200x70x70 van tuinkabouter


Die ionenwisselaar is een DI filter. Dus waterkwaliteit is beter dan osmose.
Maar osmose icm met DI filter is ook zeer goed.

Mij leek ionenwisselaar juist een voordeel. Rechtstreeks je aquarium vullen. Maar dat kan dus niet.

Nou, dan is voordeel snelheid ook gelijk van tafel.
Je gaat bij osmose toch niet naast je vat zitten tot het vol is.
hier is het gewoon een emmer water uit de ionen wisselaar meteen de bak in, naja ik meet de TDS/EC tussendoor nog eens.
Het bevat zeker wat co2 maar niet zodanig dat het zorgwekkend is.
 
In principe kan je direct vullen vanuit ionenwisselaar en je kan bv voor , tijdens of na mineralen toevoegen ( indien nodig ) Hou er dan wel rekening mee dat je zeer tijdelijk met een schommeling ga zitten . 200 l aanmaken duurt hier tussen de 10 en 15 min .
 
Nog zo een :p
5607D3DE-A50A-4E5A-A2D6-1850328AB44F.jpeg
 
Je gaat bij osmose toch niet naast je vat zitten tot het vol is.
Toch zijn er zo van die gasten 😊
Ik sta altijd op een meter van mijn aanmaak (kation-anion).
Maar dat is ook naast het aquarium 😉
 
Zo he-he, eindelijk de camera kunnen pakken en foto's kunnen maken.
De keuken was netjes, tafel leeg, kinderen sliepen, het regende buiten en vrouwlief was ff boodschappen doen.
ff snel de ramen nog gepoetst en toen de camera op het statief gezet en gaan met die banaan.
_DSC6341.jpg

_DSC6364.jpg

_DSC6373.jpg

_DSC6380.jpg

Eigenlijk gaat alles buitengewoon goed, water blijft mooi helder, planten groeien goed en de vervuiling blijft laag.
Slakken zijn bijna allemaal verdwenen omdat de ellioti's zo ongeveer de hele dag lopen te struinen en zich helemaal bol eten
Algen zijn er nog altijd helaas wel, maar kan nog altijd niet klagen het is namelijk aardig goed onder controle te houden met zo nu en dan wat peroxide
Bij de elliotti's begint het geslacht zich te tonen en is het eerste koppel gevormd, het lijkt er voor nu op dat ik 2 mannetjes en 2 vrouwtjes heb en 1 pispaaltje die waarschijnlijk ook mannelijk is.
_DSC6389.jpg

_DSC6390.jpg

_DSC6391.jpg

En dan tot zover deze update, straks worden de kids weer wakker :p
 
Waar herken ik die bolletjes ook alweer van ;)

Nu afwachten wat het gaat worden Wouter.
 
Zo he-he, eindelijk de camera kunnen pakken en foto's kunnen maken.
De keuken was netjes, tafel leeg, kinderen sliepen, het regende buiten en vrouwlief was ff boodschappen doen.
ff snel de ramen nog gepoetst en toen de camera op het statief gezet en gaan met die banaan.
Bekijk bijlage 330544
Bekijk bijlage 330545
Bekijk bijlage 330546
Bekijk bijlage 330547
Eigenlijk gaat alles buitengewoon goed, water blijft mooi helder, planten groeien goed en de vervuiling blijft laag.
Slakken zijn bijna allemaal verdwenen omdat de ellioti's zo ongeveer de hele dag lopen te struinen en zich helemaal bol eten
Algen zijn er nog altijd helaas wel, maar kan nog altijd niet klagen het is namelijk aardig goed onder controle te houden met zo nu en dan wat peroxide
Bij de elliotti's begint het geslacht zich te tonen en is het eerste koppel gevormd, het lijkt er voor nu op dat ik 2 mannetjes en 2 vrouwtjes heb en 1 pispaaltje die waarschijnlijk ook mannelijk is.
Bekijk bijlage 330548
Bekijk bijlage 330549
Bekijk bijlage 330550
En dan tot zover deze update, straks worden de kids weer wakker :p
De T. Ellioti zien er goed uit
de vrouwtjes hebben dat blauwe vlekje in hun rugvin, zo makkelijkst te onderscheiden. Als ze volwassen zijn krijgt de man ook een duidelijk prominenter (bult)voorhoofd
 
De T. Ellioti zien er goed uit
de vrouwtjes hebben dat blauwe vlekje in hun rugvin, zo makkelijkst te onderscheiden. Als ze volwassen zijn krijgt de man ook een duidelijk prominenter (bult)voorhoofd
Dankje.
Aan de vinnen is het ook al aardig goed te zien, de mannetjes hebben duidelijk een rechte hoek aan de rugvin terwijl de vrouwtjes hier een ronding hebben
 
Debk dat de manen het ook wel leuk vinden... als lekker tussendoortje dan....
 
Zo, die bak van jou is er in de afgelopen jaren ook niet lelijker op geworden! Prachtig!
 

Terug
Bovenaan