70 Liter aquarium van KevinMi


Beetje gespeeld met de spiegelreflex camera en het licht daarvan zodat sommige delen er mooier uitkomen (vind ik). Ik denk er nu toch aan om de achterkant van het aquarium zwart te maken zodat het dieper lijkt. :engel:

DSC_1152.JPG
DSC_1155.JPG
 
voor het zwart maken? en wat voor tube dan? en is dat e.v.t ook makkelijk te verwijderen?
Gewoon de goedkope tubes acrylverf. Ja hoor, zijn er ook zo weer af te halen als het nodig is (ja, geprobeerd voordat ik het op de grote bakken heb gesmeerd).
Dunne laagjes werkt netter dan ineens dekkend heb ik gemerkt. Droogföhnen gaat ook goed als je minder geduld hebt

Edot; dese. Gewoon met zon goedkope roller van dezelfde shop
 

Bijlagen

  • 20201026_191041.jpg
    20201026_191041.jpg
    114.4 KB · Weergaven: 109
Ik heb geprobeerd de achterkant zwart te maken met een poster/folie en het is niet compleet gelukt maar het ziet er vrij aardig uit. Ik had toch moeten luisteren en gewoon moeten verven, maar ik was natuurlijk weer zeer eigenwijs... al doende leert men zullen we maar zeggen denk ik????????????. Ik heb in het midden de plant eruit getrokken vond het niet zo mooi meer staan. Alles groeit eigenlijk wel flink vind het wel jammer dat de lotus niet gigantisch veel bladeren tegelijk aan maakt en lager blijft, maar dit lukt gewoon simpelweg niet haha. Ik zet hieronder nog een paar foto's want deze vind ik persoonlijk gewoon heel mooi!
20201105_164521.jpg


DSC_1183.JPG
DSC_1174.JPG
 
Zo zie je dat guppys echt geen clichevis hoeft te zijn, echt heel mooi kevin!
 
Klein onderhoud aan het gedeelte rechtsvoor. Ik heb de Lobelia afgeknipt en herplant omdat deze toch al aardig de lucht in ging. Dit ging gelukkig beter dan de vorige keer, toen heb ik er een zooitje van gemaakt :engel:
Verder zag ik dat er in de Anubias een bloem groeit dit is de eerste keer en ik ben er stiekem dus ook wel blij mee :D.
DSC_1241.JPG

DSC_1245.JPG

DSC_1222.JPG
 
Zo staat de bak er op dit moment bij. Ik zelf vind dat het er goed uit ziet en de planten groeien vrij goed. Onderin aan de rond groeit er een nieuwe lotus uit het oude bolletje, toch altijd leuk om te zien. Verder heb ik nog een foto van het lotus blad gemakt, omdat deze gewoon prachtig zijn!. Ik hoop dat mijn Corydoras ook een keer eitjes leggen gewoon puur om te zien. Ik denk dat ze op de grens zitten van de leeftijd waarop dit mogelijk moet zijn. Op de onderstaande foto staan 2 Corydorassen, maar de ene is echt stukken groter als alle andere. Ik denk dat dit een vrouwtje is, maar hier ben ik totaal niet zeker van misschien kan iemand mij hiermee helpen :D.
DSC_1252.JPG


DSC_1276.JPG
DSC_1255.JPG
 
Eigenlijk draait de bak prima en erg stabiel. Het enige wat niet echt goed gaat is de hydrocotyle vulgaris deze wil niet erg aanslaan. Ik heb pas geleden nog een extra capsule erbij gedaan misschien dat dit helpt. Hieronder een totaaltje en wat foto's die ik persoonlijk mooi vind :D

DSC_0006.JPG

DSC_0025 (1) .jpg

DSC_0024 (1).jpg

DSC_0018 (1).jpg
 
Sinterklaasje is langsgekomen..
en die heeft toevallig een zwarte achtergrond meegenomen.
Dit zijn de foto's van hoe de bak er op dit moment bijstaat met de dus nieuwe zwarte achtergrond! :D
Heb de richting van de pomp ook veranderd die staat nu van links naar rechts. Dit werkt beter aangezien hij aan de achterkant met de bladeren van de Echinodorus(zwaardplant) zit.

DSC_0039.jpg
DSC_0034.jpg
DSC_1077.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooie kleur hebben je vissen. Guppen denk ik? En de corydoras begin ik ook steeds mooier te vinden.
 
Vilgens mij zeg ik het nu al voor de derde keer ofzo, maar kom niet over je bak uit zo mooi 🤣
 
Mooie kleur hebben je vissen. Guppen denk ik? En de corydoras begin ik ook steeds mooier te vinden.
Hey bedankt! Het zijn inderdaad guppen en de laatste tijd kleuren ze flink aangezien ze richting volwassen gaan :D (M'n overschot breng ik naar de lokale dierenwinkel) De Corydoras groeien ook goed. Ik vind persoonlijk het gedrag van Corydoras echt heel leuk en ze hebben inderdaad vrij mooie kleuren!

Vilgens mij zeg ik het nu al voor de derde keer ofzo, maar kom niet over je bak uit zo mooi 🤣
Dankje!! Jouw bakken zijn ook echt prachtig volg je topic al sinds het begin ;))
 
Het aquarium na de schoonmaak van vandaag. Er zit op dit moment een andere lamp in (Novolux Led 60) en de superfish retro led (bright) is eruit, omdat de oude kapot is gegaan helaas. Ik heb pas te horen gekregen dat ik wel een nieuwe vergoed krijg dus deze zal binnenkort aankomen. De corydoras lijken soms paar gedrag te vertonen, omdat ik soms denk dat ze de wel bekende T houding aanhouden. Hier ben ik niet zeker van hahaha

DSC_0069.JPG
DSC_1272.JPG

DSC_1222.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
De oude lamp hangt er weer in! heb het vergoed gekregen, dus dat is mooi geregeld. Hieronder een totaal foto en een aantal foto's van de bewoners. Het lijkt er toch verdacht veel op dat de Cory's binnenkort een keer eitjes leggen. Ze volgen elkaar en het lijkt er toch echt op dat de kleinere een T positie probeert bij de grotere (hieronder ook een foto) haha.
DSC_0073.JPG

0088.jpg

0097.jpg

DSC_0104.JPG
 
Een paar foto's die ik persoonlijk erg mooi vind. Ik heb ze moeten bijsnijden omdat de originele foto's te groot zijn om op het forum te plaatsen hierdoor wordt de scherpte iets minder helaas, maar het zijn alsnog prachtige foto's naar mijn mening natuurlijk :D
DSC-0107.jpg
DSC-0134.jpg
DSC-0144.jpg
 
Kleine update:
Eigenlijk is er vrij weinig veranderd aan de bak. Ik heb Links achterin wat Limnophila Heterophylla toegevoegd. Ik moet zeggen dat dit me wel bevalt, omdat het flink voor de pomp groeit. Het is wel nodig om het elke week te knippen anders wordt het wel erg lang hahaha
Verder ga ik binnenkort weer wat guppies naar de LFS brengen, want het wordt de laatste tijd weer erg vol. Ik heb ook nog een foto van een groep kleine visjes dat zich samenschoolt. Ik weet dat samenscholing in deze tijd een issue is, maar helaas kon ik er niks aan doen ;)
DSC_0171.JPG

DSC-1049.jpg
 
Hallo allemaal!, Het is een flinke tijd terug dat ik een update heb gedaan. Hiervoor is geen bepaalde reden eigenlijk ik ben namelijk lekker door gegaan.
Het aquarium draait prima en ik probeer hem eigenlijk zo steady mogelijk te houden, omdat ik vind dat ik zo het beste resultaat krijg.
Gisteren hebben mijn Corydoras voor het eerst eitjes gelegd, Ik heb ze een jaar geleden als jonge cory's opgehaald bij een particulier. Het was dus ook een leuk moment gezien de paringsleeftijd rond het jaar ligt, helaas heb ik er weinig van kunnen vastleggen.
Ik heb een aantal eitjes laten zitten in het aquarium, maar al snel bleek dat ze toch werden gezien als kaviaar en verdwenen. Ik heb besloten om er een aantal te redden en maar te zien wat eruit komt. De eitjes staan nu in een apart bakje. Ik ververs het water 2x per dag en heb Esha2000 erin gedaan zodat ze niet snel schimmelen. Ik ben benieuwd of het wat wordt!.
Ik heb ook een groot aantal guppen een nieuwe huisje gegeven want er was flinke overbevolking.
DSC_0186.JPG

DSC_0204.JPG

DSC_0191.JPG

DSC_0193.JPG
 
Hallo allemaal!, Ik geef even een kleine update. Zondag had ik de Corydoras eitjes uit het aquarium gehaald. Sommige eitjes zijn geel waarbij ik bijna zeker weet dat er niks in zit. Eergister en gisteren zag ik al zwarte puntjes in de eitjes waardoor ik toch begon te denken dat het misschien mogelijk was dat er jongen in zaten (hieronder een foto)
2 dagen later zijn de eerste eitjes dus uitgekomen en heb ik er dus nu een aantal rondzwemmen (foto 2) super leuk natuurlijk!!!. De volgende stap is een groter verblijf waarin ze kunnen uitgroeien (gewoon een 20L bakje O.i.d)
Als ik iets fout doe of anders moet doen zeg het gerust dit is voor mij ook nieuw!
DSC_0206.JPG

Hieronder zijn de jongen te zien. De donker gele eitjes zit waarschijnlijk niks in en de andere wel :D
DSC_0207.JPG
 

Terug
Bovenaan