Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Wat een mooie sloot. Zou ik ook wel willen hebben. Waarom ga je niet voor neontetra's? Zijn in een grote school net zo mooi als kardinalen, zijn goedkoper en passen beter bij de temperaturen voor de andere vissen. Rond de 22 graden.

Jelle Touwen zei:
Wat een mooie sloot. Zou ik ook wel willen hebben. Waarom ga je niet voor neontetra's? Zijn in een grote school net zo mooi als kardinalen, zijn goedkoper en passen beter bij de temperaturen voor de andere vissen. Rond de 22 graden.

Ik vind het doorgetrokken rood bij de kardinalen mooier. Qua prijs schelen ze niet veel. Ik gok dat ze net onder de euro komen.

rschiks zei:
Jelle Touwen zei:

Ik vind het doorgetrokken rood bij de kardinalen mooier. Qua prijs schelen ze niet veel. Ik gok dat ze net onder de euro komen.

Maal 200! haha. Erg mooi gedaan tot aan nu toe 🙂 ok, zelfs een beetje jaloers 😉

Ik denk dat als ik dat hier voorstel om zo'n zwenbad te installeren dat ik kan kiezen...

Of die bak eruit of ik 🙂

Kardinalen zijn misschien wel mooier maar willen veel warmer dan de vissen die je al hebt...

Vissen die je te warm houdt zijn ook eerder "op" gebrand.

Diesel1610 zei:
rschiks zei:
Jelle Touwen zei:

Maal 200! haha. Erg mooi gedaan tot aan nu toe 🙂 ok, zelfs een beetje jaloers 😉

Ik denk dat als ik dat hier voorstel om zo'n zwenbad te installeren dat ik kan kiezen...

Of die bak eruit of ik 🙂

5 jaar voorbereidingstijd 🙂 gewoon groter zeggen en met een maatje kleiner eindigen. Werkt ook bij TV's :thumbs:

Zalig, is toch al wat drukker in de bak 😉
Wat ga je ze nog bij zetten kardinaal en nog iets ????.

Stefke. zei:

P. Denisonii 40 stuks.
En het is inderdaad leuk om wat beweging in de bak te hebben. Overal waar je kijkt, al is het onder hout, of tussen planten, je komt altijd iets tegen.

rschiks zei:
Stefke. zei:

P. Denisonii 40 stuks.
En het is inderdaad leuk om wat beweging in de bak te hebben. Overal waar je kijkt, al is het onder hout, of tussen planten, je komt altijd iets tegen.
Soortnaam altijd met een kleine letter. 😉 (Ik heb een opleiding gehad waar ik veel te maken had met wetenschappelijke namen. En mijn leraar hamerde er altijd dat soortnamen met een kleine letter zijn. Automatisch kijk ik daar nu altijd naar op dit forum).

Dat zal indrukwekkend zijn 40 Puntius denisonii. Indrukwekkend duur ook. 😉 Nou ja duurder dan compleet aquarium van een ander is. 😉

Botia zei:
rschiks zei:
Stefke. zei:

P. Denisonii 40 stuks.
Soortnaam altijd met een kleine letter. 😉 (Ik heb een opleiding gehad waar ik veel te maken had met wetenschappelijke namen. En mijn leraar hamerde er altijd dat soortnamen met een kleine letter zijn. Automatisch kijk ik daar nu altijd naar op dit forum).

Dat zal indrukwekkend zijn 40 Puntius denisonii. Indrukwekkend duur ook. 😉 Nou ja duurder dan compleet aquarium van een ander is. 😉

Ik geef de schuld aan mijn iPad toetsenbord. Je hebt echter gelijk.

De prijs van een P. denisonii varieert tussen de 10 en 15 euro per stuk. Maar ja, tot nu toe heeft het al wat geld gekost. Om nu op de vissen te gaan besparen (en daar draait het om) zou een slechte keuze zijn. Dit had ik ook met de led verlichting. Nog maar even slikken en dan nog meer genieten. Ik wist waar ik aan begon met een wat grotere aquarium.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel in fora heb gesnuffeld, youtube filmpjes gekeken heb en gegoogled heb om te kijken welke vissen ik mooi vind, zonder vooraf naar de prijzen te hebben gekeken. De P. denisonii kwamen altijd weer in beeld.

De Puntius denisonir is een hele mooie vis en als die steeds weer terugkomen moet je ze zeker nemen. veel mensen vinden ze wat te druk maar jou bak is zeer groot dus dan zal het wellicht meevallen.

Ik ken een winkelier die de denisonii wel voor iets minder kan leveren maar ik denk dat noord-Holland wat ver voor je is. Ook zou je dan nog een paar maanden moeten wachten.

Botia zei:
De Puntius denisonir is een hele mooie vis en als die steeds weer terugkomen moet je ze zeker nemen. veel mensen vinden ze wat te druk maar jou bak is zeer groot dus dan zal het wellicht meevallen.

ik heb ook puntius zitten en moet zeggen dat het zeer goed meevalt van drukte wanneer je bak groot genoeg is.
gaat zelf heel goed samen met mijn maanvissen.
denk dat je daar veel plezier gaat aan beleven.

Voor 7 euro moet je ook al wel aan denisonii kunnen komen. Hier in de buurt in elk geval wel. Dat scheelt heel wat als je er 40 wil hebben.

Jelle Touwen zei:
Voor 7 euro moet je ook al wel aan denisonii kunnen komen. Hier in de buurt in elk geval wel. Dat scheelt heel wat als je er 40 wil hebben.

Ok, thx. Ik heb nog geen prijps gehad, maar hou het wel in gedachten.

Jelle Touwen zei:
Dat is welk erg weinig. En deze komen iig dan niet bij een reguliere grothandel vandaan maar eigen import.

Sowieso is het handig om te zoeken naar nakweek. Zeker als je het volgende leest: http://www.seriouslyfish.com/species/puntius-denisonii/

Even een paar dagen niet gekeken en gelijk 170 dieren er bij 😛
Wel hele gave groepen zeg, vooral die corydoras!

Puntius denisoni zijn inderdaad ook erg gaaf, worden mooi groot ook.

Mooi grote bak maar zou voor de neon tetra gaan ipv kardinalen aangezien verder alle vissen subtropisch zijn

Wauw, wat ontzettend gaaf!
Dat zijn inderdaad pas groepen met vissen!
Heel mooi.

Lovevissen123 zei:
Mooie bak
Hoe gaat het nu mer de bak
Foto? :foto:

Ik zal vanavond weer foto's maken. Het gaat heel goed. Waterwaarden nog steeds goed, geen overdreven alggroei.

Purigen doet zijn werk. Althans, na de vorige waterwissel was het na 1,5 dag al weer geel/bruin. Nu wordt het niet meer geler/bruiner. Het purigen zit er sinds vrijdag in en ik heb het idee dat het water weer helderder wordt.

De planten groeien goed. Uitstekend zelfs.

Ondanks dat slakken ook goed doen (ik weet) heb ik ze uitgeroeid (denk ik). Zowel 's avonds, overdag als vroeg in de ochtend zie ik ze niet meer, terwijl voorheen dit wel het geval was. Er zal misschien nog wel een verdwaalde slak zoeken naar zijn soortgenoten :sorry: .

De vallisneria is aangevreten door larven. Ook deze heb ik, zoals het er nu naar uit zie, uitgeroeid. Hopelijk komen de planten er weer boven op. De larven zijn, denken we, meegekomen met de drijfplantjes. Deze zijn allemaal aangevreten.

Als je zo bang met voor slakken waarom dan geen Clown Botia's?. Een vis die je in een groep moet houden in bakken vanaf 2 meter. Je moet ze afwisselend voeren en elke slak die ze tegen komen gaat er ook aan. (ook appelslakken)

Dat lijkt me niet zo handig i.c.m. 70 kleine Corydoras. Zij zijn niet opgewassen tegen clownbotia's. Ambastaia sidthimunki is een beter alternatief, maar ook dat wil niet altijd goed gaan.

Botia zei:
Als je zo bang met voor slakken waarom dan geen Clown Botia's?. Een vis die je in een groep moet houden in bakken vanaf 2 meter. Je moet ze afwisselend voeren en elke slak die ze tegen komen gaat er ook aan. (ook appelslakken)

Omdat dit ook weer een scholenvis is en ik vind ze vrij druk. Ook worden deze redelijk groot. Mijn voorkeur zou dan eerder uitgaan naar een anatome helena slak.
Ik had voorheen kersenbuiken, maar kreeg om de haverklap jonkies. Dat bleef maar doorgaan.

Maar zoals het er nu naar uit ziet hoef ik er niets meer aan te doen. In mijn vorig aquarium is het mij ook gelukt. Veel geduld en heel veel kijken en er uit halen.

Jones zei:
Dat lijkt me niet zo handig i.c.m. 70 kleine Corydoras. Zij zijn niet opgewassen tegen clownbotia's. Ambastaia sidthimunki is een beter alternatief, maar ook dat wil niet altijd goed gaan.
In een vier meter bak hebben deze genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Botia's zitten ook graag onder stukken hout e.d terwijl Corydorassen dit veel minder hebben.

Maar hoe dan ook als je niet teveel voert zodat er niets overblijft voor slakken, zal er ook geen slakken explosie ontstaan.

We hebben vandaag de stofzuiger geprobeerd...meteen maar wat nieuwe foto's gemaakt.

Links:

53.jpg

Midden:

54.jpg

Rechts:

55.jpg

Totaal:

56.jpg

Jeetje wat een enorme bak, hier kun je je eigen schoonzwem-team in trainen! Mooi hoor

Hele mooie bak,knap ingericht het lijkt ook 1 geheel ipv 3 aparte bakken.
Hetgeen je gauw krijgt indien,niet goed ingericht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan