Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
freakyfrank zei:
Mooi project hoor!

Wellicht een idee om als achterwand zwart of donkerblauw papier of karton te gebruiken. ( aan de buitenkant van de bak natuurlijk ). Dit kost niet zoveel en geeft door de donkere kleur meer dieptewerking in je bak.
Je kan dan nadenken of het iets voor je is!

Ik ga nog iets voor de achterwand maken. Ik wil deze zwart gaan maken. Ik heb al met een klein plaatje geexperimenteerd (zwart). De groene kleur van het glas zie je wel nog op de achterwand.
Maar ik weet ook niet of die verkleuring komt door het gelige water.

Killerfish zei:
Mooie L, kan niet wachten tot de cory's erin zitten.
freakyfrank: ik dacht een liter of 1100

Ik ook. Maanden tegen een bouwproject aangekeken. Nu mag er wel iets gaan leven 🙂

Wordt nu nog lastig te doen met jou bak, maar ik heb de achterkant met schoolbord verf behandeld aan de buitenkant. Bij een lege bak spiegelt het bij mij, maar nu dicht beplant zie je dat nauwelijks meer. Denk als je planten hoger zijn en dus de achterkant gaan bedekken het wel meevalt met dat groene glas. Door de planten wordt het licht gebroken.

freakyfrank zei:
21.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

Ik denk dat het mooier wordt als er een achterwand in zit.
Of in ieder geval een donkere achtergrond ipv een witte muur.

Gelukkig mag Richard alles zelf bepalen
Succes met de verdere opstart van deze superbak!

Dank je!
Als ik zo terugkijk naar de foto's zijn de planten nu al gegroeid. Zeker de cabomba. Ik heb 1 stengel van de cabomba afgeknipt om te kijken of deze in de breedte verder gaat groeien.

Crash zei:
Wordt nu nog lastig te doen met jou bak, maar ik heb de achterkant met schoolbord verf behandeld aan de buitenkant. Bij een lege bak spiegelt het bij mij, maar nu dicht beplant zie je dat nauwelijks meer. Denk als je planten hoger zijn en dus de achterkant gaan bedekken het wel meevalt met dat groene glas. Door de planten wordt het licht gebroken.

Dat was ook mijn idee: achterwand "volledig" met planten bedekken. Dat groene had ik niet echt op gerekend. Tsja, 12mm glas.
Wel op dat gelige water. Maar ik dacht misschien een week en dan is het weg. Hoe naief 🙂
Ach ja, geduld is een schone zaak. Gelukkig ben ik heel geduldig....*NOT*

Mijn bak heeft ook 12mm glas. Denk als je de zwarte plaatjes strak tegen het glas krijgt, het er goed uit ziet.

Crash zei:
Mijn bak heeft ook 12mm glas. Denk als je de zwarte plaatjes strak tegen het glas krijgt, het er goed uit ziet.

Ok, goed om te horen. Ik ga ze in ieder geval maken.

Het is wel leuk zo'n 4 cm labeo helemaal alleen te zien zwemmen 🙂

Zoals beloofd weer wat nieuwe foto's. Dit zijn foto's na 1 week beplant te hebben.

Links:

38.jpg

Midden:

39.jpg

Rechts:

40.jpg

Totaal:

41.jpg

Mooi totaaltje. Waar ik bang voor was niet gebeurt. Het lijkt niet alsof het drie losse aquaria zijn, het is een mooi geheel geworden.

schitterende bak. :thumbs:
planten doen het zo te zien goed.
weet je al wat je hoofdvis zal worden?

Het ziet er echt mooi uit en mooi verwerkt in je interieur.

Ik denk dat het geheel nog meer eruit knalt als je zwart karton achter je bak zou plakken.

Veel soorten houden niet van veel licht. Ze zwemmen of in zwaar begroeide wateren, of in wateren waar het water zo donker van kleur is dat het zonlicht er matig doorheen komt. Heb je fel licht en ook nog een witte bodem wat licht goed weer kaatst dan vinden veel vissen dat niet fijn en kruipen weg in beplanting. Veel drijfplanten en donkere hoekjes zijn de oplossing.

Joshua1302 zei:
Mooi totaaltje. Waar ik bang voor was niet gebeurt. Het lijkt niet alsof het drie losse aquaria zijn, het is een mooi geheel geworden.

Dank je....mijn vrouw werd er gek van. De hele tijd het herplaatsen van kienhout, planten en steentjes. Ik ben er tot nu toe ook zeer tevreden mee. Ik had alleen gehoopt dat die cabomba wat dichter op elkaar bleef. Als zo'n bos verdubbelt ziet het er beter uit. Is mij nu te "luchtig".

belaen danny zei:

Ik zou dan nu zeggen puntius denisonii. Ik vind dat echt mooie vissen.

Botia zei:
Het ziet er echt mooi uit en mooi verwerkt in je interieur.

Ik denk dat het geheel nog meer eruit knalt als je zwart karton achter je bak zou plakken.

Veel soorten houden niet van veel licht. Ze zwemmen of in zwaar begroeide wateren, of in wateren waar het water zo donker van kleur is dat het zonlicht er matig doorheen komt. Heb je fel licht en ook nog een witte bodem wat licht goed weer kaatst dan vinden veel vissen dat niet fijn en kruipen weg in beplanting. Veel drijfplanten en donkere hoekjes zijn de oplossing.

Aan de achterkant wordt gewerkt 🙂 we hebben er drijfplanten inzitten. Op dit moment zijn ze zich al aardig aan het verdubbelen 🙂

Wat een luxe zeg, zo'n bak 😀 Erg mooi! Ik ben benieuwd hoe het geheel eruit ziet met een zwarte achterkant, al vind ik dit ook niet heel erg misstaan 🙂

Ziet er inderdaad uit als een geheel.

Ik heb ook cambomba in de bak, ik heb de stengels vrij dicht bij elkaar gezet een beetje zo:
Ongeveer 1,5 cm tussen iedere steel, op gevoel,
. . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . .
. . . . . . .

Ik zie mijn achterwand niet door de cambomba heen en het groeit goed. Ik moet nu alleen binnenkort gaan snoeien, want door lichtgebrek aan de onderzijde wordt de onderzijde nu geel.

rschiks zei:
belaen danny zei:

Dit zijn we hele drukke vissen. En door hun gedrag "drukken" ze ook andere vissen opzij.

Ik denk dat de Melanotaenia boesemani een beter optie zou zijn en dan 20/25 stuks.

melanotaenia_boesemani.jpg

Bor zei:

Ik heb ook cambomba in de bak, ik heb de stengels vrij dicht bij elkaar gezet een beetje zo:
. . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . .
. . . . . . .

Ik zie mijn achterwand niet door de cambomba heen en het groeit goed. Ik moet nu alleen binnenkort gaan snoeien, want door lichtgebrek aan de onderzijde wordt de onderzijde nu geel.
Mag wel 2-3 cm zijn,komt er ook licht onderop.

Bor zei:

. . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . .
. . . . . . .

En zo neerzetten komt niet onnatuurlijk over?

Botia zei:
rschiks zei:
belaen danny zei:

Dit zijn we hele drukke vissen. En door hun gedrag "drukken" ze ook andere vissen opzij.

Ik denk dat de Melanotaenia boesemani een beter optie zou zijn en dan 20/25 stuks.

melanotaenia_boesemani.jpg

Ze zijn inderdaad wat drukker. En zeker bij het eten.

Ik zou de Cabomba zo laten staan.
Als je de bak van Bor ziet ziet zijn Cabomba er wel super uit, maar hier is ook niks mis mee.
Zou eerst kijken om de achterwand zwart te krijgen.
Heb dit zelf in het begin nooit gewild en toen ik mijn garnalen bakje maakte heb ik dit wel eens een keer gedaan.
Sinds die tijd heb ik alle bakken met zwarte achterkant.
Springt alles er net wat beter uit.

En wat vissen betreft, als ik zou mogen kiezen tussen de Puntius Denisonii en de Melanotaenia Boesemani?
Ik zou voor de Boesemani's gaan (kleurtjes :))

Maar goed uiteindelijk komt het erop neer dat de bak er super uit ziet.
En bij welke vis keuze je ook maakt hij zeker nog wel mooier gaat worden!

Richard, jullie hebben de inrichting echt geweldig gerealiseerd! :thumbs:
Het ziet er echt al top uit. Ik ben echt heel benieuwd hoe het lijkt als de planten nog meer gegroeid zijn.

Ik denk ook dat een grote groep regenbogen het mooiste zal zijn, maar gelukkig zijn jullie degene die moeten kiezen. 😛
Ik combinatie met de regenbogen is de Otocinlus misschien wel verstandiger, dan heb je 1 soort als echt eye-catcher.

Met een donkere achterwand heb je wel dat de boel er iets meer uitspringt en de bak doorgaans een wat natuurlijkere uitstraling krijgt.

Maar nogmaals, heel goed bezig jullie.

Rikkert zei:
Richard, jullie hebben de inrichting echt geweldig gerealiseerd! :thumbs:
Het ziet er echt al top uit. Ik ben echt heel benieuwd hoe het lijkt als de planten nog meer gegroeid zijn.

Ik denk ook dat een grote groep regenbogen het mooiste zal zijn, maar gelukkig zijn jullie degene die moeten kiezen. 😛
Ik combinatie met de regenbogen is de Otocinlus misschien wel verstandiger, dan heb je 1 soort als echt eye-catcher.

Met een donkere achterwand heb je wel dat de boel er iets meer uitspringt en de bak doorgaans een wat natuurlijkere uitstraling krijgt.

Maar nogmaals, heel goed bezig jullie.

Dank je! Voordat de volgende groep vissen gaat komen gaan we nog wel eens rustig in de winkel rondkijken. De corydoras komen als goed is a.s. vrijdag of zaterdag. De winkel belt meteen zodra ze binnen zijn. We halen ze meteen op. Ze hoeven dan niet de zak uit.

Na een week meerdere keren per dag op slakkenjacht te zijn geweest heb ik, hopelijk, vandaag de laatste slak verwijderd. Althans, dat roep ik al 2 dagen 🙂
Het moet toch een keer ophouden!

Nee hoor. Ik heb al ruim 15 jaar aquaria heb nog steeds slakken, maar ze hebben zo hun nut. Sterker nog, ik ben van mening dat een goed draaiend aquarium niet zonder kan.

Waarom op slakkenjacht? De meeste slakken laten de planten met rust, rottende plantendelen eten ze wel op. Het zijn goede opruimers.
Meestal zien ze er nog mooi uit ook, vind ik. Puntslakken helpen ook mee om de bodem luchtig te houden. En dat voor nop.

visstisck zei:
Waarom op slakkenjacht? De meeste slakken laten de planten met rust, rottende plantendelen eten ze wel op. Het zijn goede opruimers.
Meestal zien ze er nog mooi uit ook, vind ik. Puntslakken helpen ook mee om de bodem luchtig te houden. En dat voor nop.

Ik wil niet dat het een plaag gaat worden. En opruimers heb ik straks zat. Mijn vrouw wil wel graag een appelslak.

Een plaag krijg je pas als je bv geen goed onderhoud doet waardoor er veel dode plantenresten in je bak aanwezig zijn en met overmatig voeren.

rschiks zei:
visstisck zei:

Ik wil niet dat het een plaag gaat worden. En opruimers heb ik straks zat. Mijn vrouw wil wel graag een appelslak.
Je vrouw wilt dus de wet overtreden? 😉

Omdat verwilderde Appelslakken de Rijstvelden in Spanje leegvreten is de handel en het houden van Appelslakken sinds ruim een jaar verboden in de E.U.

Ondanks dat er geen actieve controle zal plaatsvinden bij winkels en particulieren leveren groothandels ze niet meer aan winkels.

Wat betreft slakken, zij vreten half verrotte blaadjes en ander afval. En dat doen de meeste vissen niet. Zolang je niet teveel (ovematig) voert zal je nooit een slakkenplaag krijgen.

Botia zei:
rschiks zei:
visstisck zei:

Je vrouw wilt dus de wet overtreden? 😉

Omdat verwilderde Appelslakken de Rijstvelden in Spanje leegvreten is de handel en het houden van Appelslakken sinds ruim een jaar verboden in de E.U.

Ondanks dat er geen actieve controle zal plaatsvinden bij winkels en particulieren leveren groothandels ze niet meer aan winkels.

Wat betreft slakken, zij vreten half verrotte blaadjes en ander afval. En dat doen de meeste vissen niet. Zolang je niet teveel (ovematig) voert zal je nooit een slakkenplaag krijgen.

Ik zou toch zweren dat ik ze hier gewoon te koop zag. Ik zal nog eens goed kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan