400x50x60 van Richard (rschiks)


En echt de mooiste maanvisbak op internet, prachtig met die vallisneria links en rechts, echt een beeldschoon levend kunstwerk.
 
Sterrekind zei:
En echt de mooiste maanvisbak op internet, prachtig met die vallisneria links en rechts, echt een beeldschoon levend kunstwerk.

Dank je!

Mijn vrouw vond maanvissen altijd al mooi. Ik ben toen op zoek gegaan naar maanvissen en kwam toen op red shoulders uit. Ik kwam er ook achter dat deze niet makkelijk te krijgen zijn. Totdat ik via dit forum werd verwezen naar Jos. Een schooltje destijds opgehaald en sindsdien helemaal verslaafd aan maanvissen :) Zeker toen duidelijk werd dat ik 4 koppels heb en deze regelmatig eitjes aan het afzetten zijn. Ik wilde toch gaan proberen deze groot te krijgen. Niet makkelijk als leek.
Inmiddels ben ik het 4e nestje aan het grootbrengen.
Omdat ik dit zo leuk vind maar een speciale bak voor alleen maanvissen gekocht, met een koppel die ik 2 weken geleden bij Jos heb opgehaald. Eitjes hebben ze inmiddels al afgezet. Nu is het wachten...
 
Echt prachtig! Heb maanvissen altijd mooi gevonden. Geweldig hoe groot en ingericht dit aquarium is. Heel wat leuker dan een gewone witte muur! Zo'n groot aquarium is toch echt mijn droom. Hoop die ooit nog eens waar te maken maar blijf tot die tijd wel bij de foto's die je plaatst kwijlen :rolleyes:

Direct aan favorieten toegevoegd!!
 
oh jonge maantjes :smitten:

en wat een pracht bak zeg ben zeker wel een beetje jaloers
op de grote zeg

groet
jaap
 
Prachtig project, heb werkelijke alle bladzijden doorgenomen (en dat zijn er veel haha)! Ben wel weer benieuwd naar een update!
 
Nou, hier geen spannende dingen hoor. Alles draait. Ik heb in het midden wat extra Microsorum pteropus mini geplant om meer 1 lijn te krijgen. Verder wat vallisneria ingekort en weggehaald.
Ik heb ook gepoogd rotala te planten, maar deze worden er continue uitgerukt.

Sinds 3 dagen hebben we van 1 koppel maanvissen al larfjes. Zij zorgen er goed voor. De gehele linkerkant is, behalve het koppel, qua vis helemaal leeg. Iedereen is verbannen. Dit heb ik zo nog nooit meegemaakt.
 
Ja graag weer een update want we krijgen geen genoeg van de foto's van deze prachtige bak.
Ik zie dat je in Bad Bentheim woont. Mijn ouders komen daar vaak. Mijn vriend en ik komen ook graag in Duitsland voor weekendjes uit...
Ik zou deze bak toch graag eens in het echt zien hihi... Zoals al gezegd, AF meeting bij jou thuis Hahaha...
Wat erg, we zitten onszelf uit te nodigen maar ja, wie droomt er niet van zo'n bak. Hoe Is het met het andere project?
 
MsFelix zei:
Ja graag weer een update want we krijgen geen genoeg van de foto's van deze prachtige bak.
Ik zie dat je in Bad Bentheim woont. Mijn ouders komen daar vaak. Mijn vriend en ik komen ook graag in Duitsland voor weekendjes uit...
Ik zou deze bak toch graag eens in het echt zien hihi... Zoals al gezegd, AF meeting bij jou thuis Hahaha...
Wat erg, we zitten onszelf uit te nodigen maar ja, wie droomt er niet van zo'n bak. Hoe Is het met het andere project?

Je bent altijd welkom hoor!

Ik zal aankomend weekend weer eens foto's maken. Maar ja, eigenlijk geen spannende dingen te melden. Ik doe niets anders dan 2 wekelijks water verversen en de bak een beetje schoonmaken. Eigenlijk best wel saai.
 
wowowowowwww uren door dit topic zitten bladeren, ik nodig mezelf ook graag uit :p
 
jessicapilon zei:
Wanneer krijgen we een update te zien :S ;).

Ik ben toevallig net klaar met het schoonmaken :)....ik laat het zwerfvuil nog even zakken en maak vanavond foto's. Beloofd.
 
Hm, gek genoeg dit topic nooit eerder gezien, maar wauw, prachtig!!
 
Zoals beloofd wat nieuwe foto's. Vandaag weer de 2-wekelijkse schoonmaak gehouden. Voornamelijk een waterwissel. In de afgelopen maanden is er behalve plantengroei nauwelijks iets veranderd.

Ik ben van plan om in de aankomende maand/2 maanden wat nieuwe otto's en japonica's toe te voegen. Ondanks er van beide elk al 50 stuks inzitten, zie je ze nauwelijks :)

NK2PR9Y.jpg


TiiLLKG.jpg


ludZ7fj.jpg


1zDeHmd.jpg


17Ml3bK.jpg


4RMwuo4.jpg


cFGMcJa.jpg


0HlCxUX.jpg


75BkGaN.jpg
 
Ontzettend mooi! Tijdje de bak niet meer gevolgd, maar nog steeds ontzettend jaloers!
Je maanvissen zijn ook echt prachtig op kleur :smitten:
 
Volgende week ga ik de kweekbak onder handen nemen. Na 6 maanden geeft eindelijk het kienhout niet meer zo af. 2 filters met elk purigen er in helpt :) 2 zakjes staan nu weer in de�bleek.

Morgen planten bestellen om aankomend weekend in te gaan richten.
 
Ohh leuk...voor ons teveel werk ,maar vind het supergaaf om te zien..
 
Richard, je bak ziet er wederom prachtig uit.
Zelf had ik een paar andere keuzes gemaakt wat betreft vissen en afwerking.
Maar gelukkig is het jouw bak en heb je gekozen wat jezelf mooi vindt. :thumbs:
 
Ludger zei:
Heel erg mooi! Ik zie dat de achterkant niet is afgeplakt, vind je dit niet storend?

Nee, in tegendeel. Vind het er nu open en ruimer uitzien. Ik heb lopen stoeien met een zwarte achterwand, maar die was snel weer weg.
 
Rikkert zei:
Richard, je bak ziet er wederom prachtig uit.
Zelf had ik een paar andere keuzes gemaakt wat betreft vissen en afwerking.
Maar gelukkig is het jouw bak en heb je gekozen wat jezelf mooi vindt. :thumbs:

Dank je. Tsja, vissen, inrichting en afwerking blijven persoonlijk :)
 
q&q zei:
Ohh leuk...voor ons teveel werk ,maar vind het supergaaf om te zien..

Het werk valt mee hoor. Ik had een paar kleine bakjes staan, maar daar had ik veel meer werk aan. Voor deze is 1x per 2 weken 20% waterwissel en 1x per 4 weken de bodem stofzuigen voldoende. Elke twee weken een uur werk.
 
Wiw wat is dit mooi geworden ! Het lijkt wel dat nieuwe Takashi Amano aquarium in Lissabon !

:)
 
Complimenten! Dit is de mooiste die ik tot nu toe heb gezien op het forum :thumbs:
 
Je aquarium ziet er goed uit. Ik zet wel mijn vraagtekens bij je viskeuze voor een Labeo bicolor en Botia macrantha's in combinatie met je maanvissen. Zo'n groep Denisoni's kan natuurlijk in zo'n grote bak lekker uitgroeien en flink zwemmen. Eindelijk ruimte.


Hobbygroet,
Jos Hut
 

Terug
Bovenaan