250x60x70 van Nanoe


Als je dan tips hebt wat zonder licht groeit?
Alles wat ik er tot nu toe neer zet legt het loodje.
Nergens echt last van.
Maar wat zeg je van een echinodorus radicans?
Die groeit hier best netjes door het hout vanuit de schaduw naar het licht.
Ook een paar ozelot staan in de schaduw en die zijn ook mooi groen.

maar dingen als bucephalandra en anubias groeien Sws wel op hout.
 
Als je dan tips hebt wat zonder licht groeit?
Alles wat ik er tot nu toe neer zet legt het loodje.
En dan op het hout vastzetten met een gummi en na een paar maanden de gummi van de wortels afhalen want dan heeft het gehecht
Heel mooi als je ze 15 cm onder het wateroppervlakte plaatst krijg je ook nog witte bloemen

Crypto doen het altijd goed
 
Er is ook een andere optie, namelijk je hout verplaatsen.
Al het hout staat nu anders, waardoor er meer lichtinval is.
De planten die nu onder het hout staan krijgen wel wat minder licht, alleen deze zijn al zo groot, dat ze alsnog wel voldoende licht gaan pakken verwacht ik.

Vanmiddag als de mist is opgetrokken, komt er een totaaltje.
 
En dan op het hout vastzetten met een gummi en na een paar maanden de gummi van de wortels afhalen want dan heeft het gehecht
Heel mooi als je ze 15 cm onder het wateroppervlakte plaatst krijg je ook nog witte bloemen
Wat is een gummi Jan?
 
Aha ik dacht iets van kneedspul eerst ;)
ZehshbpHE.jpeg

Kauwen
Kneden
Plakken
 
Mooi plaatje
Ja kan natuurlijk ook planten op het hout zetten in plaats van er onder
Denk aan mos soorten of Anubias barteri var. barteri
niet om het 1 of ander maar vind het topic van Nanoe wel onoverzichtelijk worden zo hebben hebben we het over planten en zo komt er een topic tussen door met andere gebruikers naam Rabtor over slakken.

 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatje
Ja kan natuurlijk ook planten op het hout zetten in plaats van er onder
Denk aan mos soorten of Anubias barteri var. barteri
niet om het 1 of ander maar vind het topic van Nanoe wel onoverzichtelijk worden zo hebben hebben we het over planten en zo komt er een topic tussen door met andere gebruikers naam Rabtor over slakken.


Tsja, @Rebtor is nu eenmaal mijn husband en schrijft onder z'n eigen naam.
 
lijkt wel op een triootje hier....
Neuh, beter van niet.

Maar tijd om weer ontopic te gaan ;)
Voor de duidelijkheid dan, @Rebtor hoort bij mij, getrouwd en wel, 2 kinderen en nog altijd gelukkig na bijna 11 jaar.

En @rjoemman is gewoon een goeie vriend van inmiddels de familie hier ;)
 
De manen hebben er zin in, stelletje pubers...

20210213223616_IMG_0965.JPG


Ze snappen alleen nog niet helemaal dat ze niet hun eigen eieren op moeten eten...

Ze verdedigen hun blad wel goed, iedereen die te dichtbij komt wordt de laan weer uit gestuurd, geen ongewenst bezoek en geen gesnoep gewenst...
20210213223344_IMG_0950.JPG
 
Ik ben precies met het zelfde project bezig, ik heb vandaag de bak binnen gekregen van 200x60x60. Het idee is om amazone vissen te plaatsen. Welke type verwarming ga je gebruiken , gewoon een filterpomp met verwarmingselement erin ?

 
Ik ben precies met het zelfde project bezig, ik heb vandaag de bak binnen gekregen van 200x60x60. Het idee is om amazone vissen te plaatsen. Welke type verwarming ga je gebruiken , gewoon een filterpomp met verwarmingselement erin ?


Bak draait hier inmiddels al even.
We hebben een bioloog met daarin verwarmingselement.
 

Terug
Bovenaan