200x70x70 van tuinkabouter


inmiddels is het al 5x benoemd dat PPM Parts per million is en een eenheid is...
haha
 
weet ik lizzerd ik vraag naar de totalen waarden ik meet de rest niet want das nie nodig hier laats nog proberen uit leggen in een topic over meten
Klaarblijkelijk snap jij het niet helemaal maar zal het proberen uit te leggen voor je.

Ongeacht mijn NO3 waarde (variërend tussen 8-25PPM), mijn PO4 waarde (variërend tussen 0,6-1,8PPM) en mijn Fe waarde (variërend tussen 0,05-0,2PPM) is mijn TDS altijd tussen de 106 en 110.
De “vervuiling” van het water afleiden uit enkel de TDS (ook gemeten in PPM) is daarom een buitengewoon slecht idee.
Zeker als je bedenkt dat de TDS ook tot stand komt met aan of afwezigheid van calcium, magnesium, natrium, chloride en carbonaten.
TDS is niks meer dan een berekende waarde afgeleid van de EC (gemeten in siemsens) waarbij bovengenoemde natrium een gigantische impact heeft op deze waarde.
 
bedankt voor je uitleg Wouter
 
Hey ik ben Wouter Tuinkabouter en in mijn topic is het de bedoeling om gratis , betrouwbare , begrijpbare , hapklare en to the point informatie te geven . :DD:DD
Zou zowat een jouwbuis kanaal moeten beginnen voor dit soort ongein, compleet met vette animaties enzo
 
Jou FA is nu Trending Wouter!! je bent een ekte blogger
 
Ja bv. Fiat en SunSun zijn je sponsors
 
Nog even en ik ga Wouter ook een rekening presenteren want ik moet telkens hier al die posten controleren:LOL:
 
Houd je bezig ;)
Voer je tenminste toch nog iets uit :LOL:
Sport Kaart GIF by Toto
 
Klaarblijkelijk snap jij het niet helemaal maar zal het proberen uit te leggen voor je.

Ongeacht mijn NO3 waarde (variërend tussen 8-25PPM), mijn PO4 waarde (variërend tussen 0,6-1,8PPM) en mijn Fe waarde (variërend tussen 0,05-0,2PPM) is mijn TDS altijd tussen de 106 en 110.
De “vervuiling” van het water afleiden uit enkel de TDS (ook gemeten in PPM) is daarom een buitengewoon slecht idee.
Zeker als je bedenkt dat de TDS ook tot stand komt met aan of afwezigheid van calcium, magnesium, natrium, chloride en carbonaten.
TDS is niks meer dan een berekende waarde afgeleid van de EC (gemeten in siemsens) waarbij bovengenoemde natrium een gigantische impact heeft op deze waarde.
jij snap het nie helaas maar maak je zelf wijs wat je wil ik meet hier kraan water osmose water regen water vijvers zonder problemen en kan het herken door de nummers
stel je voor dat je zo vol zit van je zelf terwel niet eens fatsoenelijke testen heb gedaan waar ik al jaren met deze methode werk en nooit raren meting heb gehad
 
en kan het herken door de nummers
Leg dit eens uit als je wil want ik begrijp er niets van. Ik ken geen meter die zowel de ph als de no3 of andere waarde aangeeft. Er zijn die de ph en geleidbaarheid beide meten maar dat is dan alles. Maar misschien ben ik niet goed op de hoogte.
Als je de geleidbaarheid weet dan weet je nog niet waaruit dat is opgebouwd en hoeveel bepaalde waarden zijn want de geleidbaarheid is het totaal van gemeten opgeloste zouten.
 
jij snap het nie helaas maar maak je zelf wijs wat je wil ik meet hier kraan water osmose water regen water vijvers zonder problemen en kan het herken door de nummers
stel je voor dat je zo vol zit van je zelf terwel niet eens fatsoenelijke testen heb gedaan waar ik al jaren met deze methode werk en nooit raren meting heb gehad
538.jpg
 
Leg dit eens uit als je wil want ik begrijp er niets van. Ik ken geen meter die zowel de ph als de no3 of andere waarde aangeeft. Er zijn die de ph en geleidbaarheid beide meten maar dat is dan alles. Maar misschien ben ik niet goed op de hoogte.
Als je de geleidbaarheid weet dan weet je nog niet waaruit dat is opgebouwd en hoeveel bepaalde waarden zijn want de geleidbaarheid is het totaal van gemeten opgeloste zouten.
dat heb ik laats al uit gelecht...
 
ben ook wel benieuwt van de effecten van natrium en hoe groot dat zogenaamt de totalen ppm/tds kan beinvloeden
ik kan meten dat mij ppm omhoog gaat met voeren planten voeding of water verdamping thats it
 
jij snap het nie helaas maar maak je zelf wijs wat je wil ik meet hier kraan water osmose water regen water vijvers zonder problemen en kan het herken door de nummers
stel je voor dat je zo vol zit van je zelf terwel niet eens fatsoenelijke testen heb gedaan waar ik al jaren met deze methode werk en nooit raren meting heb gehad
Definieer fatsoenlijke testen.
Wat vind jij fatsoenlijke testen?
Jij neemt dus aan dat ik mijn demiwater niet meet met een EC meter? Dat ik mijn geremineraliseerde water niet meet voordat ik een waterwissel doe?
 
ben ook wel benieuwt van de effecten van natrium en hoe groot dat zogenaamt de totalen ppm/tds kan beinvloeden
ik kan meten dat mij ppm omhoog gaat met voeren planten voeding of water verdamping thats it
Zoals ik al zei meet je de zouten als je de geleidbaarheid meet dus ja met toevoeging van bv nitraat zal deze wat stijgen maar met de gegevens van een bepaalde geleidbaarheid weet je vooralsnog niet wat er precies wordt gemeten. Bij mn garnalen meet ik ook wekelijks de geleidbaarheid maar hoeveel nitraat of fosfaat er dan inzit dan kun je hier niet uit afleiden.
 
Definieer fatsoenlijke testen.
Wat vind jij fatsoenlijke testen?
Jij neemt dus aan dat ik mijn demiwater niet meet met een EC meter? Dat ik mijn geremineraliseerde water niet meet voordat ik een waterwissel doe?
enige die van alls aan neem ben jij
 
enige die van alls aan neem ben jij
Dacht dat jij volwassen was..
Ik stel je een doodsimpele vraag en krijg daar een warrig en verwijtend antwoord op.
Ik probeer dat uit te leggen wat mijn visie daarop is.
Vervolgens krijg ik weer een verwijtende reactie waarop ik opheldering over vraag en nu ga jij zo doen.

Stelt me aardig teleur dat jij zo’n houding aan neemt tegenover een mede hobbyist.
 

Terug
Bovenaan