400x50x60 van Richard (rschiks)


Enorm mooi allemaal.
Wanneer was die af meeting bij je thuis ook alweer? :D
 
Heel erg mooi, wat een blikvanger zeg!
 
Seabait zei:
Enorm mooi allemaal.
Wanneer was die af meeting bij je thuis ook alweer? :D

Je moet wel even een stukje rijden :D
 
dat maakt niet uit :D

heel mooie bak en gefeliciteerd met je kleintjes ;)
 
Echt een prachtige bak.
Persoonlijk had ik voor een iets donkerdere achterwand gekozen en voor een zandbodem van filterzand.
 
Wat een SUPER bak..

Ga je er ook nog garnalen in doen . Of mooie appelslakken Blauw / Paars ?
 
Taropi zei:
Wat een SUPER bak..

Ga je er ook nog garnalen in doen . Of mooie appelslakken Blauw / Paars ?

Er zitten japonica's in. Die doen prima hun werk :)
 
Rikkert zei:
Echt een prachtige bak.
Persoonlijk had ik voor een iets donkerdere achterwand gekozen en voor een zandbodem van filterzand.

Het grind wat er inzit is 0,7. - 1,2 mm. Ok, net niet zand, maar de cory's en garnalen vinden het perfect. Overigens moet ik zeggen dat ik het makkelijk vind om te onderhouden. Ik gebruik het ook in mijn andere bakken, behalve de garnalenbak dan.
 
ik baseer mijn keuze ook puur op wat ik optisch mooi vind.
Als jij tevreden bent met hoe je het nu hebt dan is dat toch perfect.
 
Ik was dit topic even uit het oog verloren (schaam). Wat een prachtige bak is dit geworden zeg! Alles is heel mooi in balans en je planten doen het prima zo te zien!

Gr Robin
 
Rikkert zei:
ik baseer mijn keuze ook puur op wat ik optisch mooi vind.
Als jij tevreden bent met hoe je het nu hebt dan is dat toch perfect.

Dit forum helpt zeker met het optische. Als je twijfelt heb je genoeg bakken om naar te kijken :)
 
Robin-S zei:
Ik was dit topic even uit het oog verloren (schaam). Wat een prachtige bak is dit geworden zeg! Alles is heel mooi in balans en je planten doen het prima zo te zien!

Gr Robin

Ach, no hard feelings. Er zijn zoveel mooie bakken op dit forum!
 
wow, erg mooi aquarium, en wat leuk die jonge maanvisjes
 
Hierbij een filmpje van ons eerste nestje red shoulders:

 
De bak ik heel mooi geworden. Het zal idd wel een stuk rustiger zijn met de helft Denisonii minder. Het waren bij mij altijd behoorlijke zwemmers.

De jonkies doen het goed. Het beginnen al echte maantjes te worden. Gefeliciteerd!
 
wauw prachtig mooi!! Zou ik ook wel willen, maar dan incl mannetje voor het onderhoud ;) hihihi.
 
Ik heb gisteren het aquarium schoongemaakt en water ververst. Wat mij opvalt is dat, en met name de laatste maand, grote groepen corydoras panda's over de achterwand "dansen". In eerste instantie dacht ik dat ik dit alleen na het water verversen zag, maar het is voornamelijk in de ochtend.

Iemand anders dit gedrag ook gezien?
 
Ik heb dan twee andere soorten Corydoras zwemmen, maar deze "dansen" ook geregeld tegen de ruiten. Leuk gezicht is het, voor zover ik weet gewoon natuurlijk gedrag.
 
Crash zei:
Ik heb dan twee andere soorten Corydoras zwemmen, maar deze "dansen" ook geregeld tegen de ruiten. Leuk gezicht is het, voor zover ik weet gewoon natuurlijk gedrag.

In een andere bak heb ik adolfoi's en deze doen het in mindere maten na het water verversen. Wat "normaal" is. De dag erop doen ze het niet meer. De panda's doen het nu dagelijks.

Overigens heb ik vanochtend bij de adolfoi's eitjes verzameld en apart gezet. Dit had ik nu nog niet verwacht. De eitjes vielen me op doordat ik er een japonica mee zag rondlopen :)
Er zaten er wat op het glas, maar voornamelijk in de varen.

Ik heb de eitjes (zijn er maar een paar) in het kweekbakje van de jonge maanvissen gezet.
Kijken wat er gaat gebeuren.
 
De panda's doen dat hier ook dagelijks. En inderdaad zie de laatste tijd veel eitjes op de ramen zitten. Weet niet of het gedrag natuurlijk is, je zou het haast zeggen.
 
Zanziee zei:
De panda's doen dat hier ook dagelijks. En inderdaad zie de laatste tijd veel eitjes op de ramen zitten. Weet niet of het gedrag natuurlijk is, je zou het haast zeggen.

Als ze in deze bak eitjes afzetten zal ik ze moeilijk kunnen vinden :-(
Misschien zie ik over een paar maanden kleine panda's rondzwemmen, maar ik acht de kans klein.
 
Weemoedig wordt ik ervan maar tegelijkertijd motiveert het me om in te toekomst toch ook toe te werken naar een grote vak. Prachtig zeg. Op deze wijze komen de vissen echt goed tot hun recht. Wow wow wow.
 
Blijft een topbak! Mooi geheel bij elkaar terwijl de bak toch niet in ��n oogopslag zichtbaar is door de verschillende zichtkanten
 
Dat ik zo'n "bakje" al die tijd over het hoofd heb gezien...wow echt mooi. Ik wil gelijk verhuizen...hahaha

Crash zei:
Ik heb dan twee andere soorten Corydoras zwemmen, maar deze "dansen" ook geregeld tegen de ruiten. Leuk gezicht is het, voor zover ik weet gewoon natuurlijk gedrag.

Makkelijke voorzet deze, maar hebben ze in de natuur dan ook ruiten waar ze dit gedrag kunnen vertonen :D :p

Er zijn Corydoras soorten die op die manier aan "de grote schoonmaak" zijn begonnen, als voorbereiding op de ei afzetting...is mij ooit wijsgemaakt, dus wie weet binnenkort een babyboom bij de panda's ;)
 
Ronald V zei:
Crash zei:
Ik heb dan twee andere soorten Corydoras zwemmen, maar deze "dansen" ook geregeld tegen de ruiten. Leuk gezicht is het, voor zover ik weet gewoon natuurlijk gedrag.

Makkelijke voorzet deze, maar hebben ze in de natuur dan ook ruiten waar ze dit gedrag kunnen vertonen :D :p
Wist je dat niet, zijn de glazenwassers in de natuur. :D :D
 
Ronald V zei:
Dat ik zo'n "bakje" al die tijd over het hoofd heb gezien...wow echt mooi. Ik wil gelijk verhuizen...hahaha

Crash zei:
Ik heb dan twee andere soorten Corydoras zwemmen, maar deze "dansen" ook geregeld tegen de ruiten. Leuk gezicht is het, voor zover ik weet gewoon natuurlijk gedrag.

Makkelijke voorzet deze, maar hebben ze in de natuur dan ook ruiten waar ze dit gedrag kunnen vertonen :D :p

Er zijn Corydoras soorten die op die manier aan "de grote schoonmaak" zijn begonnen, als voorbereiding op de ei afzetting...is mij ooit wijsgemaakt, dus wie weet binnenkort een babyboom bij de panda's ;)

Nou, dan ben ik benieuwd. Ik gok dat ze nu een jaartje oud zijn, dus misschien heb je gelijk.
 
Onze jonge red shoulders doen het uitstekend. Sinds dat ze in een grotere bak zitten groeien ze nog harder.

UcDbQq3.jpg
 

Terug
Bovenaan