weer even een update, want ook ik zit niet stil.
zoals me was verteld worden in ieder geval de micro elementen aangetast door de UV-C.
ik meette afgelopen zaterdag 0,0.. dat is niet heel veel dus..
nu gaat de UV-C uit een uur voor de dosering en blijft na de dosering nog 3 uur uit, tevens heb ik de doseringen uitgesmeerd over heel de week (behalve zaterdag) ipv 2x in de week.
over de algen kan ik nog niet veel zeggen helaas,
ik heb dit weekend ongeveer 1/4 aan bladeren van me planten eruit gehaald gezien hier alg op zat.
alle aangetaste bladeren en bladeren die niet mooi meer waren zijn er nu dus uit.
het glas is nu weer "vrij" van alg, ik moet nog een mes op stok kopen gezien ik net niet tot de bodem kom om de hardnekkigere algen eruit te krijgen met een oud pasje.
het hout en stenen behandel ik met peroxide waarmee de ik de algen "verbrand" in de ochtend komt er een dosering easy-carbo de bak in en die combinatie lijkt ook voor mij wel goed te werken.
ook ben ik iets minder gaan voeren, en heb ik mijn mengsel wat aangepast.
de voederautomaat geeft nu 3/4 van wat hij kan geven, en gezien de pallets slecht werden gegeten heb ik er wat minder in gedaan.
en dit lijkt te werken, nagenoeg geen voedsel meer op de bodem en iedereen is nog happy.
maar genoeg geklaag nu weer wat anders, me water is wel kraakhelder en echt 0 verkleuring, vissen lijken ook veel mooier op kleur te zijn en veel levendiger, zelfs zo levendig dat er 1 in de overloop terrecht is gekomen...
inmiddels zwemt hij weer in de bak en heb ik het waternivo iets laten zakken (2mm was dus voldoende om door te komen...)
de linker zat in de overloop kamer, op de foto zie je de beschadigingen niet zo heel goed maar zodra de zwarte strepen worden getoond zie je duidelijk wat onderbrekingen erin...
geen ramp verder, met 10 minuten was ie weer mooi op kleur en at ie weer lekker mee met de rest.