70 Liter aquarium van KevinMi


Nou een weekje weg geweest geen idee wat er aan de linkerkant gebeurd is met de Cryptocoryne wendtii "green" hij is gewoon compleet verdwenen, misschien komt dit door het overhangende blad van de tijger lotus verder is het eigenlijk wel goed gegaan (ik dacht dat deze ook weinig licht kon verdragen). Vanavond even een waterwissel en een schoonmaak houden dan staat hij er snel weer fris bij!

Before:
20200710_163606.jpg


After:
DSC_0854_1.JPG
 
Crypto's staan er wel om bekend om te verslijmen als je ze verplaatst hebt. Die van mij helemaal gesnoeid een tijdje geleden en dat is nu al flink teruggegroeid. Zou de wortels laten zitten, komt dan van zelf waarschijnlijk wel weer op
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro
Crypto's staan er wel om bekend om te verslijmen als je ze verplaatst hebt. Die van mij helemaal gesnoeid een tijdje geleden en dat is nu al flink teruggegroeid. Zou de wortels laten zitten, komt dan van zelf waarschijnlijk wel weer op
Heb hem al een tijd geleden verplaatst maar het zou de oorzaak kunnen zijn. ik heb hem inderdaad helemaal gesnoeid en ik ga wel bekijken of het terug komt. Dit had ik geloof ik in jouw Thread gezien dus ik dacht hij is toch al helemaal (weg) dus het is de beste optie.
 
Je bak staat er goed bij! Jammer van de Crypto, maar wie weet komt 'ie inderdaad nog op.
 
Je bak staat er goed bij! Jammer van de Crypto, maar wie weet komt 'ie inderdaad nog op.
Ja ik hoop ook dat de Crypto terug komt maar volgens mij zie ik al hele kleine nieuwe blaadjes verschijnen dus zal wel los lopen!

Leuke inrichting Kevin!

Groetjes John.
Bedankt! ben ook erg tevreden met hoe de bak draait! :D
 
Vandaag even wat foto's van de Corydoras Aneus gewoon omdat ik het prachtige visjes en foto's vind!! (oja ze houden van graven maar dat wordt wel duidelijk op de foto's :ROFLMAO: ). De Crypto lijkt overigens inderdaad nieuwe bladeren aan te maken heel klein nog maar ze zijn er!.
DSC_0846.JPG

DSC_0864.JPG

DSC_0869.JPG
 
Laatst bewerkt:
Halloo, 10 dagen na de laatste update maar weer even een totaaltje! Er is al anderhalve week geen onderhoud geweest dus zometeen gaat er een goede waterverversing komen en even een clean up! De Crypto die links stond lijkt langzaam aan terug te komen maar dit gaat nog wel even tijd kosten. De Nymphoides sp. taiwan voor links achterin heb ik nog niet gevonden en 30 minuten rijden leek me wat overbodig. De beplanting blijft stug doorgroeien en zelf vind ik het erg goed gaan.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden :p!
20200727_152112.jpg
 
Nou dat valt toch weer super mee! Een bewijs maar weer dat je soms niets hoeft te doen om het te laten gebeuren.
Ja staat er vol bij. Alleen links zie je nu veel ruimte door de crypto. Weet niet eens hoe erg het is. Zo te zien hebben de corydorassen er een snelweg van gemaakt!?
 
Nou dat valt toch weer super mee! Een bewijs maar weer dat je soms niets hoeft te doen om het te laten gebeuren.
Ja staat er vol bij. Alleen links zie je nu veel ruimte door de crypto. Weet niet eens hoe erg het is. Zo te zien hebben de corydorassen er een snelweg van gemaakt!?
Ja klopt maar achter de crypto moet een Nymphoides sp. taiwan komen maar die is nergens te vinden dus ik heb maar even gewacht haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Hallo allemaal, Na een kleine 2 weken weer even een update! ik ben eigenlijk de gehele periode weggeweest en heb eigenlijk niks kunnen doen aan het aquarium (alleen een waterwissel) dat was ook wel te zien! Het verschil in licht in de foto's heeft geheel te maken met de Rode tijger lotus die flinke oppervlakte bladeren heeft gekregen!
Ik ga nu morgen maar even wat onderhoud doen zodat het er weer fris bij staat :D:D
De onderstaande foto is van toen ik vertrok
20200728_153246.jpg


De foto hieronder is van toen ik terug kwam!
20200807_193228.jpg
 
Wow dat is niet gestopt met groeien in de tussentijd! Snoeize morgen?
Ja, zometeen lekker aan de snoei! Toch altijd wel weer leuk.

Dat is flink de lucht ingegaan idd
Ja het wil wel, heb nu de amazone zwaardplanten ook een tijdje met rust gelaten dus die hebben ook erg veel bladeren
 
Schitterende bak hoor Kevin! En blij dat je zorgeloos een week weg kan bij je bakje:). Ben nu onderweg naar huis na 10 dagen weg, benieuwd wat ik aantref ?
 
Schitterende bak hoor Kevin! En blij dat je zorgeloos een week weg kan bij je bakje:). Ben nu onderweg naar huis na 10 dagen weg, benieuwd wat ik aantref ?
Dankje! alles zal wel in orde zijn toch! uiteindelijk valt het 99 van de 100 keer mee hahaha
 
Hallo allemaal, Zoals iedereen wel weet en voelt is het natuurlijk erg warm. Mijn aquarium wordt inmiddels erg warm tot wel 29 graden. Ik gebruik verschillende methoden om te zorgen dat de vissen in orde blijven maar misschien hebben andere mensen nog tips/tricks die ik kan toepassen op dit moment heb ik de kap er half afgeschoven en ik probeer regelmatig water te verversen, tijdens het verversen gebruik ik geen koud water maar een paar graden kouder dan het aquarium zelf 26-27 graden zodat de vissen geen klap krijgen.
De planten lijken het wel fijn te vinden vooral de Amazone zwaardplanten schieten bladeren als nooit te voren!.
Alle tips en tricks zijn welkom
Alvast bedankt! :pp;))
DSC_0905.JPG
 
Ik laat het dit keer gebeuren. Hier wordt het ook 29 graden. Dieren en planten gaan nog goed alleen mijn belgisch groen reageert wat overgevoelig met kreukend blad en witte nerven.
Succes met de hitte hoor!
 
Over 29° hoef je je geen zorgen te maken.
Moooi!

Ik laat het dit keer gebeuren. Hier wordt het ook 29 graden. Dieren en planten gaan nog goed alleen mijn belgisch groen reageert wat overgevoelig met kreukend blad en witte nerven.
Succes met de hitte hoor!
Ja ik denk dat het lekker laten gebeuren ook het beste is!
 
Kappen open en vooral laten gaan, zo doe ik het hier. Als de vissen zich anders gaan gedragen en niet naar lucht gaan happen, kunnen ze het wel even volhouden. Zolang het onder de 30 blijft zou ik me niet teveel zorgen maken. Evt een ventilator op het oppervlak richten, zodat de waterverdamping voor verkoeling vh aquarium zorgt
 
Even een paar mooie foto's (althans dat vind ik) van de bewoners :D. De Corydoras groeien goed alleen de Panda's zijn wat schuw en een stuk kleiner ze eten wel gewoon goed. Helaas denk ik dat er ook 2 Panda's zijn dood gegaan aangezien ik ze niet allemaal meer kan vinden:((.
DSC_0919 (1).jpg

DSC_0936.JPG

DSC_0907.JPG
 
Gisteren weer de wekelijkse routine voor het schoonmaken en verversen. Dit keer iets anders, want ik heb de Lobelia geknipt en dit was toch lastiger dan ik dacht, maar ik heb het aardig weten te redden!
20200816_190127.jpg


Ook de anubias Nana krijgt nieuwe aanwas vind dat er persoonlijk altijd mooi uitzien!
DSC_0972.JPG

Blad van de rode tijger lotus!
DSC_0921.JPG
 
Ziet er mooi uit maar is dat wel de Rode Tijger lotus want dit zijn meer spitse bladeren volgens mij. Lijkt me de Thaise Lotus toe.
 
Ziet er mooi uit maar is dat wel de Rode Tijger lotus want dit zijn meer spitse bladeren volgens mij. Lijkt me de Thaise Lotus toe.
Het lijkt wel op een rode tijger lotus. Het ene blad is wel puntiger als de andere, maar misschien heb je gelijk. Dit is mij verkocht als de Rode tijger lotus in ieder geval, maar dat zegt tegenwoordig ook niks meer :stom:
 
In de laatste 2 weken 2 guppen verloren 1 vrouwtje en mannetje beide volwassen geen idee waaraan het ligt water waarden lijken in orde en aan de vissen is niks te zien. Ze gingen beide wel op de bodem liggen maar aten wel nog gewoon. Misschien gewoon pech ik heb werkelijk geen idee:S

Blijft toch een mooi uitzicht he :D
DSC_0978.JPG


Ik graaf echt niet hoor!
DSC_0967.JPG


Nieuw exemplaar! met erg mooie kleuren vind ik tenminste haha
DSC_0947.JPG
 

Terug
Bovenaan