200x70x70 van tuinkabouter


Leuk met de manen zo.
Je hebt t vast geschreven eerder, maar vraag t toch nog ff haha…bevielen de geo’s niet?
Waren echte binnenhuisarchitecten.
“Wil jij een plant daar? Dacht het niet”
“Goh wat een mooie zandbodem, laat ik er een maanlandschap van maken”
Na een paar jaar was ik dat wel zat, waren mooie vissen hoor maar het bijna dagelijks m’n planten terug zetten kwam me de strot uit
 
Waren echte binnenhuisarchitecten.
“Wil jij een plant daar? Dacht het niet”
“Goh wat een mooie zandbodem, laat ik er een maanlandschap van maken”
Na een paar jaar was ik dat wel zat, waren mooie vissen hoor maar het bijna dagelijks m’n planten terug zetten kwam me de strot uit
Oh dat kan ik me voorstellen idd. Irritant wordt dat …. Hm maar das wel t overdenken waar dan idd. Ik denk aan geo’s eigenlijk… thnks voor de info!
 
Oh dat kan ik me voorstellen idd. Irritant wordt dat …. Hm maar das wel t overdenken waar dan idd. Ik denk aan geo’s eigenlijk… thnks voor de info!
Ik had zelf grindroosters in de bodem liggen om het graven te beperken.
De echinodorus soorten bleven dus redelijk goed staan, maar door de roosters werd bemesten en nieuwe planten toevoegen wel lastiger.
Er zijn dus wel oplossingen te bedenken, maar hoe blij je er van word is maar de vraag
 
Omdat @jessicapilon anders maar blijft zeuren om foto’s…
En omdat ik m’n “nieuwe” lens uit moest proberen
Je bak staat er mooi bij Wouter en ik beloof je dat ik de eerste 2 weken niet om een foto zal zeuren;)k
 
Ben je een reptiel geworden?
Wild Animals Tongue GIF by Nature on PBS
 
O ja dat kan want ik meende al dat je Micromix gebruikte. Die kleur zal denk ik door het ijzer komen wat volgens mij in Tenso vrij veel zit t.o.v andere voeding.
Die bewering klopt niet.

Er zit naar verhouding tov de overige elementen (bijv koper) juist minder ijzer in de Tenso cocktail.
Zie afbeeldingen.

Maar het ijzer in de Micromix is denk ik wel beter gestabiliseerd. Doordat er maar liefst 4 verschillende chelaten worden gebruikt.
Dus de tenso zal eerder uit elkaar vallen.
En daarom ook beter om de dosering te verdelen over de week.

D2175A26-A8E8-4007-947C-BC97D5EE9575.png
9B5CEF73-4F4A-44F4-80BF-9D1D78F011DA.png
 
Waren echte binnenhuisarchitecten.
“Wil jij een plant daar? Dacht het niet”
“Goh wat een mooie zandbodem, laat ik er een maanlandschap van maken”
Na een paar jaar was ik dat wel zat, waren mooie vissen hoor maar het bijna dagelijks m’n planten terug zetten kwam me de strot uit
En dat probleem had ik dus niet.
Ze waren in de bak braaf.
Natuurlijk hapten ze naar zand maar de planten bleven ze vanaf.
Alleen ze waren te onrustig voor de discus wanneer er babies kwamen. Dat was voor mij de reden om ze weer weg te doen.
Verder prachtige vissen.
 
Die bewering klopt niet.
Ik heb het zelf nooit zo vergeleken maar herinner mij dat Dirk Bazuin ooit met de Tenso was gestopt omdat er meer ijzer in zat dan in de csm maar wellicht dat dit t.o.v de Micormix weinig verschil maakt.
 
Waarschijnlijk ligt ook jou 'plug' ergens in je bak en dan loopt die gel eruit
Nee die had ik laatst in m’n hand toevallig…
Nadat de sensor eruit ging, maar nu weet ik dus waar dat rare ringetje van is
 
Erg goed gelukt die foto Wouter en zo zien we ze niet vaak:pp
 
Die heb ik ook! Handig ding!
Jazeker, werkt alleen helaas wat minder met zand..
Kreng zuigt Osmocote korrels, blaadjes, brokjes hout en dikke stront op alsof het niks is maar 3 zandkorrels bij de as en dat ding staat stil…
 
Nieuwe lens dus nieuwe foto's :p
Voor de geintresseerde, ik heb een tamron 24-70 G2 weten te scoren voor een leuke prijs.

Eigenlijk draait het aquarium wel aardig..
Ik heb getracht de verlichting te verhogen, dit resulteerde na een maand in groene baard alg..
Ja dat lezen jullie correct, de baardalg zat vol met groene alg...
Verlichting dus weer terug geschroefd en klaar.

Ook heb een staurogyne repens toegevoegd op het hout als indicatie hoe fel mijn lampen nou eigenlijk zijn, en die zijn fel volgens de staurogyne :p

In de tussentijd ook nog ff het meest lelijke stuk techniek ever toegevoegd, een oxydator.
De reden was eigenlijk omdat ik de helderheid na het doseren van peroxide heel fijn vond.
En ik moet zeggen het water blijft wel iets mooier helder tussen de wissels door, het werkt dus wel en voegt voor mij dus ook daadwerkelijk wat toe.

Gaan we weer...
voor
_DSC7662.jpg

zij
_DSC7684.jpg

achter
_DSC7705.jpg


en dan nog wat close-ups omdat ik zo lekker bezig was
Nestje, niks meer van gezien
_DSC7625.jpg

en de vader natuurlijk
_DSC7626.jpg

_DSC7627.jpg


Ja @jessicapilon er liggen nog wat korrels op de bodem :p
 
Supermooie cichlides, elk facet met de kleuren, wat voor soort is het.
 

Terug
Bovenaan