70 Liter aquarium van KevinMi


Weer even tijd voor een update! Ik ben begonnen met Easycarbo en ik moet zeggen ik zie al na een paar dagen een verbetering aan de alg die aan de bladeren zit!. Verder heb ik de lichtduur van het aquarium verkort aangezien een dimmer aansluiten veel lastiger bleek dan gedacht. Als ik het licht wil dimmen moet ik dus een nieuwe lamp kopen als er nog goede aanbevelingen zijn dan hoor ik ze graag (Superfish 70L 45 cm licht).
Ik heb vandaag ook even een waterwissel gedaan en wat planten gesnoeid vooral de (amazone zwaardplant).
DSC_0779[1].jpg


Corydoras aneus
20200605_155911.jpg


Corydoras Panda onder het zand na een lekkere graaf sessie!
DSC_0772.JPG
 
Dat ziet er allemaal weer fris uit hoor! Die zwaardplanten willen wel bij jou!
 
Het eerste gevecht met de alg lijk ik te gaan winnen. Het aantal licht uren verlagen en de Easylife carbo doen hierin wel hun werk. Ik ben ook Easylife Profito gaan toevoegen en ik kan wel zien dat dit effect heeft bij verschillende planten, verder heb ik ook initial sticks gedaan bij de wortels van verschillende planten als extra voeding. De rode tijgerlotus heeft zijn eerste bladeren laten vallen (of ik heb ze afgeknipt) en nieuwe aangemaakt dus ik denk dat ik op de goede weg ben wat dit betreft.
De Java varen blijft het lastig hebben en ik heb echt geen idee wat ik hier aan kan doen misschien kan iemand mij helpen?. In mijn vorige aquarium ging de Java varen perfect! maar na de overzetting heeft hij het echt lastig gehad mede ook door de alg die in die wortels kwam dit is al een stuk minder dus misschien kost het gewoon tijd.
Ik heb 3 dagen geleden een schooltje Chinese danio's toegevoegd aan het aquarium (deze zijn wel heel druk pfff)
DSC_0789.JPG

DSC_0785.JPG

DSC_0786.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
zijn inderdaad wel mooie visjes maar ze zijn aardig bewegelijk had wel wat research gedaan maar wist niet dat het zo erg was. Opzich staat het wel vrolijk in het aquarium haha
 
Bijzonder en mooi visje inderdaad!
Waarmee schiet jij je foto's?
 
Gewoon even een paar foto's van wat visjes uit mijn bak, omdat ik het mooie foto's vond haha
DSC_0796.JPG


20200616_213544.jpg


DSC_0798.JPG
 
Ja mooi setje foto's, hebben die cory's onderling nog zichtbaar verschillend gedrag. De panda's en de aneus?
 
Mooie foto's weer!
Dankje!

Ja mooi setje foto's, hebben die cory's onderling nog zichtbaar verschillend gedrag. De panda's en de aneus?
Zou zeggen dat de Aneus iets meer lef heeft en meer op de voorgrond komt (behalve met etenstijd) en misschien wat energieker is, maar dit kan ook aan mij liggen natuurlijk. Verder qua gedrag is er niet echt veel verschil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Even een update:
Ik heb een kleine week geleden hier en daar gesnoeid. Ik heb ook een groot aantal bladeren uit de Java varen geknipt in de hoop dat deze beter terug komt, omdat hij het niet goed deed na de overplaatsing.
De rode tijger lotus begint erg hard te groeien en de zwaardplanten worden steeds breder en groter. Ik wil misschien nog een wat hogere plant tussen de 2 zwaardplanten in, geen idee of dit slim is misschien heeft iemand hier nog tips voor.
Ik denk er ook aan om de Cryptocoryne Wendtii een stuk naar voren te halen en dat grasje eruit te halen (die gaat niet echt heel goed). Hierdoor kan ik eventueel een hogere plant voor de pomp zetten. Ik vind de Nymphoides sp. taiwan een erg mooie plant en dacht eraan om deze te gebruiken. Wat vinden jullie?
DSC_0824.JPG
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Die zwaardplanten lijken wel kroppen sla zo knalgroen?
Ik zou 'lege' plek uiteraard opvullen. Nooit genoeg groen.
Met iets langs en duns.
 
Pogostemon Stellatus "Octopus" is misschien ook nog een idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik zou niks tussen de twee zwaardplanten zetten. Juist de donkere doorkijk geeft de bak diepte :)
 
Ik zou niks tussen de twee zwaardplanten zetten. Juist de donkere doorkijk geeft de bak diepte :)
Mee eens! Eventueel de crypto links idd naar voren en daar iets van vallisneria. Weet niet hoe je uitstroom loopt, maar dat luifelt mooi dan
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Die zwaardplanten lijken wel kroppen sla zo knalgroen?
Ik zou 'lege' plek uiteraard opvullen. Nooit genoeg groen.
Met iets langs en duns.
haha ja ze zijn echt heel mooi dat groene komt denk ik door de Carbo/profito want zo begon het niet!. Ik vind het moeilijk om iets te kiezen ga nog eventjes nadenken. De meningen zijn ook flink verdeeld hier hahaha

Pogostemon Stellatus "Octopus" is misschien ook nog een idee.
dat is inderdaad wel een mooie plant geeft deze niet veel luchtwortels?

Ik zou niks tussen de twee zwaardplanten zetten. Juist de donkere doorkijk geeft de bak diepte :)
dat is ook waar ik vind het moeilijk want helemaal groen is natuurlijk ook mooi! is lastige overweging wil in ieder geval iets voor de pomp nog haha

Mee eens! Eventueel de crypto links idd naar voren en daar iets van vallisneria. Weet niet hoe je uitstroom loopt, maar dat luifelt mooi dan
haha vind het erg moeilijk! Vallisneria is ook nog een optie inderdaad flinke snel groeier m'n uitstroom loopt naar rechts dus het gaat inderdaad mee met de stroom dan.
vind de Nymphoides sp. taiwan ook echt heel mooi.
 
Hallo allemaal, hier weer een update! Ik heb van de week besloten om de Java varen van het hout te halen want ik kreeg deze niet meer mooi (ik heb hem ook al een tijd). Ik heb 2 nieuwe anubiassen geplaatst zodat het niet een kale bedoeling wordt.
Ik heb vlak voor de foto onderhoud gedaan een 50% waterwissel en daarbij de nodige bladeren geknipt. vooral bij de amazone zwaardplant.
Ik heb vorige week zaterdag Osmocote capsules van @tuinkabouter bij de planten gedaan en ik zie wel duidelijk verbetering bij bijvoorbeeld de Rode tijger lotus, wat een mooie bladeren!.
Ik heb bij de amazone zwaard planten 1 capsule gedaan maar ik denk dat ik er nog wel meer kan toevoegen, maar misschien dat iemand mij hier raad over kan geven.
Ik zal binnenkort weer wat foto's maken van de bewoners!
20200703_171433.jpg
 
50 shades! Staat er weer gezond en fris bij. Het lijkt juist wel voller geworden. ??
 
Een foto van 2 dagen terug, de rode tijgerlotus gaat echt heel hard de bladeren zijn inmiddels al aan het oppervlak en net zo groot als m'n hand! Ben toch wel blij dat ik de Java varen heb vervangen het ziet er een stuk netter uit zo!
Morgen is het snoei dag want ik ga een weekje weg. Verder nog wat foto's van de bewoners gewoon omdat ik het mooie foto's vind.

20200707_150300.jpg


DSC_0821.JPG


DSC_0835.JPG


DSC_0838.JPG
 
Vandaag even gesnoeid voor dat ik een weekje weg ga. Ik heb met pijn in mn hart de eerste grote bladeren van de rode tijgerlotus af moeten knippen en ik denk dat ik een stuk of 15 bladeren van de Amazone zwaardplanten heb geknipt.
Zoals hieronder te zien is is het blad net zo groot als m'n hand. Ze zijn echt niet normaal snel gaan groeien en ze zijn echt prachtig.
20200710_132248.jpg


Hier nog een foto van een guppy die ik al heb sinds mijn 30 liter aquarium (daarin is hij geboren)
DSC_0752.JPG


Mooie close-up van een Chinese danio
DSC_0840.JPG
 
Bak staat er lekker fris bij zo. En inderdaad, wat een groot blad van de lotus!
Fijne vakantie :thumbs:
 
Bak staat er lekker fris bij zo. En inderdaad, wat een groot blad van de lotus!
Fijne vakantie :thumbs:
Dankje! ben erg blij met hoe m'n bak er nu bijstaat wil eigenlijk links achterin voor de pomp nog een Nymphoides sp. taiwan. maar die is nergens te vinden :(
een fijne vakantie moet lukken dankje!
 
Laatst bewerkt:
Dankje! ben erg blij met hoe m'n bak er nu bijstaat wil eigenlijk links achterin voor de pomp nog een Nymphoides sp. taiwan. maar die is nergens te vinden :(
een fijne vakantie moet lukken dankje!
Waar kom je vandaag? Mijn vriend heeft die in zijn aquarium staan en heeft waarschijnlijk wel wat stekjes. En anders kunnen we misschien wat versturen :)
 
Waar kom je vandaag? Mijn vriend heeft die in zijn aquarium staan en heeft waarschijnlijk wel wat stekjes. En anders kunnen we misschien wat versturen :)
Ik zal je wel even een persoonlijk berichtje sturen werkt beter denk ik!
 
  • Leuk
Waarderingen: FRMB
Mooi die danio!?
hele bak staat er lekker bij zeg! Je kan veilig weg zo te zien ?
 
Mooi die danio!?
hele bak staat er lekker bij zeg! Je kan veilig weg zo te zien ?
Ja kan inderdaad wel veilig weg ben benieuwd hoe het er na een week uitziet denk dat het meevalt zitten niet heel veel snelgroeiers in.

Ziet er goed uit! En denk dat dit flink doorgroeit in je vakantie, veel pleizer!

Dankje, denk inderdaad ook wel dat het lekker gaat groeien, maar ik heb niet heel veel snel groeiers dus dat loopt wel los. Dat plezier komt wel goed dankje!
 
Even off topic... maar ik wil erg graag een bericht posten omdat ik een vraag heb. Maar ik kom er maar niet achter hoe dit werkt. Kan iemand mij hiermee helpen?
Je gaat naar de sectie waar je vraag op slaat en daar zie je bijna boven in je avatar staan met de tekst titel onderwerp, als je daar klikt wijst het zich vanzelf.
 

Terug
Bovenaan