Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Jullie hebben toch niet alle vissen opgezogen?🙂

Wel mooi gedaan. Misschien de bossen wat voller laten worden door ze dichter aan te planten (Cabomba)

gr Peter

Peter Hartman zei:
Jullie hebben toch niet alle vissen opgezogen?🙂

Wel mooi gedaan. Misschien de bossen wat voller laten worden door ze dichter aan te planten (Cabomba)

gr Peter

Ga ik zeker doen. Ik heb een paar stekjes die ik, nadat ze wat groter zijn geworden, erbij ga planten. Ik ben een beetje aan het stoeien met hoe ik ze het beste kan stekken, zonder dat ik ze verprus 🙂

Mag ik je complimenteren met dit super aquarium.

Het witte grind is zeker een perfecte keuze, hoewel er mensen waren die daarover twijfelden.
Nu alle planten beginnen te groeien wordt het er alleen maar mooier op.

Een geweldig bewegend schilderij in je huis!

pdvfr zei:
Mag ik je complimenteren met dit super aquarium.

Het witte grind is zeker een perfecte keuze, hoewel er mensen waren die daarover twijfelden.
Nu alle planten beginnen te groeien wordt het er alleen maar mooier op.

Een geweldig bewegend schilderij in je huis!

Dank je 🙂

Het commentaar was meer gerelateerd aan de kleur en dat de vissen hier zich niet zo prettig bij voelen. Maar het grind neigt eerder naar het grijs te gaan dan wit.
Op de laatste foto's lijkt het extreem wit, maar komt door de camera.

Botia zei:
Jelle Touwen zei:
Voor 7 euro moet je ook al wel aan denisonii kunnen komen. Hier in de buurt in elk geval wel. Dat scheelt heel wat als je er 40 wil hebben.
Dat is welk erg weinig. En deze komen iig dan niet bij een reguliere grothandel vandaan maar eigen import.

Sowieso is het handig om te zoeken naar nakweek. Zeker als je het volgende leest: http://www.seriouslyfish.com/species/puntius-denisonii/

Die vissen zijn inderdaad eigen import uit Indonesi�, nakweek dus. De kleine zijn net op kleur en 5.95 uit mijn hoofd.
Als je hier 40 P. denisonni en 200 neon tetra koopt moet je voor 350 euro wel klaar zijn denk ik.

ontzettend mooie bak en wat een ontzettend gaaf gezicht zoveel visjes bij elkaar

Zwits zei:
ontzettend mooie bak en wat een ontzettend gaaf gezicht zoveel visjes bij elkaar

Dank je! Het is ontzettend leuk om naar te kijken. En dan moet de grootste groep nog komen! 🙂
Kan niet wachten!

Stefke. zei:
rschiks zei:
Stefke. zei:
Wil nieuwe foto's zien van dit geweldigge bak 😉

1 tabblad terug staan de laatste foto's 🙂
Al gezien. Wanneer komen er nieuwe visjes in ????
Ga je ook andere garnalen pakken of niet

Ik verwacht over 2 weken. Het is wel afhankelijk van het weer. Bij te warm weer doen ze geen bestelling.

Voorlopig hou ik het bij deze garnalen.

Dat word nog wat, die Tetra's over wennen..
Je zal wel flink wat zakken mee krijgen.

Doe je het gewoon hetzelfde als normaal of ga je dit anders aanpakken?

GewoonJoey zei:
Dat word nog wat, die Tetra's over wennen..
Je zal wel flink wat zakken mee krijgen.

Doe je het gewoon hetzelfde als normaal of ga je dit anders aanpakken?

Het zullen wel minimaal 2-3 zakken zijn. De cory's zaten in 2 zakken.

rschiks zei:
Dravik2 zei:
welke vissen komen er over 2 weken bij?

Kardinaal tetra's en P. denisonii.

kardinaaltetra's vind ik zelf qua gedrag wat aan de saaie kant, maar ze geven je aquarium wel wat extra kleur..

maar aan de andere kant... zelfs ik kan niet wachten op je denisonii's!!!!! wat een schitterende vissen zijn dat.. en dan 40 stuks, ik ben zoo jaloers.

:thumbs:

voor het overwennen gebruik ik zelf gewoon een emmertje waar ik de zak(ken) in overgooi.. dan wat water eruit tot ze nog wel wat ruimte hebben om te zwemmen en druppel ik ze over. na ong. 20-25 minuten haal ik er nog wat water weer eruit, nog wat druppelen en klaar is kees.

Zoveel per zak?
Had wel veel meer zakken verwacht met zon groot aantal.

Zelf gooi ik ze ook altijd in een emmer om ze daarna over te wennen.
Vangt ook wat makkelijker als uit zon zakje.

Waarom kom je steeds weer terug op die Kardinalen? Deze moet je warm houden 26 graden is niet overbodig. De andere soorten die je hebt en wilt zijn sub-tropisch. Het is nu of de bak koel houden en 200 kardinalen die het koud hebben. Of 200 kardinalen die er warmpjes bij zitten en een boel andere vissen die te warm zitten en daardoor eerder "op" zijn.

Een mooie sub-tropische vis voor je bak met leuk gedrag ipv de saaie kardinalen vind ik bv de Purperkop.

Oudere mannen zijn nog mooier en hebben een hogere rug.
MH8eh8bceW4I0OJH8thKp_Yyrk1ttySE.jpeg

Waarom elke keer weer terug komen op dat minime temperatuurverschil?
Als je de minimale temperatuur aanhoud voor kardinalen, dan zit de rest op de max. Prima toch.....
Ik lees 23-27 voor kardinalen, 20-25 voor zowel Otocinclus als panda. 24 graden is dus een mooie middenweg.
vind het een beetje gezeur hoor, sorry. Heeft er iemand eindelijk eens een gigantische bak waar die geweldige groepen in kan houden en dan wordt er weer over een paar graden temperatuur doorgegaan..
Zo jammer......

Geweldige foto's!
De planten groeien zeker goed, de groepen vissen zijn geweldig leuk en ik ben erg benieuwd hoe hun gedrag is in zo'n grote groep is....
En zag ik het goed op die ene foto met die courgette? Daar zit toch het onbekende kleintje mee te eten met de Otocinclus? Dat is gewoon echt een L nummer. Of anders een Ancistrus.....
Leuk zeg.....

Dat van die andere vis op de komkommer was mij ook opgevallen, kan dit niet gewoon een andere soort oto zijn?

MsFelix zei:
Waarom elke keer weer terug komen op dat minime temperatuurverschil?
Als je de minimale temperatuur aanhoud voor kardinalen, dan zit de rest op de max. Prima toch.....
Ik lees 23-27 voor kardinalen, 20-25 voor zowel Otocinclus als panda. 24 graden is dus een mooie middenweg.
vind het een beetje gezeur hoor, sorry. Heeft er iemand eindelijk eens een gigantische bak waar die geweldige groepen in kan houden en dan wordt er weer over een paar graden temperatuur doorgegaan..
Zo jammer......
Je vergeet een ding. De maxima genoemd bij de sub-tropen zijn de temperaturen die ze enkele maanden per jaar (zomer) kunnen verdragen. Jaarrond is voor deze soorten geen goed idee.

Je ziet ook dat de dieren die koel gehouden worden zoals ze wensen veel mooier worden dan de dieren die continu te warm zitten.

Ik vind het verschil minimaal om zo over door te gaan.
Zou het 1 nou 20-25 zijn en het andere 25-30 dan is er mijns inziens een punt. Maar dit is een beetje muggeziften. Je kunt het toch nooit zo nabootsen als in de natuur. In de winter staat mijn verwarming ook op 23 graden en in de zomer word het wel 30 graden in huis...
En ik heb ook panda erin.
Je moet ergens accepteren dat je de perfecte omstandigheden zoals die in de natuur zijn, nooit gaat kunnen nabootsen.
En ik vind het jammer dat de keuze die deze man maakt, niet gerespecteerd word. Terwijl hij zich wel goed heeft ingelezen en de dieren een gigantisch onderkomen geeft,met mooie grote scholen zoals in de natuur.
Dus waarom zo door gaan over een graadje meer of minder?

Omdat dat ene graadje een hele hoop verschil maakt voor koudbloedige dieren als vissen. Het hele metabolisme van deze dieren hangt af van de omgevingstempetatuur. Ja, het is een prachtig formaat bak, waar je geweldige dingen mee kunt doen. Maar dan moet je het wel doen. En dus rekening houden met de eissen van die vissen.

Voor denisonii staan minimum temperaturen van 15 en maximale van 25 graden Celsius (serieuslyfish). Als je die vissen dan jaarrond zo dicht bij die maximale temperatuur houdt. Branden ze veel sneller op. Dan is het leuk dat je een school van 40 beesten hebt waar je 2 jaar plezier van hebt. Maar 4 anderen met een kleinere bak, die ze wel de juiste verzorging willen geven zouden wellicht 10 jaar een school van 10 vissen kunnen houden.

Voor die 50 Otocinclussen zijn er 100 gestorven door stress van vangen en vervoer, vervolgens worden deze 50 vissen gehouden op een manier die verre van ideaal is. Dat vind ik geen manier van doen. Je gaat niet 150 vissen uit het wild plukken om vervolgens 1/3 van die vissen (de overlevers) �nder slechte omstandigheden te houden.

Dit lijden is makkelijk op te lossen door te kiezen voor een erg vergelijkbare soort als de neon tetra ipv de kardinaal en de verwarming op 20 graden te zetten.

Die andere vis op de courgette is gewoon de Ancistrus die samen met de Labeo als eerst geplaatst is. Of Richard moet er daarna nog meer gehaald hebben.

Buiten kijf is dit een van de mooiste bakken van het forum aan het worden.
En zo'n grote groep kardinaal tetra's zou een mooi gezicht zijn, maar ik wil even toch reageren zonder je keus te bepalen.
Ik had ze ook in mijn bak en houd al mijn vissen op een gemiddelde temperatuur van 24 graden s'nachts en gaan de lampen aan wel 25 graden, in de zomer wordt het vanzelf 27 graden, en staat de verwarming uit.
Dus wisselende temperaturen hebben wij net zo goed in de bak als het zomer of winter is.
Ik vond de kardinalen ook geweldig, heb een plantenbak, maar ik zag ze eigenlijk niet goed.
Ze zaten eeuwig verstopt in het groen, en in de avond voor het licht uit ging, zag je ze tevoorschijn komen en schoolde ze leuk, dat is dus maar 1 uur per dag dat ik ze zag.
Als er iets aan de hand was ( ik heb ooit een plaag gehad van ankerwormen) waren het de kardinaaltjes die het snelst vatbaar waren.
Uiteindelijk heb ik ze weggedaan, hoe mooi ik ze ook vind.
Dat beetje blauw in de bak is natuurlijk schitterend, maar dan moeten ze zich wel showen.
Aangezien jij ook een prachtig beplante bak hebt, ben ik bang dat jij de zelfde teleurstelling tegemoet ga, ondanks de groep groot is.
Maar ondanks de adviezen om ze niet te nemen, is en blijft het jou keuze vind ik.
Ik neem aan dat jij een gezelschapsbak er van maakt, en geen biotoop waar je de natuurlijke omgeving probeert na te bootsen.
Nou ik heb ook een gezelschapsbak, en bij mij zitten vissen ook niet helemaal ideaal, maar ze zijn prima op kleur, eten goed, en zijn levendig, gaan goed samen, en ik zit ook niet in de war over een paar graadjes, want in de zomer zitten mijn rami's weer beter, en in de winter de sawellia's b.v.
Ook met de seizoenen wisselen de temperaturen bij mij in de bak, dus ze zitten nooit constant op 24 graden. 😉
Doe je eigen zin, je lees je in, en als het ongeveer klopt, en de vissen elkaar verdragen, gewoon doen.
Ik hoop echt dat het bij jou beter gaat met de kardinalen dan bij mij het geval was, ik vond ze mooi gekleurd, zag ze een uur voor slapen gaan, dus vond ik ze saai. 😉

Chapeau, Jelle. Doodzonde van zo'n mooie grote bak. Met wat kleine aanpassingen qua viskeuze zitten de vissen veel beter waardoor je er zelf ook meer plezier van hebt. Over een jaar of 2 a 3 begint alles dood te gaan. En dan te bedenken dat bijv. de Cory's ruim 15 jaar oud kunnen worden.

Dat de bak groot is wil niet zeggen dat je dan alles maar bij elkaar kan zetten omdat ze toch ruimte genoeg hebben. Ruimte is niet de enige factor die ertoe doet bij vissenwelzijn. Dat het geen biotoopbak is kan je ook niet als excuus gebruiken om vissen bij elkaar te zetten die helemaal niet bij elkaar passen qua eisen. I.p.v. een gulden middenweg zitten bijna alle vissen straks te warm of te koud en dat gaat ze opbreken.

MsFelix zei:
Ik vind het verschil minimaal om zo over door te gaan.
Zou het 1 nou 20-25 zijn en het andere 25-30 dan is er mijns inziens een punt. Maar dit is een beetje muggeziften. Je kunt het toch nooit zo nabootsen als in de natuur. In de winter staat mijn verwarming ook op 23 graden en in de zomer word het wel 30 graden in huis...
En ik heb ook panda erin.
Je moet ergens accepteren dat je de perfecte omstandigheden zoals die in de natuur zijn, nooit gaat kunnen nabootsen.
En ik vind het jammer dat de keuze die deze man maakt, niet gerespecteerd word. Terwijl hij zich wel goed heeft ingelezen en de dieren een gigantisch onderkomen geeft,met mooie grote scholen zoals in de natuur.
Dus waarom zo door gaan over een graadje meer of minder?

🙂 Ik heb inderdaad de temperatuur ingesteld op 24 graden. Ik heb van alle vissen die ik graag wilde een lijstje met temperaturen gemaakt en kwam op die 24 graden. Over de maanvissen twijfelde ik, totdat ik dit artikel tegenkwam: http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/kw ... maanvissen"

Waarin staat:

"Wat je watercondities ook zijn, extremen uitgesloten, gewoonlijk passen de Maanvissen zich wel aan. Temperaturen tussen de 21� C and 26� C zijn prima, hou de temperatuur in ieder geval constant."

Killerfish zei:
Dat van die andere vis op de komkommer was mij ook opgevallen, kan dit niet gewoon een andere soort oto zijn?

Het is een ancistrus. Die had ik samen met de labeo bicolor gekocht.

Jelle Touwen zei:
Omdat dat ene graadje een hele hoop verschil maakt voor koudbloedige dieren als vissen. Het hele metabolisme van deze dieren hangt af van de omgevingstempetatuur. Ja, het is een prachtig formaat bak, waar je geweldige dingen mee kunt doen. Maar dan moet je het wel doen. En dus rekening houden met de eissen van die vissen.

Voor denisonii staan minimum temperaturen van 15 en maximale van 25 graden Celsius (serieuslyfish). Als je die vissen dan jaarrond zo dicht bij die maximale temperatuur houdt. Branden ze veel sneller op. Dan is het leuk dat je een school van 40 beesten hebt waar je 2 jaar plezier van hebt. Maar 4 anderen met een kleinere bak, die ze wel de juiste verzorging willen geven zouden wellicht 10 jaar een school van 10 vissen kunnen houden.

Voor die 50 Otocinclussen zijn er 100 gestorven door stress van vangen en vervoer, vervolgens worden deze 50 vissen gehouden op een manier die verre van ideaal is. Dat vind ik geen manier van doen. Je gaat niet 150 vissen uit het wild plukken om vervolgens 1/3 van die vissen (de overlevers) �nder slechte omstandigheden te houden.

Dit lijden is makkelijk op te lossen door te kiezen voor een erg vergelijkbare soort als de neon tetra ipv de kardinaal en de verwarming op 20 graden te zetten.

tsja, misschien gevoelig punt. Misschien is dieren in gevangenschap houden, puur voor je eigen plezier, helemaal geen goed idee.

Rikkert zei:
Die andere vis op de courgette is gewoon de Ancistrus die samen met de Labeo als eerst geplaatst is. Of Richard moet er daarna nog meer gehaald hebben.

Klopt helemaal

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan