70 Liter aquarium van KevinMi

Dat is een flinke bos groen die je eruit hebt gehaald. En inderdaad, waar heeft het gestaan?!
Je bak staat er mooi bij. (y)
 
Geen probleem! :) Profito voeg ik ook toe, carbo zal ik ook misschien maar eens proberen dan. Bedankt!
Ik heb het vrij simpel gehouden, ook wat mn planten bestand betreft. Ik denk dat het ook gedeeltelijk daar aan ligt (Amazone zwaardplant, Anubias, Cryptocoryne, etc.

Wat een mooie bak, ziet er prachtig uit :love:(y)
Dankje voor je berichtje super leuk! :D
Dat is een flinke bos groen die je eruit hebt gehaald. En inderdaad, waar heeft het gestaan?!
Je bak staat er mooi bij. (y)
Bedankt! Ja, gek he... toen ik alles zo zag liggen dacht ik huh waar stond dat allemaal dan..
Ik had helaas geen foto gemaakt vlak voor het snoeien!!
 
Hallo allemaal, Het is alweer een tijd geleden dus bij deze een update!.
Snoeien heb ik al een tijd niet gedaan, maar aankomende maandag ga ik 2 weken weg dus dit zal van het weekend wel even gaan gebeuren. Ik vind de bak er alsnog wel mooi bij staan ben benieuwd wat jullie vinden.
Zo ziet de bak er nu uit:
DSC_0641.JPG
 
Hallo allemaal, Ik ben pas geleden terug gekomen van 2 weken vakantie en dat is altijd even spannend met een aquarium. Ik kwam thuis en eigenlijk stond hij er prachtig bij (gelukkig). Ik heb wel meteen gesnoeid en een water verversing gedaan, want dat is na 2 weken wel nodig.. Op de dag dat ik weg ging hadden mijn Cory's eitjes gelegd en deze had ik naar een vriend gebracht. Ik heb nog niet veel geluk gehad met het groot brengen van Cory's, dus ik wilde het nog wel een keer proberen helaas kwam het dus net verkeerd uit. De dag nadat ik thuis kwam hebben de cory's weer eitjes afgezet, dus een gelukje voor mij. Ik heb toevallig gezien hoe ze te keer gingen, want ze vlogen door de bak en hier heb ik ook een aantal foto's van.
De foto's zijn misschien niet gigantisch mooi, omdat het zo ontzettend snel ging en ik was niet echt voorbereid hahaha! Hieronder dus een totaaltje en een aantal foto's van de Cory's

DSC_1123.JPG

DSC_1092.JPG

DSC_1080.JPG

DSC_1111.JPG
 
Ga je de eitjes een kans geven om uit te groeien of laat je de natuur zijn werk gaan?
 
Prachtige bak
Thanks!


Ga je de eitjes een kans geven om uit te groeien of laat je de natuur zijn werk gaan?
Hey! Ja ik ga het nog een keer proberen.. Ik ga wat dingen anders doen, zoals ze langer in een kleiner verblijf houden zodat ze niet naar het eten moeten zoeken etc.
Ik heb ze nu apart in een bakje gezet. Het uitkomen gaat meestal wel goed alleen ik had de laatste keren ontzettend veel uitval in de begin fase al.
Ik heb al is geprobeerd de natuur zijn werk te laten doen, maar dit duurde ongeveer 2 minuten met de guppen die wel van kaviaar houden haha
 
Wow wat een mooie bak zeg. Heel gaaf om te zien hoe ze die eitjes afzetten.
 
Staat er mooi bij Kevin.
Dankje!

Wow wat een mooie bak zeg. Heel gaaf om te zien hoe ze die eitjes afzetten.
Thanks, Ik vind het ook super interessant om te zien hoe ze eitjes afzetten! Vandaag zijn de eitjes al uitgekomen stuk sneller dan de vorige keer. Ik denk omdat het warmer is. Ik zal hier morgen even wat foto's van posten :D
 
Ik had nog gezegd dat ik wat foto's van de kleine cory zou posten. Mijn vorige poging was mislukt ze hadden het niet gered, maar ik wil het toch opnieuw proberen..
Ik heb alle eitjes in een kommetje gedaan en die kwamen na ongeveer 2,5/3 dagen uit. Dit is veel sneller dan de vorige eitjes, maar dit heeft naar mijn weten te maken met de warmte van het water die met deze buiten temperatuur een stuk hoger ligt.
Het zijn er uiteindelijk behoorlijk wat geworden, maar er zal nog wel uitval komen dus misschien is dit geen slecht ding.
Het is trouwens behoorlijk lastig om een redelijke foto te krijgen, want ik heb geen macro lens hehe.

DSC_1155.JPG

DSC_1152.JPG
 
Ik had nog gezegd dat ik wat foto's van de kleine cory zou posten. Mijn vorige poging was mislukt ze hadden het niet gered, maar ik wil het toch opnieuw proberen..
Ik heb alle eitjes in een kommetje gedaan en die kwamen na ongeveer 2,5/3 dagen uit. Dit is veel sneller dan de vorige eitjes, maar dit heeft naar mijn weten te maken met de warmte van het water die met deze buiten temperatuur een stuk hoger ligt.
Het zijn er uiteindelijk behoorlijk wat geworden, maar er zal nog wel uitval komen dus misschien is dit geen slecht ding.
Het is trouwens behoorlijk lastig om een redelijke foto te krijgen, want ik heb geen macro lens hehe.
Bekijk bijlage 329208
Bekijk bijlage 329206
Bekijk bijlage 329207
wow dat zijn er idd wel heel veel, hopelijk overleven er nu wel een paar. Ververs je met kouder water, of doe je helemaal niets? ik zou het graag ook eens willen proberen om eitjes te krijgen van de paleatus. maakt de verhouding vrouw/man iets uit? Want heb hier 1 vrouwtje en 6 mannetjes:DD.
 
Dat zijn er inderdaad nogal wat Kevin en veel succes met de opkweek.
 
wow dat zijn er idd wel heel veel, hopelijk overleven er nu wel een paar. Ververs je met kouder water, of doe je helemaal niets? ik zou het graag ook eens willen proberen om eitjes te krijgen van de paleatus. maakt de verhouding vrouw/man iets uit? Want heb hier 1 vrouwtje en 6 mannetjes:DD.
Hey!, ik ververs gewoon met kraanwater, maar wel op temperatuur dus op dit moment is dat ongeveer 24-25 graden. Ik ververs elke dag 1x op het moment, maar met zoveel jong zal het misschien wel vaker moeten. Ik zelf heb 1 vrouw en 4 mannen en ik geloof dat de verhouding niks uitmaakt. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat meer mannen voor 1 vrouw juist goed is (eitjes worden dan makkelijker bevrucht).

Dat zijn er inderdaad nogal wat Kevin en veel succes met de opkweek.
Dankje!. Het wordt inderdaad weer een avontuur! :D
 
Daar ga je al d efout in (verversen met op temperatuur gebracht water) veel gemaakte fout dat dan weer wel, maar in de natuur regent het ook geen warm water dus verversen met gewoon leidingwater is veel beter
 
Hey!, ik ververs gewoon met kraanwater, maar wel op temperatuur dus op dit moment is dat ongeveer 24-25 graden. Ik ververs elke dag 1x op het moment, maar met zoveel jong zal het misschien wel vaker moeten. Ik zelf heb 1 vrouw en 4 mannen en ik geloof dat de verhouding niks uitmaakt. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat meer mannen voor 1 vrouw juist goed is (eitjes worden dan makkelijker bevrucht).


Dankje!. Het wordt inderdaad weer een avontuur! :D
Oké dankjewel!:) ik bedoelde of je in het aquarium met kouder water ververst. voor de corydoras aan te sporen tot paren? en geef je ook levend of diepriesvoer aan de volwassen corydras?
 
Oké dankjewel!:) ik bedoelde of je in het aquarium met kouder water ververst. voor de corydoras aan te sporen tot paren? en geef je ook levend of diepriesvoer aan de volwassen corydras?
Ohhh sorry verkeerd begrepen!. Ik ververs inderdaad met water dat een paar graden kouder is en soms laat ik de lage waterstand ook even een half uurtje staan. Ik geef eigenlijk nooit diepvries voer (zou ik wel moeten doen). Ze krijgen bij mij wafers en tabimin tabletjes en af en toe tubifex.
 
Ohhh sorry verkeerd begrepen!. Ik ververs inderdaad met water dat een paar graden kouder is en soms laat ik de lage waterstand ook even een half uurtje staan. Ik geef eigenlijk nooit diepvries voer (zou ik wel moeten doen). Ze krijgen bij mij wafers en tabimin tabletjes en af en toe tubifex.
Is geen probleem hoor! oké dankjewel!
 
Daar ga je al d efout in (verversen met op temperatuur gebracht water) veel gemaakte fout dat dan weer wel, maar in de natuur regent het ook geen warm water dus verversen met gewoon leidingwater is veel beter
Ik zet de kraan op een bepaalde temperatuur en daarmee ververs ik is dat heel gek? Ik verwarm het niet nadat het uit de kraan komt😂😂. In je reactie lijkt het ook alsof regenwater altijd dezelfde temperatuur heeft, maar dat is ook niet zo natuurlijk
 
Ik zet de kraan op een bepaalde temperatuur en daarmee ververs ik is dat heel gek? Ik verwarm het niet nadat het uit de kraan komt😂😂. In je reactie lijkt het ook alsof regenwater altijd dezelfde temperatuur heeft, maar dat is ook niet zo natuurlijk
Is absoluut niet aan te raden om dat te doen (warm water toevoegen)
 
Hallo Allemaal, Gisteren weer een flinke snoei gedaan en waterwissels zoals gewoonlijk. De volgende dag begonnen de Corydoras meteen weer met het paringsritueel, dit blijft toch altijd prachtig om te zien. Het is echt niet normaal hoe ze dan door de bak vliegen!.
Ik had nog wel extra kunnen snoeien, maar zelf houd ik er wel van als het lekker groen is!. De Jonge corydorassen hebben het allemaal niet gehaald ze gingen heel snel allemaal tegelijk erg treurig en geen idee wat er gebeurd is....
Ik heb dus vandaag weer nieuwe eitjes gehad misschien probeer ik het nog een keer.. Het is wel erg frustrerend in ieder geval. Mocht er nou iemand dit lezen en veel verstand hebben van de Corydoras kweek stuur me even een berichtje ik zou graag wat vragen stellen.
Nouja hierbij een totaal foto (na het voeren wat niet zo slim is) en nog een aantal foto's van de paringsdans.
DSC_1201.JPG
2.0-1326.jpg
2.0-1261.jpg
2.0-1287.jpg
2.0-1321.jpg
 
Eitjes kun je zi uit de bak vissen en in zo'n drijvend netje stoppen. Zitten ze in een beperkte ruimte, maar wel met veel watervolume
 
Hallo Allemaal,
Hierbij weer een kleine update. Ik heb gister het aquarium onderhoud weer gedaan en daarbij heb ik met pijn in mijn hart de anubias moeten snoeien. De plant begon ruimte van andere planten in te nemen en over elkaar heen te groeien dus het was wel echt nodig. Ik vond het super vervelend om het te knippen, maar uiteindelijk is het er mooier op geworden al zeg ik het zelf.
Verder doen de jonge cory's het verassend goed. De liquifry No.2 doet volgens mij echt goed z'n werk, want ik ze zijn ook echt een stuk groter geworden. Ik vraag me af wanneer ik ze naar een 20-30 Liter bakje moet verplaatsen...
Hieronder een Totaal foto en van de jonge Cory's

DSC_1340.JPG


Foto 1 is op 19 augustus jl. Foto 2 is op 23 augustus jl.
DSC_1338.JPG
DSC_1342.JPG
 
Is er een reden dat je voor nr2. gekozen hebt en niet voor egglaying fish? (nooit met liquifry gewerkt)
 
Is er een reden dat je voor nr2. gekozen hebt en niet voor egglaying fish? (nooit met liquifry gewerkt)
je heb helemaal gelijk ik heb inderdaad Liquifry No1 en niet 2 Foutjeeeee....... Verkeerd getypt 😅 😅. Laten we hopen dat dit succes heeft, wanneer zou jij ze over zetten naar bijvoorbeeld een 25L?
Waaw! Wat een mooie volle bak!
Thanks, Ja laten we hopen dat de kweek beter gaat dit keer! :D fingers crossed!
 
Hey allemaal,
Laat ik beginnen met het slechte nieuws. Ik was 2 dagen weg en had de verzorging van de kleine Cory's aan iemand uitgelegd, maar dit is toch niet goed gegaan. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar compleet mijn eigen schuld.. Ik ben gewoon niet duidelijk genoeg geweest. Ik ben er echt ziek van, want het ging zo goed.. Ik heb verder wel nieuwe eitjes gehad als dit überhaupt al enige troost is. Ik heb verder gister Lopen snoeien in de bak en heb flink wat Zwaardplantbladen eruit geknipt. Voor de oplettende kijker heb ik links achterin geen filter meer hangen!. Dit komt doordat @Gino88 erg gul is geweest en mij een superfish extern filter heeft gestuurd!. Ik ben er zo ontzettend blij mee!!!!!!!!! Hieronder zet ik een voor en na foto.
Ik heb wel stiekem al een aantal weken een klein aquariumpje draaien met daarin een sponsfilter en wat planten. Ik zal hieronder ook wel een fotootje zetten van het kleine aquariumpje. Ik heb nu alle eitjes in het kleine aquarium en deze zijn vannacht uitgekomen. De kleine visjes zijn eigenlijk praktisch niet te vinden in de bak, omdat ze zich verstoppen bij de stenen. Ik heb ook nog geprobeerd een Macro foto te maken van de eitjes, maar ik heb geen macro lens het was een probeersel.

Voor de snoeibeurt:
DSC_1392.JPG


Na de snoeibeurt:
DSC_1395.JPG


DSC_1393.JPG

DSC_1401.JPG
DSC_1400.JPG
 
Jammer van de kleintjes Kevin maar goed volgende keer beter moet je maar denken.
 
Wat maak jij mooie foto's! Daar kan ik met mijn sneue aardappel telefooncamera niet aan tippen. xD En leuk dat je zo aan de slag bent met de eitjes en die tweede bak. Ben benieuwd hoe de visjses het de komende tijd gaan doen. ^^

Wel echt balen van je cory's. Had de oppas ze te veel voer gegeven of zo? :-/
 
Jammer van de kleintjes Kevin maar goed volgende keer beter moet je maar denken.
Hey, Ja dat is natuurlijk wel zo, maar het blijft toch een levend beestje en dat probeer je altijd zo goed mogelijk te verzorgen.

Wat maak jij mooie foto's! Daar kan ik met mijn sneue aardappel telefooncamera niet aan tippen. xD En leuk dat je zo aan de slag bent met de eitjes en die tweede bak. Ben benieuwd hoe de visjses het de komende tijd gaan doen. ^^

Wel echt balen van je cory's. Had de oppas ze te veel voer gegeven of zo? :-/
Hey thanks! ik gebruik een simpele DSLR camera (Nikon D3400) echt een basis model haha.
Ik denk persoonlijk dat het misgegaan is bij het waterververs beleid achteraf bleek dat er maar 1 keer per dag was ververst en ik zelf deed tweemaal. Ik heb dat niet duidelijk gecommuniceerd, dus dat is gewoon een vervelend iets. Het voeren met Liquifry ging zeer goed na een aantal dagen waren ze zeker al verdubbelt in grootte.
Verder nogmaals bedankt voor het filter. Hij werkt echt top!. Ik hoef nu niet meer elke week het filter schoon te maken, omdat er weer is amper beweging is. Ik kan nu al duidelijk zien dat de bak helder is, vooral na het voeren is het verschil erg groot. Het filter is super stil en brengt mooie stroming met zich mee. Ik moet alleen nog even kiezen of ik de spraybar omhoog of iets naar beneden richt daar ben ik nog niet helemaal uit!.
 
Terug
Bovenaan