Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
GewoonJoey zei:
Pff, je hebt me helemaal aangestoken..
Bij elke foto denk ik meer van: ''ik moet ook zon bak!''
Het is zelfs zover dat ik bij andere mensen in huis prachtige plekken zie voor zon soort bak!

Heb al een schitterend idee voor later! (Dit komt ooit ook nog wel hier op het forum te staan hoop ik)
Tot die tijd, hou ik vooral dit topic in de gaten!

Ik kan zeggen dat ik er geen spijt van heb. In het begin zag ik er enorm tegenop, maar zoals het nu gaat ben ik blij dat ik het heb gedaan.

Je wilt je idee nog niet delen? 🙂

rschiks zei:
Diesel1610 zei:
Vind het zo al mooi ! knap gedaan mensen! petje af....

en koffie? Oldenzaal is niet tever van hier maar koffie klinkt nog niet erg aanlokkelijk 🙂

Gebak erbij? 🙂
Een ander bestand denk ik. 😛
ANP-22196796_0.jpg.crop_display.jpg

ok, ik kom er gelijk aan! en laat de koffie met gebak maar zitten 🙂

Crash zei:
Mooi gezicht zo grote groep Kardinalen. Planten gaan ook lekker zo te zien, je kan al wat gaan snoeien.

Snoeien? Ik heb juist planten toegevoegd. Helemaal rechts heb ik de cabomba bij elkaar gezet. Ik zat te twijfelen deze korter te maken maar ik vind ze zo lang wel mooi. De ruimte die vrij kwam heb ik opgevuld met gymnocoronis spilanthoides. De vallineria aan de rechterkant heb ik vervangen door nieuwe.

rschiks zei:
We hebben vandaag de P. denisonii kunnen ophalen. En we kregen de 40 stuks die we besteld hadden 🙂

Tevens hebben we de kardinalen uitgebreid naar de 200 stuks die we graag wilden.
We kregen bij de aankoop een klein schooltje botia's kado.

Nu zijn we wel klaar met de hoeveelheid vissen, behalve....de maanvissen. Deze hadden ze helaas niet. Hier moet ik nog naar op zoek. Als iemand in de buurt van oldenzaal weet waar we Pterophyllum cf. scalare Lago Manacapuru kunnen krijgen, hoor ik dat graag.

Mooier is alles in het echt te zien (koffie staat altijd klaar 🙂 )

68.jpg

Links:

62.jpg

Midden:

63.jpg

Rechts:

64.jpg

Totaal:

65.jpg

Een gedeelte van de school torpedo's:

66.jpg

67.jpg

Zijn het clownbotia's die je cadeau heb gekregen ? 🙂

KevinK zei:
rschiks zei:
We hebben vandaag de P. denisonii kunnen ophalen. En we kregen de 40 stuks die we besteld hadden 🙂

Tevens hebben we de kardinalen uitgebreid naar de 200 stuks die we graag wilden.

Nu zijn we wel klaar met de hoeveelheid vissen, behalve....de maanvissen. Deze hadden ze helaas niet. Hier moet ik nog naar op zoek. Als iemand in de buurt van oldenzaal weet waar we Pterophyllum cf. scalare Lago Manacapuru kunnen krijgen, hoor ik dat graag.

Ja, 6 stuks. Ze zijn nu rond de 3 cm.

rschiks zei:
KevinK zei:
rschiks zei:

Hoop dat je er veel plezier mee heb, ik had er 2 waren echt super leuke visjes. Zeker qua gedrag zeer apart en in een groep schijnt dit nog meer naar voren te komen 🙂

Heb mijne alleen weg gedaan ze waren te groot voor me bak 🙂 mijn 3 cm visje was binnen 6 maanden al 12cm 😛

KevinK zei:
rschiks zei:
KevinK zei:
rschiks zei:

Hoop dat je er veel plezier mee heb, ik had er 2 waren echt super leuke visjes. Zeker qua gedrag zeer apart en in een groep schijnt dit nog meer naar voren te komen 🙂

Heb mijne alleen weg gedaan ze waren te groot voor me bak 🙂 mijn 3 cm visje was binnen 6 maanden al 12cm 😛

Ze worden inderdaad wat groter 🙂 Naast de torpedo's en de labeo bicolor zijn dit straks de grootste vissen in mijn aquarium.

Ik heb Clownbotia's ooit op een huisdierenshow in 1995 gezien van ruim 30cm. Dit was wildvang om te laten zien hoe groot ze worden. De ruggen worden dan ook erg hoog.

Clownbotia's worden erg oud, 20 jaar halen ze met gemak. Daar ze in de natuur leven in scholen van vaak meer dan 200 exemplaren (deze Botia is meer soortgericht dan andere soorten Botia's), is 6 stuks een erg klein kleuterklasje. Zorg voor deze dieren voor schuil plekjes onder stukken hout of voor spleten in het hout. Soms kunnen ze plat op de bodem liggen en lijken ze net dood. Dit is echter gewoon rusten.

Op deze foto zie je een wat groter dier.
48321.jpg

rschiks zei:
GewoonJoey zei:

Nou, ik zal mijn idee vast delen want de komende jaren zal er nog niks gebeuren..
Maar ik heb zitten denken aan een L-bak van ongeveer 200x150(of langer) waarbij ik de 150 als doorkijk bak zie en de 2m kijk ik vanaf de zijkant af in.

Maar dit zijn echt toekomst plannen!
Hoop je tegen die tijd zeker nog een keer te spreken of een keer op de koffie te komen.

Voor nu hou ik het bij kijken naar deze prachtige bak!

GewoonJoey zei:
rschiks zei:
GewoonJoey zei:

Nou, ik zal mijn idee vast delen want de komende jaren zal er nog niks gebeuren..
Maar ik heb zitten denken aan een L-bak van ongeveer 200x150(of langer) waarbij ik de 150 als doorkijk bak zie en de 2m kijk ik vanaf de zijkant af in.

Maar dit zijn echt toekomst plannen!
Hoop je tegen die tijd zeker nog een keer te spreken of een keer op de koffie te komen.

Voor nu hou ik het bij kijken naar deze prachtige bak!

Klinkt goed! Plannen is ook altijd leuk!

Ik vind een grote vierkante bak ook mooi. Op 3 plekken kienhout met diverse planten er op en er omheen. De overige ruimte gewoon leeg met her en der wat stenen.
Zoals deze http://youtu.be/sBHmpDY36as

Botia zei:
Ik heb Clownbotia's ooit op een huisdierenshow in 1995 gezien van ruim 30cm. Dit was wildvang om te laten zien hoe groot ze worden. De ruggen worden dan ook erg hoog.

Clownbotia's worden erg oud, 20 jaar halen ze met gemak. Daar ze in de natuur leven in scholen van vaak meer dan 200 exemplaren (deze Botia is meer soortgericht dan andere soorten Botia's), is 6 stuks een erg klein kleuterklasje. Zorg voor deze dieren voor schuil plekjes onder stukken hout of voor spleten in het hout. Soms kunnen ze plat op de bodem liggen en lijken ze net dood. Dit is echter gewoon rusten.

Op deze foto zie je een wat groter dier.
48321.jpg

Het plat liggen ziet er zeer grappig uit. De eerste keer toen ik het zag dacht ik ook dat hij dood was.
Ook heb ik hem een keer op ze kop zien liggen, ze doen de meest vreemde dingen. Het visje doet de naam clown echt eer aan 😛

Veel mensen schrikken er van maar het is heel normaal gedrag. Wat veel andere soorten Botia's ook vertonen.
100_4196.jpg

Het is grappig gezicht. Ik zal de kinderen vast voorbereiden...

Dat lijkt me handig, voor ze denken dat er een vis dood ligt. 😉

prachtig man, kom maar op met nog meer foto's van de torpedo's 🙂

Oldenzaal.. dat wordt al bijna verleidelijk om een kijkje te komen nemen 😛

Zwits zei:
prachtig man, kom maar op met nog meer foto's van de torpedo's 🙂

Oldenzaal.. dat wordt al bijna verleidelijk om een kijkje te komen nemen 😛

Je bent van harte welkom hoor! In het echt ziet het er beter uit dan op de foto's.

Wauw, kan je ook eens een filmpje maken van die fantastische school kardinalen?
Echt gaaf hoor...

Wauw wat staat hij er prachtig bij.
Echt iets om trots op te zijn!

MsFelix zei:
Wauw, kan je ook eens een filmpje maken van die fantastische school kardinalen?
Echt gaaf hoor...

+1

Een filmpje zou inderdaad mooi zijn ja. Krijg je gegarandeerd veel hits op Youtube mee.

Verder ziet het er goed uit en word ik steeds jaloerser.

MsFelix zei:
http://www.verduijncichlids.com/webwinkelaquariumartikelen/view/detail/item/1473/

bij Verduijn cichliden zijn ze momenteel niet op voorraad, maar je kunt ze wel bestellen..

Dank je. Ik heb ze een bericht gestuurd.

Mondeo zei:
Ik zou het me maar eens goed bedenken,drukke torpedo,s en manen.

Dank je. Ik zie dat de torpedo's voornamelijk de onderste helft van het aquarium gebruiken. De kardinalen verspreiden zich in de bovenste helft over de gehele bak. Af en toe zie ik een groepje kardinalen dwars door de school torpedo's zwemmen. Ik vind ze zelf vrij rustig. Althans ik had ze me drukker voorgesteld.

Jou Torpedo's zijn nog jong en nog lang niet vol groeit. Eenmaal volwassen en 3x zo groot is het beeld heel anders.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan