Wat is er nieuw

200x70x70 van tuinkabouter

dankej, het heeft me inderdaad redelijk wat rondjes om de bak lopen bezorgt...
maar resultaat mag er wezen idd, ben bijna helemaal tevreden liever nog wat meer planten maar eerst dit maar in leven houden xD
 
dankje, hopelijk ooit zo'n dichte plantenmassa als jouw bak 😉
 
dat weet ik, daarom ook ooit 😉
in mijn vision 450 heeft het een jaar geduurd ongeveer om alles mooi te krijgen en te houden..
vooral dat houden kan veel moeite kosten
 
Precies, maar da's ook weer het leuke van de hobby. Blijf je bezig 😉
 
Wauw!! wanneer kom je bij mij om hem ook zo te maken?

echt super vet!! zo zou ik hem ook wel willen hebben haha
 
Als je �8000 heb liggen kom ik we ff langs hoor 😛
 
Super mooie bak, en nog mooiere techniek! 🙂
Leuk om te volgen!

Vraagje over je reactors: hoe heb jij de kleinere pvc pijpen bevestigd aan je eindstuk bovenop? Gewoon gat geboord en vastgelijmd? Of heb je nog iets van een doorvoer of iets anders gebruikt? Dit vraag ik omdat ik zelf gemerkt heb dat een enkele pvc wand niet heel veel houvast geeft...
En heb jij de kleinere pvc pijp in het midden van de grotere geplaatst? of maakt dat niet uit?

En heb jij enig idee hoeveel meer flow reductie een gerges geeft tov een griggs?
 
Flow reductie weet ik niet.
Ik heb een klein stukje buis in de bocht gelijmd en dit door en door gelijmd in het deksel gelijmd
Het gat heb ik heel krap geboord, moest best wat kracht gebruiken om de pijp erin te krijgen.
Beide kanten afgesmeerd met lijm en dit was voldoende

De midden pijp staat inderdaad gecentreerd
Of de locatie veel verschil maakt weet ik niet
 
Ok, bedankt voor de info!
Een cerges maken en uitproberen staat nu op mn verlanglijstje. Jammer dat de transparante pvc buizen van die diameter weer wat prijziger zijn... Wordt algauw 30 euro voor een cerges zag ik...
 
haha yup, goedkoop is anders helaas..
maar houd je bezig he zeggen ze dan...
 
maar weer eens wat vertellen met foto's erbij 🙂

de geophagus jongen zijn afgelopen week naar de winkel gebracht waar ik de ouders heb gekocht, van de 100-200 eitjes hebben de 12 sterkste het gehaald tot de winkel waar ze verder opgekweekt zullen gaan worden
nog even een laatste foto met de "trotse" vader erop
752533tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg


de maanvissen van jos eten zeer goed en zijn nu ongeveer 2x zo groot als ze waren toen ik ze ging halen
416612tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg

ze zwemmen erg mooi door de bak en zijn heel leuk om naar te kijken.
het zijn er nu 11 en ik merk al een paar op die wat groter zijn en een paar die wat kleiner zijn..
we gaan dus zien wat het gaat worden, het plan is om uitendelijk 8 volwassen maanvissen over te houden, maar we zien wel hoe het loopt.

verder ben ik afgelopen week begonnen met het bekleden van het meubel waar ik nog geen foto's van heb gemaakt en begin ik algen te krijgen..
dat laatste is wat minder mooi maar was wel te verwachten..
de week dat ik weg was is de controller vast gelopen en is er niks gedoseerd, vervolgens heb ik wat zitten rommellen met een update en wat instellingen waardoor afgelopen week me pompen wel hebben gedoseerd maar de hoeveelheden klopte niet..
ik heb nu alles opnieuw gekalibreerd en ga het weer een week aankijken of het goed gaat nu met de macro en micro elementen.
tevens heb ik ook mijn licht van 25% naar 33% sterkte gezet, dat zou ook nog wel eens de oorzaak kunnen zijn..
maar zaterdag is weer onderhoud-dag en dan gaan we weer meten en verder een plan trekken.
 
dankje 😉
ik doe me best al me planten in leven te houden
 
Ziet er goed uit! Ook blijf ik fan van de prachtige maanvissen!
 
nou zou bijna kunnen xD

@killerfish: ja ik ook, maar moet zeggen dat je wel pietluttig word om elk klein dingetje als je zo'n mooi plaatje wilt neerzetten..
 
Mooi kabouter bakje :thumbs: 😀
 
trouwens..
voor de mensen die graag een gezicht hebben bij mijn bakje
999452tuinkabouter_0_85_picture.jpg

😀 😀 😀 😀 :sorry:
 
tuinkabouter zei:
trouwens..
voor de mensen die graag een gezicht hebben bij mijn bakje
999452tuinkabouter_0_85_picture.jpg

😀 😀 😀 😀 :sorry:

Ontbreekt alleen die punt muts nog! :sorry:
 
Ik krijg eerder een punthoofd van sommige bakken/mensen die ik soms op Facebook zie in de verschillende groepen...
 
gisteren ff snel een fototje geschoten van het bekleden van het meubel en lichtkap
995553tuinkabouter_0_85_guppenbakke.jpg


vorige week heb ik het meubel bekleed met losneembare panelen opgebouwt uit laminaat met betonplex ribben voor de stevigheid en versierd met aluminium strips, waarschijnlijk ga ik ze niet polijsten maar dat ga ik nog bekijken op een proefstukje.
ook 2 luiken erin gemaakt voor de gafzakken en voor het "kastje"
lichtkap word nu bekleed met de restanten laminaat zodat het weer 1 geheel lijkt.
 
daar was ik weer met een update, alles lijkt het nog goed te doen in het aquarium...

ik heb dit maal met de D40 van me vrouw gespeeld maar het is nog even stoeien met dat apparaat, ik ben meer van het "piont&click" principe
instellingen waren als volgt:
diaframa+sluitertijd automatisch
6MP (helaas JPEG)
iso 200
ruisonderdrukking uit

foto's zijn trouwens klikbaar voor nog groter 😀

ik kon alleen niet kiezen welke foto ik mooier vond van het vooranzicht dus dan maar de 2 mooiste 😛
DSC_0032.jpg

DSC_0030.jpg


de kopsekant
DSC_0034.jpg


en de achterzijde
DSC_0035.jpg


maar zoals altijd zit er ook een keerzijde aan de medaille..
en dat is alg en bruine vlekken op me planten..
IMG_4628.jpg

IMG_4627.jpg

IMG_4632.jpg


waterwaardes voor de weekelijkse wissel:
NO3:25-50
PO4:1
Fe:0,25-5
CO2:15-20PPM

dit was zaterdag gemeten, ik heb de micro elementen verdubbeld en CO2 iets verhoogd en is nu 20-40PPM
ga vanavond ook even de indicator schoon maken en opnieuw vullen om een afwijking "uit te sluiten"
maar denk dat ik ook de macro elementen wel kan verhogen, ik heb namelijk het idee dat me NO3 enkel meetbaar was omdat ik 2-5x voer op een dag..

vorige week doseerde ik nog 0.4 PPM Fe
nu doseer ik het volgende weekelijks:
22.5 PPM NO3
2.0 PPM PO4
22.5 PPM K
0.8 PPM Fe
3.10 PPM S
0.2 PPM Mn
0.2 PPM B

als iemand nog tips heeft hoor ik het graag, ik zit echt niet te wachten op een algenplaag namelijk 🙁
 
Wat ik eigenlijk mis zijn wat drijver in je bak, of planten met grote drijvende bladen,dat zouden de manen wel op prijs stellen en dimt gelijk de verlichting wat zodat mogelijk ook het algen probleem daar mee word gediend.
Verder is het een mooie bak met mooie bewoners.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan