400x50x60 van Richard (rschiks)


Jos Hut zei:
Je aquarium ziet er goed uit. Ik zet wel mijn vraagtekens bij je viskeuze voor een Labeo bicolor en Botia macrantha's in combinatie met je maanvissen. Zo'n groep Denisoni's kan natuurlijk in zo'n grote bak lekker uitgroeien en flink zwemmen. Eindelijk ruimte.


Hobbygroet,
Jos Hut

Ik moet eerlijk zeggen dat de botia's en de maanvissen elkaar verdragen. Ze komen niet in contact met elkaar. De bicolor laat duidelijk zien dat ie niet bang is voor de maanvissen :)

De denisoni's zijn flink gegroeid. Ze zijn nu rond de 13cm...ze begonnen met 5-6 cm. Af en toe gaan ze even een versnelling hoger in de bak.
 
Echt een geweldige bak, dit is wat je noemt een pronkstuk in huis!
 
Gisteravond met dit topic begonnen en vandaag de laatste pagina's doorgenomen.
Wauw, wauw, wauw!
 
rschiks zei:
Jos Hut zei:
Je aquarium ziet er goed uit. Ik zet wel mijn vraagtekens bij je viskeuze voor een Labeo bicolor en Botia macrantha's in combinatie met je maanvissen. Zo'n groep Denisoni's kan natuurlijk in zo'n grote bak lekker uitgroeien en flink zwemmen. Eindelijk ruimte.


Hobbygroet,
Jos Hut

Ik moet eerlijk zeggen dat de botia's en de maanvissen elkaar verdragen. Ze komen niet in contact met elkaar. De bicolor laat duidelijk zien dat ie niet bang is voor de maanvissen :)

De denisoni's zijn flink gegroeid. Ze zijn nu rond de 13cm...ze begonnen met 5-6 cm. Af en toe gaan ze even een versnelling hoger in de bak.

Ik moet Jos daar wel gelijk geven. Alle genoemde soorten worden allemaal nog een stuk groter en ik denk dat dat dan wel voor problemen zal gaan zorgen. En ik denk dan dat de maanvissen uiteindelijk het onderspit delven.
 
Aardige afmetingen zeg hehehe goeiedag. Mooie open inrichting, mooi helder water.
 
Rikkert zei:
Ik moet Jos daar wel gelijk geven. Alle genoemde soorten worden allemaal nog een stuk groter en ik denk dat dat dan wel voor problemen zal gaan zorgen. En ik denk dan dat de maanvissen uiteindelijk het onderspit delven.

Daarom heb ik er al 25 denisonii uitgehaald :)
 
Rever zei:
Aardige afmetingen zeg hehehe goeiedag. Mooie open inrichting, mooi helder water.

Saechem Purigen doet wonderen. Kan het aanbevelen.
 
Zeer toffe bak man ;)

qua vissen zie ik geen problemen hoor, die bak is groot zat. En de vissen zitten in verschillende waterlagen waardoor ze elkaar echt niet in de weg gaan zitten ;)
 
rschiks zei:
Rikkert zei:
Ik moet Jos daar wel gelijk geven. Alle genoemde soorten worden allemaal nog een stuk groter en ik denk dat dat dan wel voor problemen zal gaan zorgen. En ik denk dan dat de maanvissen uiteindelijk het onderspit delven.

Daarom heb ik er al 25 denisonii uitgehaald :)

:thumbs:

Het blijft natuurlijk je eigen aquarium en keuze.
 
Volgens de Mergusatlas kunnen de Botia macranthus tot 30 cm groot worden. Dit natuurlijk alleen in een groot aquarium. En dat is jouw bak zeker. Grotere Botia macranthus zijn drukke vissen die voor flink wat onrust zorgen. Maanvissen houden niet van drukke medebewoners. Daarom heb ik mijn vraagtekens gezet bij de combinatie met maanvissen.
Ze zijn als ze jong zijn prachtig qua kleur en zullen best veel verkocht worden. Clown Botia klinkt ook erg sympathiek, mooi geel, zwart gestreept. Vaak blijkt het een miskleun te zijn als ze ouder en groter worden.

In dit mooie grote aquarium heb je veel mogelijkheden. Kijk als je maanvissen wilt houden in elk geval naar rustige medebewoners.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Wat een gigantische bak! Ik zou de deur niet meer uit komen denk ik.....echt heel mooi.
 
hele topic doorgelezen !!! prachtig aquarium, complimenten. Dat niet iedereen het eens is met jou keuzes zul je altijd houden. Ik hoop dat je energie krijgt door de positieve reacties !! ik heb ook al sinds het begin led verlichting en moet zeggen dat er daardoor minder snel algen etc. op de planten ontstaan weet niet of jij hier ook ervaring mee hebt ?? aangezien ik weinig problemen lees bij jou plantengroei en onderhoud... ga zo door !!
 
Lel!_fi$h zei:
hele topic doorgelezen !!! prachtig aquarium, complimenten. Dat niet iedereen het eens is met jou keuzes zul je altijd houden. Ik hoop dat je energie krijgt door de positieve reacties !! ik heb ook al sinds het begin led verlichting en moet zeggen dat er daardoor minder snel algen etc. op de planten ontstaan weet niet of jij hier ook ervaring mee hebt ?? aangezien ik weinig problemen lees bij jou plantengroei en onderhoud... ga zo door !!

Dank je!

Ja inderdaad, niet iedereen is het altijd eens met je keuzes. Ach....ik heb ondertussen veel geleerd. En ja, ik heb absoluut geen spijt van de led verlichting. Nauwelijks algen.
En de plantengroei gaat goed :)

gLD5TEK.jpg
 
Je bent er weer na bijna een halfjaar. ;) Nu nog wachten op een mooie nieuwe overzicht foto. ;)
 
Botia zei:
Je bent er weer na bijna een halfjaar. ;) Nu nog wachten op een mooie nieuwe overzicht foto. ;)

Oh ja, ik lees nog wel de topics hoor! :)
Ik ben zelf niet continue in mijn bak bezig. De standaard onderhoud dingen doe ik. Dus er veranderd niet zoveel.
Echter is nu de tijd gekomen dat ik flink moet snoeien!
Maar dat wil ik over een aantal weken gaan doen.
 
Mooi hoor! goed je terug te zien, heb dit altijd blijven volgen!
ben wel benieuwd wat jij aan plantenvoeding toevoegd? bij mij groeit er bijna niets haha
 
ZooZa zei:
Mooi hoor! goed je terug te zien, heb dit altijd blijven volgen!
ben wel benieuwd wat jij aan plantenvoeding toevoegd? bij mij groeit er bijna niets haha

Eens in de zoveel weken (na water verversen) gooi ik er een flinke scheut tetra plantamin in.
 
rschiks zei:
Botia zei:
Je bent er weer na bijna een halfjaar. ;) Nu nog wachten op een mooie nieuwe overzicht foto. ;)

Oh ja, ik lees nog wel de topics hoor! :)
Ik ben zelf niet continue in mijn bak bezig. De standaard onderhoud dingen doe ik. Dus er veranderd niet zoveel.
Echter is nu de tijd gekomen dat ik flink moet snoeien!
Maar dat wil ik over een aantal weken gaan doen.
Een totaaltje van voor, en later van n�, de snoei ? Dit is zo'n prachtig aquarium !
 
Zal ik doen....maar het kan nog wel een aantal weken duren :)
 
Super dat je er weer bent.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe het nu met de vissen gaat qua groei en gedrag en dergelijke.
 
rschiks zei:
Zal ik doen....maar het kan nog wel een aantal weken duren :)
... eentje van NU dan vast ... ?

:)

Je aquarium lijkt in stijl (en grootte !) wel op dat van Takashi Amano in het Aquarium van Lissabon !

86wF_t5EzQ0ry23tSg_rvTUn41bc99P7.jpeg
 
Crash Cowboy zei:
Een totaaltje van voor, en later van n�, de snoei ? Dit is zo'n prachtig aquarium !

rschiks zei:
Zal ik doen....maar het kan nog wel een aantal weken duren :)

Een aantal weken? Dat was 5 maanden geleden... Mijn computer heeft een nieuwe achtergrond foto nodig, dus waar blijven de beloofde beelden?! ;)
 
:)

Eigenlijk gaat het goed met de bak...geen bijzonderheden. Ik blijf elke 2 weken ongeveer 20% water verversen.
De vissen groeien als kool.

De Labeo bicolor is inmiddels groter dan de P. Denisonii. Ik gok dat ie zo'n 13-14 cm is. Ook de maanvissen zijn enorm geworden. Van het ene uiterste puntje tot het andere ruim 20 cm. Hiervan hebben we er onlangs 1 van verloren :-(

Ondanks dat het een grote bak is zou ik het de volgende keer anders doen. Hoger dan 60cm en veel dieper dan 50cm!

Ja, ik zal nog foto's maken!
 
Kom maar met de fotoos, ben wel benieuwd naar je vissen en je aquarium
 
Ik heb vandaag de eer en het genoegen gehad om de bak(ken) in het echt te mogen bewonderen.
Onder het genot van een bakkie koffie..... :D
En het is echt een super bak. Je blijft er naar kijken, er is zoveel te zien en ook zoveel te zoeken hihi..

Ik heb foto's gemaakt, maar ik ga deze proberen hier morgen even te delen.
Laat ik jullie nog lekker even in spanning :D :D
 
MsFelix zei:
Ik heb vandaag de eer en het genoegen gehad om de bak(ken) in het echt te mogen bewonderen.
Onder het genot van een bakkie koffie..... :D
En het is echt een super bak. Je blijft er naar kijken, er is zoveel te zien en ook zoveel te zoeken hihi..

Ik heb foto's gemaakt, maar ik ga deze proberen hier morgen even te delen.
Laat ik jullie nog lekker even in spanning :D :D

Leuk dat jullie er waren...was reuze gezellig. Volgens mij werd er geen ��n zin gezegd zonder het woord vis erin :)

Ook ik ben benieuwd naar de foto's :D ik vermoed van betere kwaliteit dan mijn camera!
 

Terug
Bovenaan