Deesje
Well-known member
Dat is een flinke bos groen die je eruit hebt gehaald. En inderdaad, waar heeft het gestaan?!
Je bak staat er mooi bij.
Je bak staat er mooi bij.
Ik heb het vrij simpel gehouden, ook wat mn planten bestand betreft. Ik denk dat het ook gedeeltelijk daar aan ligt (Amazone zwaardplant, Anubias, Cryptocoryne, etc.Geen probleem!Profito voeg ik ook toe, carbo zal ik ook misschien maar eens proberen dan. Bedankt!
Dankje voor je berichtje super leuk!Wat een mooie bak, ziet er prachtig uit![]()
Bedankt! Ja, gek he... toen ik alles zo zag liggen dacht ik huh waar stond dat allemaal dan..Dat is een flinke bos groen die je eruit hebt gehaald. En inderdaad, waar heeft het gestaan?!
Je bak staat er mooi bij.![]()
Thanks!Prachtige bak
Hey! Ja ik ga het nog een keer proberen.. Ik ga wat dingen anders doen, zoals ze langer in een kleiner verblijf houden zodat ze niet naar het eten moeten zoeken etc.Ga je de eitjes een kans geven om uit te groeien of laat je de natuur zijn werk gaan?
Dankje!Staat er mooi bij Kevin.
Thanks, Ik vind het ook super interessant om te zien hoe ze eitjes afzetten! Vandaag zijn de eitjes al uitgekomen stuk sneller dan de vorige keer. Ik denk omdat het warmer is. Ik zal hier morgen even wat foto's van postenWow wat een mooie bak zeg. Heel gaaf om te zien hoe ze die eitjes afzetten.
wow dat zijn er idd wel heel veel, hopelijk overleven er nu wel een paar. Ververs je met kouder water, of doe je helemaal niets? ik zou het graag ook eens willen proberen om eitjes te krijgen van de paleatus. maakt de verhouding vrouw/man iets uit? Want heb hier 1 vrouwtje en 6 mannetjesIk had nog gezegd dat ik wat foto's van de kleine cory zou posten. Mijn vorige poging was mislukt ze hadden het niet gered, maar ik wil het toch opnieuw proberen..
Ik heb alle eitjes in een kommetje gedaan en die kwamen na ongeveer 2,5/3 dagen uit. Dit is veel sneller dan de vorige eitjes, maar dit heeft naar mijn weten te maken met de warmte van het water die met deze buiten temperatuur een stuk hoger ligt.
Het zijn er uiteindelijk behoorlijk wat geworden, maar er zal nog wel uitval komen dus misschien is dit geen slecht ding.
Het is trouwens behoorlijk lastig om een redelijke foto te krijgen, want ik heb geen macro lens hehe.
Bekijk bijlage 329208
Bekijk bijlage 329206
Bekijk bijlage 329207
Hey!, ik ververs gewoon met kraanwater, maar wel op temperatuur dus op dit moment is dat ongeveer 24-25 graden. Ik ververs elke dag 1x op het moment, maar met zoveel jong zal het misschien wel vaker moeten. Ik zelf heb 1 vrouw en 4 mannen en ik geloof dat de verhouding niks uitmaakt. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat meer mannen voor 1 vrouw juist goed is (eitjes worden dan makkelijker bevrucht).wow dat zijn er idd wel heel veel, hopelijk overleven er nu wel een paar. Ververs je met kouder water, of doe je helemaal niets? ik zou het graag ook eens willen proberen om eitjes te krijgen van de paleatus. maakt de verhouding vrouw/man iets uit? Want heb hier 1 vrouwtje en 6 mannetjes.
Dankje!. Het wordt inderdaad weer een avontuur!Dat zijn er inderdaad nogal wat Kevin en veel succes met de opkweek.
Oké dankjewel!Hey!, ik ververs gewoon met kraanwater, maar wel op temperatuur dus op dit moment is dat ongeveer 24-25 graden. Ik ververs elke dag 1x op het moment, maar met zoveel jong zal het misschien wel vaker moeten. Ik zelf heb 1 vrouw en 4 mannen en ik geloof dat de verhouding niks uitmaakt. Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat meer mannen voor 1 vrouw juist goed is (eitjes worden dan makkelijker bevrucht).
Dankje!. Het wordt inderdaad weer een avontuur!![]()
Ohhh sorry verkeerd begrepen!. Ik ververs inderdaad met water dat een paar graden kouder is en soms laat ik de lage waterstand ook even een half uurtje staan. Ik geef eigenlijk nooit diepvries voer (zou ik wel moeten doen). Ze krijgen bij mij wafers en tabimin tabletjes en af en toe tubifex.Oké dankjewel!ik bedoelde of je in het aquarium met kouder water ververst. voor de corydoras aan te sporen tot paren? en geef je ook levend of diepriesvoer aan de volwassen corydras?
Is geen probleem hoor! oké dankjewel!Ohhh sorry verkeerd begrepen!. Ik ververs inderdaad met water dat een paar graden kouder is en soms laat ik de lage waterstand ook even een half uurtje staan. Ik geef eigenlijk nooit diepvries voer (zou ik wel moeten doen). Ze krijgen bij mij wafers en tabimin tabletjes en af en toe tubifex.
Ik zet de kraan op een bepaalde temperatuur en daarmee ververs ik is dat heel gek? Ik verwarm het niet nadat het uit de kraan komt😂😂. In je reactie lijkt het ook alsof regenwater altijd dezelfde temperatuur heeft, maar dat is ook niet zo natuurlijkDaar ga je al d efout in (verversen met op temperatuur gebracht water) veel gemaakte fout dat dan weer wel, maar in de natuur regent het ook geen warm water dus verversen met gewoon leidingwater is veel beter
Is absoluut niet aan te raden om dat te doen (warm water toevoegen)Ik zet de kraan op een bepaalde temperatuur en daarmee ververs ik is dat heel gek? Ik verwarm het niet nadat het uit de kraan komt😂😂. In je reactie lijkt het ook alsof regenwater altijd dezelfde temperatuur heeft, maar dat is ook niet zo natuurlijk
je heb helemaal gelijk ik heb inderdaad Liquifry No1 en niet 2 Foutjeeeee....... Verkeerd getypt 😅 😅. Laten we hopen dat dit succes heeft, wanneer zou jij ze over zetten naar bijvoorbeeld een 25L?Is er een reden dat je voor nr2. gekozen hebt en niet voor egglaying fish? (nooit met liquifry gewerkt)
Thanks, Ja laten we hopen dat de kweek beter gaat dit keer!Waaw! Wat een mooie volle bak!
nu natuurlijkLaten we hopen dat dit succes heeft, wanneer zou jij ze over zetten naar bijvoorbeeld een 25L?
Hey, Ja dat is natuurlijk wel zo, maar het blijft toch een levend beestje en dat probeer je altijd zo goed mogelijk te verzorgen.Jammer van de kleintjes Kevin maar goed volgende keer beter moet je maar denken.
Hey thanks! ik gebruik een simpele DSLR camera (Nikon D3400) echt een basis model haha.Wat maak jij mooie foto's! Daar kan ik met mijn sneueaardappeltelefooncamera niet aan tippen. xD En leuk dat je zo aan de slag bent met de eitjes en die tweede bak. Ben benieuwd hoe de visjses het de komende tijd gaan doen. ^^
Wel echt balen van je cory's. Had de oppas ze te veel voer gegeven of zo? :-/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.