250x60x70 van Nanoe


Altijd gedoe zoiets verwisselen.
Toen hij eenmaal op zn plek stond dachten we o weinig werk.
Alleen tijdens het verleggen van de leidingen is er wat lijm gebroken, dus 2 lekkages...
1 is gefixt, de andere helaas nog niet. De leiding van de durso lekt nog. Dus nu alleen met de hoofdleiding. Doordat we geen druk op de leiding willen, hebben we nu dus een waterval....
Hopelijk morgenochtend alle lijm droog en kunnen we weer normaal gaan draaien zonder herrie
 
Nee, durso is een soort overloop.
Dat jij hem als noodoverloop gebruikt is heel wat anders :p

Oké oké, daar heb je zeker een punt.
Bij ons functioneert hij inderdaad als noodoverloop.
 
Nieuwe camera, dus beetje rommelen.
Aquarium is leuk oefenproject

Henk de Tank
20201107_203732.jpg


1 van de manen
20201107_203749.jpg
 
Wanneer heb je die foto van Jip gemaakt?
Waar was ik
 
hoe groot is Henk de tank eigenlijk?
 
Update..

Hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet maar het is gelukt om de bacteriën in het bioloog om zeep te helpen.

Begin deze week ineens een enorme drop in ph, beetje witte waas en nitriet in de bak (niet heel veel maar wel genoeg om extra te willen verversen).

Vervolgens direct slang in de bak gelegd om 5 minuten later te kunnen dweilen. Bleek de afvoer buis vol te zitten met K1.

Is inmiddels allemaal opgelost, net opnieuw gemeten en geen nitriet meer. Komende tijd maar even voorzichtig voeren en hopelijk kan snel de co2 weer aan voor de algen de boel overnemen.
 
Laatst bewerkt:
Houd je bezig he zo'n aquarium....
 
Dat K1 zat op diepe duistere plekjes waar je het absoluut niet kan verdragen.
 
Revenge of the K1:DD
Apart dat je de oorzaak niet weet van de bacteriestrefte maar gelukkig op tijd gespot.

De K1 was al een paar weken voor de wissel van het bioloog verwijderd. Dus dat heeft er denk ik weinig mee te maken. Al zullen dat ongetwijfeld er voor hebben gezorgd dat er bacteriën verloren zijn gegaan.

Maar bij de wissel heeft het siporax wel even droog gelegen, we hebben sponsen vervangen (oude paste niet) en je verliest natuurlijk je drek uit je bioloog. Dus misschien toch allemaal bij elkaar net even te veel was.

Vreemde is alleen dat er ruim 1.5 week tussen de problemen en een wissel van het bioloog zat
 
je mag wel even bij mij dweilen hoor als je daar behoefte aan hebt
 
je mag wel even bij mij dweilen hoor als je daar behoefte aan hebt

Neuh thnx!

Alles draait inmiddels weer. Bioloog heeft de uitval goed doorstaan. Was een goede test.
Alleen de manen schrokken zich het schompes omdat de lamp ineens weer aanschoot
 
We zijn een paar honderd, zo niet duizend bewoners armer.
De torenslakken waren de bak aan het overbevolken, dus uitdunnen die slakken.
Zand filteren met een grof net blijkt bijzonder goed te werken!

20201213_171541.jpg
 

Terug
Bovenaan