op je pvc uitstroom buizen? Ik overweeg ze ook te gaan gebruiken namelijk.

Ik hoor het graag,

Gr. Ed
Gewoon erop gedrukt.
De mijne werden geleverd met de slipfit koppelingen dus met een stukje pvc ertussen zat het zo in elkaar.
Fitting is krap genoeg om goed te knellen, lijm is dus niet nodig
 
Zoiets dacht ik al, thx dan weet ik genoeg 😊
 
Ff snel wat Icrap foto’s met extra gratis reflecties.
Tussen de flessen, poepluiers en huishouden door niet veel tijd over voor een uitgebreide fotosessie (camera instellen, gordijnen dicht doen, tafel en aanrecht leegruimen, foto’s maken, alles weer terug zetten, foto’s uitzoeken en bewerken en dan ben je zo weer 2 uur verder)
79DE5E31-F11B-4290-BB26-6613D69F664A.jpeg

DB0D936A-5B74-4B86-BF66-ACBB37D9F547.jpeg

93364857-F2FA-4083-BCEF-D5E25E2F6B9A.jpeg

met het aquarium gaat het gelukkig gewoon nogsteeds goed.
Ben inmiddels wel terug gekomen van het idee/mening dat GH niet heel belangrijk is.
Na het opnieuw inrichten van m’n aquarium bleven m’n maanvissen terughoudend en dacht dat het kwam omdat ik zoveel bezig ben geweest in de bak, ook de 8 altispinosa die ik had uitgezet was ik met 2 maanden al de eerste 2 kwijt en vrij kort daarop weer 2.
Na de eerste 2 ben ik de voeding gaan opschroeven en na de andere 2 overleden vissen ben ik gericht gaan voeren.
Ook dit mocht niet baten en ben ik er nog 2 verloren uiteindelijk.
Dat ik zag dat ze eten weigerde ging ik het ergens anders in zoeken dan de beschikbaarheid van voedsel

Ik had al wat vragen neergelegd in mijn remineralisatie topic maar zonder antwoord.
Na het verhogen van mijn GH van 4,5 naar 5+ (druppeltest) hebben mijn maanvissen een stuk meer eetlust en zijn de overgebleven altispinosa activer geworden, blijkbaar kan de GH dus ook te laag zijn.
Spijtig dat het zo’n dure les was 🙁

voor de porseleinslakken geld:
Ik doe dit nooit weer, ze vallen van m’n hardscape af en belanden op hun rug en sterven vrijwel direct.
Ik heb er nog 3 van de 10 die wel “slim” genoeg waren om gewoon er af te kruipen en het ruime sop te kiezen.
 
blijkbaar kan de GH dus ook te laag zijn.
Vreemd, net even de kladjes van de laatste metingen daarop na geslagen maar mijn GH is tussen de 3 en de 4 (druppeltest) en levenslustige en hongerige vissen.
 
Vreemd, net even de kladjes van de laatste metingen daarop na geslagen maar mijn GH is tussen de 3 en de 4 (druppeltest) en levenslustige en hongerige vissen.
Ik zou het niet weten, maar mijn GH was altijd 6-7.
Sinds ik met de kation-anion ben gaan werken is dit geleidelijk gezakt naar 4,5.
Maar nu ik het weer iets verhoogd heb naar 5+ doen de vissen het ook echt beter.
Misschien dat ze het hier gewend waren om op 6 te zitten en 4.5 dus niet goed verdragen?
Misschien dat ik zwakke altispinosa heb en dat het toeval is?
Ik zou het niet weten, het geen wat ik wel weet is dat nu de GH hoger is de vissen het beter lijken te doen.
 
Nieuw water tankje voor m’n demi water 😛
71x71x50cm, ongeveer 250L inhoud
Nu nog voorzien van een gat voor de onder uitloop en dan in gebruik nemen 🙂
 

Bijlagen

  • 44E42AB6-4600-4044-A95F-1E7F7A71BF14.jpeg
    44E42AB6-4600-4044-A95F-1E7F7A71BF14.jpeg
    169.7 KB · Weergaven: 142
Dat mag je gerust een tank noemen Wouter en bij de zomerdag kun je er zo ongeveer nog in poedelen 😉
 
Tankje zegt ie......🙈
 
Die kan wel door het gat volgens mij en lekker badderen :DD
 
Stuk beter dan dat slappe plastic ding wat in de weg stond 🙂
Nu nog het gat boren en de pvc in orde maken, frame met wielen eronder en dan zou het klaar moeten zijn
 

Bijlagen

  • 451135A2-CFD1-4871-8764-867691594EDE.jpeg
    451135A2-CFD1-4871-8764-867691594EDE.jpeg
    347.2 KB · Weergaven: 117
Beter dan de oude
 
Beter dan de oude
Maar echt..
Hier kan wel een verwarmer in, staat niet in de weg, gat zit lager waardoor er meer water uit loopt, gaat straks een UVC in, gaat ook nog eens meer water in en het ziet er beter uit.
 
Nooit gedacht dat het mogelijk was, maar ik heb een gele dropchecker 😱😱
Bekijk bijlage 327076
En dat met een bioloog.

Op zich heel logisch. Hoe zachter het water (lage KH) des te meer "vrij" CO2 in het water aanwezig. De dropchecker meet alleen dit vrije CO2.

Hoe harder het water (hogere KH) des te meer CO2 moet je toevoegen om aan dezelfde hoeveelheid vrij (ongebufferd) CO2 te komen.
Het spreekt voor zich, dat planten de voorkeur geven aan het vrije CO2.

Zelf vind ik het ook erg jammer dat ik geen plaats heb voor een vat met osmose water.

Een compacte directe doorstroom zou misschien nog kunnen. Maar moet wel soort van mobiel zijn. Aan de kant te zetten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan