70 Liter aquarium van KevinMi


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hallo, Ik heb hier vroeger wel eens gepost maar ben een tijd gestopt met het houden van een aquarium. Het laatste half jaar heb ik een 20 liter aquarium gehad met daarin een bestand van een aantal jonge guppen. Nu ben ik sinds kort overgestapt op een 70 Liter aquarium, hieronder een foto van hoe het aquarium eruit zag na de opstart periode. Bepaalde planten moeten nog goed ingroeien. Persoonlijk ben ik wel blij met de inrichting van het aquarium en ben ook zeer benieuwd wat jullie er van vinden. Ik hoop dat ik dit forum actief kan houden en dat jullie het blijven volgen en mij kunnen helpen met bepaalde keuzes en vragen! alvast bedankt hiervoor!.
dsc_0740-jpg.299597
 
Ziet er al niet verkeerd uit, veel succes.
 
Leuk bakje hoor.
 
Prachtige bak!
 
Hele mooie opstelling met het hout !
 
Dit is het aquarium 1 week na de vorige foto. Er zitten al wat uitschieters aan de Lilaeopsis Novaezelandiae (voorgrond plantje). Er is ook te zien dat ik de buitenste bladeren van de Amazone zwaardplant heb afgeknipt en daardoor ontstaan er nieuwe bladeren in het midden waardoor hij hopelijk een stuk breder gaat worden. De Java varen op het hout doet het een stuk minder goed dan ik van te voren had gedacht het lijkt erop dat deze toch nog geleden heeft tijdens de overzetting van mijn oude aquarium. ik hoop eigenlijk dat deze vanzelf weer terug komt.
Ik heb ook besloten om een aantal visjes toe te voegen. Het leek mij niet verstandig om veel in 1 keer toe te voegen dus ik heb 5 Corydoras Panda toegevoegd deze zijn tot de dag van vandaag zeer happy. ik wil het visbestand nog verder uitbreiden en ik dacht zelf aan bijvoorbeeld een tetra of danio soort misschien hebben jullie nog tips!
DSC_0751_1.JPG


Rechterkant van het aquarium
DSC_0756.JPG


Linkerkant van het aquarium
DSC_0757.JPG
 
Zou er persoonlijk niet veel meer bij doen, guppen zijn denk ik druk zat in de middenlaag en qua belasting wordt het dan waarschijnlijk ook snel teveel. Guppen zullen ook snel kweken ben ik bang, dus die hebben je bak vrij snel vrij vol...

edit; ik weet niet of je de anubias (naast je grasje) in de bodem hebt staan, maar die moet je wel met de wortelstok (dikke gedeelte vd wortel) boven de grond hebben staan. Anders gaat die het niet overleven
 
Die steen vind ik persoonlijk super. helaas niet in mn eigen bak.
Ziet er iig heel gezellig uit.
 
Hele mooie opstelling met het hout !
Dankje!

Zou er persoonlijk niet veel meer bij doen, guppen zijn denk ik druk zat in de middenlaag en qua belasting wordt het dan waarschijnlijk ook snel teveel. Guppen zullen ook snel kweken ben ik bang, dus die hebben je bak vrij snel vrij vol...

edit; ik weet niet of je de anubias (naast je grasje) in de bodem hebt staan, maar die moet je wel met de wortelstok (dikke gedeelte vd wortel) boven de grond hebben staan. Anders gaat die het niet overleven
Inderdaad de guppen is een puntje maar naar mate ze iets groeien heb ik een ander onderkomen voor de guppen dus ik probeer te zorgen dat het niet een gigantische grote groep wordt. Deze komen uit mijn vorige bak en heb ze zelf op laten groeien dus kon het niet aan om ze allemaal naar iemand anders te brengen. De anubias zit eigenlijk meer vast tussen de stenen dus als het goed is zou dit moeten werken! dankje voor je reactie

Die steen vind ik persoonlijk super. helaas niet in mn eigen bak.
Ziet er iig heel gezellig uit.
dankje! het zijn dragon stones speciale soort geloof ik maar ik vond ze persoonlijk heel mooi haha
 
Hoe uploaden jullie de foto's zo netjes onder elkaar bij mij worden het de heletijd linkjes..
 
Laatst bewerkt:
Ik doe alles op de telefoon. Je kan gewoon lokale bestanden uploaden.
 
Hoe uploaden jullie de foto's zo netjes onder elkaar bij mij worden het de heletijd linkjes..
Via de knop links onderin "Voeg bestand toe".
 
Ik denk dat het niet willen plaatsen te maken had met de grootte van de foto's aangezien die gemaakt zijn met een spiegelreflex camera.
Hieronder een paar plaatjes van de huidige bewoners
DSC_0743.JPG

DSC_0750.JPG

20200525_001925.jpg

DSC_0755.JPG

DSC_0754.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn gewoon netjes onder erlkaar te zien hoor!
 
Kleine update
Er is sinds de laatste foto niet veel veranderd ik heb aan de linker kant nog wat veranderd qua planten maar niet veel bijzonders. De java varen op het hout heeft het nog steeds erg zwaar na de overplaatsing uit mijn oude aquarium misschien dat iemand hier nog tips voor heeft?. Helaas is er wel een Corydoras panda gesneuveld geen idee hoe dit is gebeurd aangezien alle water waarden prima in orde zijn. Toen ik thuis kwam met de Corydoras zag ik al dat dit de kleinste was en die oogde niet helemaal fit (lichaamsbouw etc) maar ik dacht komt waarschijnlijk gewoon door voeding helaas was hij waarschijnlijk toch al verzwakt. De andere Corydoras zien er prima uit en zijn ook erg levendig en vrolijk. Normaal in de winkel ben ik wel kieskeurig welke visjes ze vangen maar door het corona gebeuren kan je ook niet echt dichtbij iemand gaan staan. Een leer voor de volgende keer is dat ik voor ik de winkel uit ga toch maar even moet checken.

20200601_155712.jpg
 
Dat ziet er fijn uit!
 
Mooie bak! Misschien de grote Echino anders links voor het filter?
Hoop dat de rest van de Panda's blijven leven. Mijn ervaring leert dat ze aan het begin toch gevoelig (kunnen) zijn. Desondanks blijft het mijn favo cory :)
 
Dat ziet er fijn uit!
Thanks!!

Mooie bak! Misschien de grote Echino anders links voor het filter?
Hoop dat de rest van de Panda's blijven leven. Mijn ervaring leert dat ze aan het begin toch gevoelig (kunnen) zijn. Desondanks blijft het mijn favo cory :)
Ja ik wilde nog iets voor de pomp maar weet nog niet zeker wat misschien Valisneria of zoals je zegt de Echino. Ik dacht er ook aan om er nog 1-2 cory bij te doen (zelfde soort)
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Mooi hoor! Ben zelf nog aan het indraaien hier, 140 liter
 

Bijlagen

  • IMG-20200602-WA0004.jpeg
    IMG-20200602-WA0004.jpeg
    100.5 KB · Weergaven: 197
Mooie scherpe foto's
 
Prachtfoto's. Wat voor glas en welke instellingen gebruik je?
 
Mooi hoor! Ben zelf nog aan het indraaien hier, 140 liter
Mooi hoor indraai fase is niet altijd de leukste maar wel vaak de belangrijkste! haha

Mooie scherpe foto's
Dankje!

Prachtfoto's. Wat voor glas en welke instellingen gebruik je?
Bedankt, Ik heb gewoon een standaard Superfish 70L aquarium afmetingen 58 x 30 x 45. De foto's zijn gemaakt met een Nikon D3400 met daarop de standaard lens van 18-55mm. Ik heb de Shutterspeed op 1/125 ( dit kan e.v.t. ook langzamer) en de F (diafragma) op 5,6 wat vrij standaard is geloof ik. Een flinke dosis geduld is ook belangrijk.
Ik hoop dat ik op deze manier je vraag heb beantwoord haha
 
Laatst bewerkt:
Haha! Met 'glas' bedoelde ik je lens. Maar mijn vraag is dus alsnog beantwoord. Nogmaals mijn complimenten voor de foto's.
 
Kleine update! Hier en daar last van wat baard alg (nog niet heel erg). Proberen dit op te lossen door te beginnen met een waterwissel en het toevoegen van EasyCarbo. Hiermee wel oppassen want te veel is funest voor de vissen dus ik gebruik 1ml misschien weet iemand op het forum of het verstandig is dagelijks 1ml te doen of om de dag?. Verder de verlichting een aantal uur minder per dag aan en proberen te regelen dat ik mijn aquarium licht kan dimmen.
Ik heb ook eindelijk een rode tijger lotus gevonden nog wel een hele kleine maar dat doet er niet toe alleen maar leuk om deze te zien groeien!
DSC_0776.JPG


Hieronder nog een foto van de cory's die duidelijk zin hadden in de mini waffer.
20200605_155848.jpg
 
Ongelooflijk hoe je zo veel verschillende planten en hardscape in een 70 liter bak heb weten krijgen, zonder dat hij er propvol uitziet. Mooi plaatje zo.​
 
Ongelooflijk hoe je zo veel verschillende planten en hardscape in een 70 liter bak heb weten krijgen, zonder dat hij er propvol uitziet. Mooi plaatje zo.​
Bedankt, ik wil er op dit moment ook niet te veel meer aan veranderen!
 
Mooie bak!

Daarmee maak je zeker een kans bij de AF fotowedstrijd :thumbs:
 
Mooie bak!

Daarmee maak je zeker een kans bij de AF fotowedstrijd :thumbs:
haha dankje! daar is hij absoluut niet goed genoeg voor! zoveel prachtige bakken op dit forum. wie weet stuur ik hem wel in gewoon omdat het kan.
 
haha dankje! daar is hij absoluut niet goed genoeg voor! zoveel prachtige bakken op dit forum. wie weet stuur ik hem wel in gewoon omdat het kan.
Gewoon doen, doe ik ook!
 

Terug
Bovenaan