Buiten kijf is dit een van de mooiste bakken van het forum aan het worden.
En zo'n grote groep kardinaal tetra's zou een mooi gezicht zijn, maar ik wil even toch reageren zonder je keus te bepalen.
Ik had ze ook in mijn bak en houd al mijn vissen op een gemiddelde temperatuur van 24 graden s'nachts en gaan de lampen aan wel 25 graden, in de zomer wordt het vanzelf 27 graden, en staat de verwarming uit.
Dus wisselende temperaturen hebben wij net zo goed in de bak als het zomer of winter is.
Ik vond de kardinalen ook geweldig, heb een plantenbak, maar ik zag ze eigenlijk niet goed.
Ze zaten eeuwig verstopt in het groen, en in de avond voor het licht uit ging, zag je ze tevoorschijn komen en schoolde ze leuk, dat is dus maar 1 uur per dag dat ik ze zag.
Als er iets aan de hand was ( ik heb ooit een plaag gehad van ankerwormen) waren het de kardinaaltjes die het snelst vatbaar waren.
Uiteindelijk heb ik ze weggedaan, hoe mooi ik ze ook vind.
Dat beetje blauw in de bak is natuurlijk schitterend, maar dan moeten ze zich wel showen.
Aangezien jij ook een prachtig beplante bak hebt, ben ik bang dat jij de zelfde teleurstelling tegemoet ga, ondanks de groep groot is.
Maar ondanks de adviezen om ze niet te nemen, is en blijft het jou keuze vind ik.
Ik neem aan dat jij een gezelschapsbak er van maakt, en geen biotoop waar je de natuurlijke omgeving probeert na te bootsen.
Nou ik heb ook een gezelschapsbak, en bij mij zitten vissen ook niet helemaal ideaal, maar ze zijn prima op kleur, eten goed, en zijn levendig, gaan goed samen, en ik zit ook niet in de war over een paar graadjes, want in de zomer zitten mijn rami's weer beter, en in de winter de sawellia's b.v.
Ook met de seizoenen wisselen de temperaturen bij mij in de bak, dus ze zitten nooit constant op 24 graden. 😉
Doe je eigen zin, je lees je in, en als het ongeveer klopt, en de vissen elkaar verdragen, gewoon doen.
Ik hoop echt dat het bij jou beter gaat met de kardinalen dan bij mij het geval was, ik vond ze mooi gekleurd, zag ze een uur voor slapen gaan, dus vond ik ze saai. 😉