tuinkabouter
Well-known member
Dan verhoog je dus de reactie leeftijd van een 2 jarige naar een 4 jarige.1 goede oplossing voor : de negeerknop
Dan verhoog je dus de reactie leeftijd van een 2 jarige naar een 4 jarige.1 goede oplossing voor : de negeerknop
Niet meer, al heel lang niet meer zelfs.Gebruik jij een UV unit?
Ik kende het bestaan van een "rollermat" tot nu niet. Filter ipv UV licht dus. Haalt dit filter de ongewenste sporen elementen er ook uit?Niet meer, al heel lang niet meer zelfs.
En sinds de komst van de rollermat is dat iets wat echt niks meer toe voegt aan de helderheid van het aquarium
Nee, enkel vaste deeltjes tot een bepaalde grootte.Ik kende het bestaan van een "rollermat" tot nu niet. Filter ipv UV licht dus. Haalt dit filter de ongewenste sporen elementen er ook uit?
Mijn ervaring is/was dat ik meer sporen moest toevoegen bij aquarium met UV . Er zijn anderen die beweren dat het geen sporen afbreekt . Dus wie de wijsheid in pacht heeft ?Ah, op die manier,
Als ik het goed begrijp helpt UV wel voor het verwijderen/neutraliseren van sporen element zoals van algen en schimmels.
Dat heeft niemand toch...😅Mijn ervaring is/was dat ik meer sporen moest toevoegen bij aquarium met UV . Er zijn anderen die beweren dat het geen sporen afbreekt . Dus wie de wijsheid in pacht heeft ?
Sssssssst, straks breng je Wouter nog op het idee om het op te schonen maar goed in dat geval mik ik het hele topic in de kliko😉Het is een fotoalbum he, geen vergadertopic ;-)
Ik zou dat toch anders verwoorden.Ah, op die manier,
Als ik het goed begrijp helpt UV wel voor het verwijderen/neutraliseren van sporen element zoals van algen en schimmels.
Heb niet genoeg foto’s om het te vullen anders 😆Het is een fotoalbum he, geen vergadertopic ;-)
Bak staat er nog lekker bij Wouter!
Het breekt ook geen sporen af.Mijn ervaring is/was dat ik meer sporen moest toevoegen bij aquarium met UV . Er zijn anderen die beweren dat het geen sporen afbreekt . Dus wie de wijsheid in pacht heeft ?
Ach no issue als je een plantloze bak hebt 😉Het breekt ook geen sporen af.
Het breekt helaas wel de meest gebruikte chelaten af. (uitgezonderd UV gestabiliseerde chelaten, DUUR!)
En daardoor zijn je sporen kwetsbaar en reageren ze met andere elementen tot onoplosbare zouten.
En dan slaan ze neer in je bodem, of in je filter.
Dus indirect raak je de sporen kwijt.
Doe je goed Wouter zag zijn oproep ook maar beide bakken zijn bij mij niet stabiel genoeg om voor goede huisvesting te zorgen voor de manen van @KneesBekijk bijlage 344065
Ff langs @Knees geweest om zijn manen een ruimer thuis te geven
Bekijk bijlage 344066
Klopt, maanvissen werd ook afgeraden door een aantal mensen ivm hun schuwheid.Erg mooi zo! Ik heb zelf ook een doorkijk aquarium, blijft leuk. Al merk ik dat de onrustige/stressgevoelige vissen het niet altijd even leuk vinden.
.Bekijk bijlage 344065
Special credits naar Liran anders had hij de manen overgenomen maar gaf mij de kans.
Bekijk bijlage 344066
Ja liran, ik ben blij dat jij ze mij hebt gegund en niet in je eigen bak hebt gestopt.
Dank voor de Credits Wouter, graag gedaan.
Blijft een prachtige bak, Wouter!Bekijk bijlage 344065
Bekijk bijlage 344066
Zoiets hebben die Manen ook zeer zeker niet verdiend😛Ja liran, ik ben blij dat jij ze mij hebt gegund en niet in je eigen bak hebt gestopt
11 zwemmen er nu rond.Gezellige boel Wouter!
Hoeveel heb je er nu?
En accepteren ze elkaar een beetje? Of is het nu ff erg onrunstig?
Dankje johnBak staat er mooi bij Wouter en de Manen zijn erg fraai.
Soort van..Alles nog steeds goed met de bak?
Ja ag, het is niet anders.O crap Wouter Das wel weer genoeg ellende voor dit jaar.
Ga ervanuit dat alles en iedereen zich zal herstellen maar kost wel even tijd idd.
Ik verwacht dan zo rond kerst een serie mooie foto's
Absoluut. Denk dat iedereen in de hobby tegenslagen meemaakt in verschillende vormen.Dat is het risico van de hobby zullen we maar zeggen.
Dus dat zit er in die ene zak in je bioloogEn dat is ook de reden waarom ik altijd een zak geld achter de hand houd
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.