70 Liter aquarium van KevinMi


Hey allemaal!
Ik heb de laatste keer dat de Corydoras kuit aan het schieten waren een aantal foto's gemaakt. Hieronder is een serie waarbij het vrouwtje en mannetje in de wel bekende T positie gaan. Ik dacht dat er misschien wel een aantal mensen geïnteresseerd waren en anders vind ik het zelf ook gewoon leuk om te posten! :D. Hierbij de serie:
DSC_1382.JPG
DSC_1383.JPG

DSC_1384.JPG
DSC_1385.JPG
DSC_1386.JPG
DSC_1387.JPG

DSC_1388.JPG
 
Hey, Ik heb deze week niet zoveel gedaan aan het aquarium alleen de wekelijkse verversing. Hieronder wat foto's van de Cory's zowel de kleine als de volwassenen. Ik heb uit de vorige lichting 1 Cory overgehouden. De kleine cory's doen het tot nu toe heel goed dus fingers crossed! :D
DSC_1404.JPG

2.0-1419.jpg

DSC_1420.JPG
 
Hallo Allemaal, De laatste 3 weken heb ik het erg druk gehad en daar is het onderhoud van het aquarium een beetje bij in geschoten. Vandaag moest ik er toch echt aan geloven, omdat ik al een tijd niks gedaan heb was het ook nog een best groot onderhoud. Nouja achteraf natuurlijk wel blij! De Jonge cory's doen het opzich wel goed er zijn er een stuk of 12~ over en deze zijn al een stuk groter geworden. Hierbij de foto's! (De grootste Cory is van een generatie eerder).

Before:
DSC_0225.JPG

After:
DSC_0228.JPG

DSC_0222.JPG

DSC_0224.JPG
 
Hey allemaal dat is een tijd geleden! Tijd voor weer een kleine update:
Het aquarium is van plek verplaatst en daarbij op een speciale aquarium kast komen te staan. De jonge corydoras maken het goed ik heb er nu een stuk of 10 die inmiddels al een goed formaat hebben. van de 10 zijn er inmiddels 5 over naar de grote bak.
Ik heb ook eindelijk een Nymphoides sp. taiwan gevonden, maar deze is nog vrij klein. De guppen gaan binnenkort de bak uit (is al een plek voor gevonden) en worden vervangen voor een andere soort vis, maar hier ben ik nog niet helemaal uit.
DSC_0567.JPG

DSC_0588.JPG

DSC_0580.JPG

DSC_0595.JPG
 
Vandaag nog even onderhoud gedaan aan de bak, zodat alles er weer netjes uitziet voor kerst etc. Alle guppen zijn inmiddels een aantal dagen geleden verhuisd, dus ik heb nu alleen nog een groepje corydorassen rondzwemmen.
Ik twijfel nog steeds heel erg over welke soort scholenvisje ik graag zou willen. Ik denk toch sterk aan de Kegelvlekbarbeel, maar ik weet niet zo goed hoeveel ik er kan houden 10?. Mochten jullie nou nog andere leuke ideeën hebben hoor ik dat graag!!!!!!!!!!!!!!. Ik merk inmiddels toch wel een groot (positief) verschil qua filtratie sinds ik ben overgestapt op een externe pomp, zowel voor de planten als vissen. Ik heb inmiddels ook een nieuwe grotere fry tank voor de jonge cory's. Ik heb vorige week nieuwe eitjes gehad en deze zijn pas uitgekomen. Ze schieten inmiddels wel erg vaak kuit en ik kan het niet altijd eruit halen daar heb ik gewoon geen ruimte voor. Hieronder een paar foto's van hoe het er nu bijstaat:
P.s het licht in de Fry tank staat op 50% van hoe het op de foto is.

DSC_0602.JPG
DSC_0600.JPG

DSC_0597.JPG
 
Schitterende bakken zo.
Als ik een advies mag geven zou ik wel de kegelvlekbarbeel nemen die wat meer oranje in zich heeft, weet niet meer welke dat is maar geeft denk wel een mooi contrast met je planten
 
Schitterende bakken zo.
Als ik een advies mag geven zou ik wel de kegelvlekbarbeel nemen die wat meer oranje in zich heeft, weet niet meer welke dat is maar geeft denk wel een mooi contrast met je planten
Tuurlijk al het advies is welkom ik heb echt keuzestress!😅 hahahaha. Ik zie inderdaad dat er een verschil zit in de visjes ookal lijken ze gigantisch veel op elkaar!. Andere suggesties zijn ook altijd welkom natuurlijk!

Dankje!

De Espei heeft meer oranje dan de Hengeli.
Het is inderdaad de Espei, Ik heb het even opgezocht!. Ik krijg er echt keuze stress van!😅. Andere suggesties zijn ook altijd welkom natuurlijk!
 
Net ff bij gelezen Kevin. Mooi avontuur met ups en downs. Je bak staat er mooi bij. Persoonlijk zou ik ook voor de espei gaan, ongeveer een groepje van 15. Die mooie oranje kleur zal er van af spatten met sl dat groen op de achtergrond 😊.

Gr. Ed
 
Misschien is danio margaritatus nog een optie? Vuurtetra?
De Espei vind ik ook heel erg mooi trouwens, leuke visjes!
De vuurtetra was ook een optie idd en ik vind de danio margaritatus ook heel mooi, maar wel erg prijzig...

Net ff bij gelezen Kevin. Mooi avontuur met ups en downs. Je bak staat er mooi bij. Persoonlijk zou ik ook voor de espei gaan, ongeveer een groepje van 15. Die mooie oranje kleur zal er van af spatten met sl dat groen op de achtergrond 😊.

Gr. Ed
Hey dankje voor je reactie en het lezen natuurlijk!. Ik neig ook heel erg naar de Espei denk je dat een groepje van 15 niet te veel is?
 
De vuurtetra was ook een optie idd en ik vind de danio margaritatus ook heel mooi, maar wel erg prijzig...


Hey dankje voor je reactie en het lezen natuurlijk!. Ik neig ook heel erg naar de Espei denk je dat een groepje van 15 niet te veel is?
Ja ze zijn inderdaad prijzig ja. Als je ze echt wil, zou je nog eens kunnen kijken naar mensen die ze weg willen doen of nakweek hebben.

15 Espei moet makkelijk kunnen.
 
Ja ze zijn inderdaad prijzig ja. Als je ze echt wil, zou je nog eens kunnen kijken naar mensen die ze weg willen doen of nakweek hebben.

15 Espei moet makkelijk kunnen.
Net ff bij gelezen Kevin. Mooi avontuur met ups en downs. Je bak staat er mooi bij. Persoonlijk zou ik ook voor de espei gaan, ongeveer een groepje van 15. Die mooie oranje kleur zal er van af spatten met sl dat groen op de achtergrond 😊.

Gr. Ed
De Espei heeft meer oranje dan de Hengeli.
Schitterende bakken zo.
Als ik een advies mag geven zou ik wel de kegelvlekbarbeel nemen die wat meer oranje in zich heeft, weet niet meer welke dat is maar geeft denk wel een mooi contrast met je planten
Ik heb een adresje gevonden waar inderdaad Rasbora Galaxy/Danio Margaritatus vandaan komt. Ik zit alleen een beetje met de hoeveelheid? Voor hoeveel zouden jullie kiezen?
 
Ik heb er zelf 10 zitten, de mannen pakken hun eigen territorium en de vrouwtjes zwemmen daar door heen. Heb zelf maar 3 mannen weet niet wat er gebeurt als je bijv 7 man heb of ze dan heel de tijd aan het vechten zijn. Wel leuke en mooie vissen
 
Ik zou er toch zeker een stuk of 15 houden. Soort kan wat schuwer zijn en meer maakt dit beter. Prachtige vissen overigens die in de juiste scape echt mooi aanwezig zijn in de bak
 
Ik zou er ook 15 houden om dezelfde reden als Mike. Richt verhouding op 6/9 of 5/10.

Gr. Ed
 
Zeker 15 ja! Leuk dat je een adresje hebt gevonden! Scheelt het veel op de reguliere prijs? Ik heb er laatst 23 gekocht voor 4.50 per stuk🙈
 
Hey allemaal even een kleine update!. Ik heb vandaag 20 Rasbora Galaxy's/ Danio Margaritatus opgepikt. Ik heb toch gekozen voor 20 mocht dit nou toch te veel zijn dan gaan er een aantal naar een vriend van mij. Ze zijn nog redelijk jong en niet allemaal op kleur, maar dit zal wel snel goedkomen. Foto's komen later!!!! :D
 
Ik heb vandaag 20 Rasbora Galaxy's opgehaald :D.

Nou dan gaan we maar ff door in je eigen topic :DD :))

Mooie school! wel gevoelige visjes zover mijn kennis gaat dus kans is wel aanwezig dat je er nog wat kwijtraakt de komende dagen/weken.
en mochten ze alle 20 overleven... nou dat moet prima kunnen (zo groot zijn ze niet :)))
 
Nou dan gaan we maar ff door in je eigen topic :DD :))

Mooie school! wel gevoelige visjes zover mijn kennis gaat dus kans is wel aanwezig dat je er nog wat kwijtraakt de komende dagen/weken.
en mochten ze alle 20 overleven... nou dat moet prima kunnen (zo groot zijn ze niet :)))
Ik moet zeggen m'n eerste indruk is goed, zoals ik ze momenteel zie gaan lijken ze zich meteen goed thuis te voelen. Je heb wel gelijk dat je er 1 of 2 kwijtraakt is natuurlijk altijd een risico helaas
Ik zal morgen even met de Spiegelreflexcamera voor de bak gaan hangen en dan komen er wat foto's.
 
zullen meschien ook wel specifieker zijn met water waarde hun herkomt is ook afgelegen poeltjes geen rivier of daar in de buurt zover ik weet
 
Zoals beloofd hierbij een aantal foto's van de Rasbora Galaxy's/ Danio Margaritatus. Ze zijn nog niet volwassen en sommige zelfs nog vrij jong en daardoor dus ook nog niet op kleur. Ik heb toch een paar mooie plaatjes kunnen schieten althans dat vind ik.
Het was wel even wennen met het instellen van de camera, want ze zijn namelijk vrij snel en een klein beetje schuw (dit valt mij nog enigszins mee).

DSC_0638.JPG
DSC_0620.JPG
DSC_0618.JPG

DSC_0622.JPG
DSC_0632.JPG
 
Zoals beloofd hierbij een aantal foto's van de Rasbora Galaxy's/ Danio Margaritatus. Ze zijn nog niet volwassen en sommige zelfs nog vrij jong en daardoor dus ook nog niet op kleur. Ik heb toch een paar mooie plaatjes kunnen schieten althans dat vind ik.
Het was wel even wennen met het instellen van de camera, want ze zijn namelijk vrij snel en een klein beetje schuw (dit valt mij nog enigszins mee).

Bekijk bijlage 336182Bekijk bijlage 336179Bekijk bijlage 336177
Bekijk bijlage 336180Bekijk bijlage 336181

Je ziet de kleuring/tekening er bij sommige al goed doorkomen!
Wellicht ook wel een kwestie van verhuis stress.. sommige soortjes doen er wel een paar weken over om weer tot "rust" te komen.
 
Je ziet de kleuring/tekening er bij sommige al goed doorkomen!
Wellicht ook wel een kwestie van verhuis stress.. sommige soortjes doen er wel een paar weken over om weer tot "rust" te komen.
Ja klopt, daaraan denk ik wel te merken dat ze het naar hun zin hebben. Ik denk ook dat sommige nog iets te klein zijn om volledige tekeningen te hebben, maarja dat komt vanzelf. Ik denk ook dat ze nog wel in formaat kunnen verdubbelen, misschien niet allemaal maar wel een aantal

Veel plezier van je aanwinsten Kevin.
Dankjewel! ik ben er super blij mee!

Ze zijn iig lekker dik en niet van die halve dunne maantjes
Ja klopt!. Waar ik ze heb opgehaald was ook geen bekende, dus het is dan altijd even afwachten. Ik moet zeggen alles zag er echt top verzorgd uit, dus zeker alle credits daarvoor.
 

Terug
Bovenaan