70 Liter aquarium van KevinMi


De Galaxy's doen het tot nu toe erg goed en ze lijken zich goed thuis te voelen. 1 van de Galaxy's blijft wel continu achter bij de thermostaat, maar ik vermoed dat deze toch nog stress heeft. De Jonge corydoras die in mijn grote bak zitten doen het heel goed en zijn zeer gretig tijdens etenstijd. De kweekbak met de jonge cory's draait ook heel goed en van de laatste paai heb ik er erg veel overgehouden. Deze hebben inmiddels ook allemaal wel een redelijk formaat. Hieronder wat foto's.
Eerste en Tweede foto zijn de Galaxy's, de Derde foto is familie voedertijd en de laatste foto is een close op van een jonge Cory die zijn buikje net heeft rond gegeten!.
2.0-0668.jpg
2.0-0667.jpg

DSC_0640.JPG

DSC_0653.JPG
 
Hey allemaal,
Het aquarium doet het erg goed. Ik vind alleen dat de SP. Taiwan het nog niet zo goed doet, maar er zit wel groei in. Ik zal het wat tijd geven hahaha. (hij staat links achter alleen hij is nog niet groot genoeg om te zien. De Corydoras doen het erg goed op de foto hier onder is een van de jonge cory's te zien. Hij heeft inmiddels al het formaat van een volwassen Panda cory. Ik had nog 2 Panda's in de bak zitten hiervan is er 1 overleden. Ik zag hem opeens met een wond aan zijn hoofd en de 2e dag was hij dood. Ik denk dat hij een keer geschrokken is en tegen een steen is gezwommen, want hij zit al bijna 2 jaar in de bak zonder problemen. De Rasbora Galaxy's doen het erg goed en zijn een stuk minder schuw. De Galaxy die achter de thermostaat bleef hangen heeft ook zijn draai gevonden, dus daar ben ik blij mee!.
2.0-0742.jpg

2.0-0727.jpg

2.0-0732.jpg
 
Sp. Taiwan heeft wat tijd nodig Kevin. Maar als hij begint is het een echte knaller 👍
 
Sp. Taiwan heeft wat tijd nodig Kevin. Maar als hij begint is het een echte knaller 👍
Ja het is even wachten, maar hij staat al een week of 3/maand. Er is wel wat groei hoor, maar ik had meer verwacht. Ik heb bij het laatste onderhoud nog een extra bodemcapsule toegevoegd.

Mooie foto's die je telkens maakt Kevin. Welke camera gebruik je?
Hey dankje!. Ik gebruik de Nikon D3400 met een 18-55m lens. Ik denk dat dit 1 van de instap modellen is m.b.t een spiegelreflexcamera, dus het is eigenlijk best wel basic. Ik gebruik vaak ook een flinke dosis geduld ;)
 
Hey dankje!. Ik gebruik de Nikon D3400 met een 18-55m lens. Ik denk dat dit 1 van de instap modellen is m.b.t een spiegelreflexcamera, dus het is eigenlijk best wel basic. Ik gebruik vaak ook een flinke dosis geduld ;)
Super, bedankt ;)). Geduld is nu eenmaal een eigenschap die vereist is als je foto's maakt.
 
Hey allemaal,
De bak draait mooi steady en alles groeit goed. Ik heb de laatste keer helaas moeten knippen in de Anubias, want het werd gewoon te veel. Het doet toch altijd een beetje pijn om het te knippen, maar ik ben blij met het resultaat. Ik vind het licht er zo toch een stuk mooier uitkomen!. Ik heb toch besloten om te gaan werken met poeders die ik kan aanmengen met water. Sporen elementen, Kaliumnitraat en Kaliumfosfaat een nieuw project dus. Ik ga binnenkort ook beginnen met de Bio Co2 hier heb ik de meeste spullen al voor. Hieronder een totaal foto's en wat foto's van de visjes. De Rasbora Galaxy's zijn al flink wat gegroeid, maar ik ben er wel 2 verloren (denk ik). De laatste foto is hoeveel Anubias eruit gehaald is geen idee hoe dat er allemaal inzat, want op de totaal foto is het niet kaal o.i.d.
DSC_0852.JPG

DSC_0736.JPG

DSC_0775.JPG

IMG-20220131-WA0004.jpeg
 
Hey allemaal Ik had een aantal foto's gemaakt dus hierbij even een aantal foto's gewoon omdat het kan! :D
Op de 1e foto: Een Corydoras mannetje met een jonge Corydoras die pas 2 dagen in de grote bak zit, maar zich al helemaal thuis voelt. Het valt mij overigens wel op dat de kleine Cory een erg lange boven vin heeft (wat ik wel mooi vind). Nu weten jullie ook waarom ik mijn zand niet zelf hoef om te woelen ;).
Op de 2e foto: Twee mannetjes Corydoras die samen wachten op hun voer, want ze krijgen nooit wat...
Op de 3e foto: Een aantal Galaxy Rasbora's die achter elkaar aan zitten. Ik moet zetten de Rasbora's zijn al een flink stuk gegroeid t.o.v. toen ik ze kreeg! :D
DSC_0897.JPG
DSC_0875.JPG
DSC_0757.JPG
 
Hey allemaal, even een update:
De bak draait prima de Galaxy's en de Corydoras doen het erg goed. Ik denk dat de Galaxy's ook paar gedrag vertonen. De mannetjes sparren iig met elkaar om te laten zien wie de mooiste is. Ik ben nu sinds 3 weken over gegaan op plantenvoeding die ik zelf aanmeng met poeders en het resultaat is prima. Ik gebruik nu dus ook Micro en Macro voeding terwijl ik hiervoor alleen Micro toevoegde. Links achterin zie ik inmiddels de SP. Taiwan ook langzaam omhoog komen, laten we maar "Slow and steady wins the race" zeggen.
Hieronder zoals altijd even wat foto's:
DSC_0964.JPG

DSC_0926.JPG

DSC_0955.JPG
 
Hey allemaal, Weer even een kleine update!
De bak draait goed en de visjes doen het meer dan prima. Ik heb vandaag weer een schoonmaak gehouden en een aantal dingen veranderd. Ik heb de Cryptocoryne helemaal afgeknipt en wacht tot deze weer langzaam op komt, verder heb ik de Bacopa (rechts voorin) vervangen door de Hydrocotyle Tripartita een erg leuk plantje. De SP. Taiwan begint ook aardige sla bladeren te krijgen dus we eten binnenkort salade ;). Hieronder even wat foto's:

2.0-1017.jpg

DSC_0918.JPG
DSC_0868.JPG
 
Verslijmde die Crypto Kevin? Verder mooi hoor 😊
Hey sorry voor het late antwoord, maar ik was een weekendje weg!. De crypto was niet verslijmd, maar ik merkte dat het tijd werd om hem eens compleet te snoeien. Ik doe het wel eens vaker en ze komen eigenlijk altijd mooi terug. :D:D
Mooie foto's en idem aquarium!:DD
Thank you, wordt gewaardeerd!!!
Heel mooie foto's en het aquarium staat er prachtig bij!
Dankje, wordt gewaardeerd
 
Hey allemaal,
Even een update. De bak draait super en ik doe alleen maar wekelijks wat bladeren knippen en water verversen. De vissen doen het ook erg goed. Ik probeer het Corydoras fry op te laten groeien en dat gaat met ups en downs. Ik ben inmiddels ook stiekem opzoek naar een nieuwe bak nog een 70L(60cm) of een 125L(80cm), dus mocht iemand er 1 kwijt moeten stuur mij een berichtje!;);)
hieronder even wat foto's:
2.0-1160.jpg

DSC_1156.JPG
 
Heel mooi! Nu de hele achtergrond groen is, komt alles nog mooier uit :)
 
Hey allemaal,
Tijd voor weer een update. De bak staat er goed bij, maar ik heb wel een klein beetje last van staghoorn alg en zwarte baardalg. Het is echt minimaal, maar ik wil toch kijken of ik het kan oplossen. Ik heb gister onderhoud gedaan, dus ik dacht laat ik weer eens een update doen!. De Galaxy Rasbora's en de Cory's maken het goed en alle planten groeien als kool!. Hieronder even een foto!
2.0-1207.jpg

2.0-1169.jpg


Het kweken van de Corydorassen lukt op dit moment ook aardig en dit gaat steeds beter. Ik heb op dit moment een groep van 8 laten opgroeien tot een cm of 1-1,5, maar ik heb nog een 2e kweek waarin er wel 20-30 het (voor mij) kritieke deel hebben overleefd. Ik heb wel een aantal corydorassen laten opgroeien, maar dit waren altijd enkele of misschien twee. Ik begin met de eitjes in een chinees bakje. Na 2-4 dagen zullen deze uitkomen en laat ik de jongen nog wel even in dit bakje. 2 dagen na het uitkomen begin ik met het voeren van een klein beetje Hikari Firstbites. Na een paar dagen geef ik de jonge visje net uitgekomen artemia. Ik kweek dit in de JBL schaal (werkt perfect!) op de dagen dat ik geen artemia heb geef ik ze nog Hikari firstbites. Op het moment dat ze beginnen te groeien gaan ze naar een grotere plastic bak. Ik blijf ze artemia voeren en op de dagen dat ik geen artemia heb krijgen ze een half/kwart pilletje tabimin. Zodra ze groter worden gaan ze naar mijn 40L waarin ze verder kunnen opgroeien. In de bakjes zit Java mos, en een bruissteen en dit alles gaat gepaard met elke dag waterwissels, behalve in de 40L. Hieronder een aantal foto's!
2.0-1189.jpg

2.0-1181.jpg
2.0-1186.jpg
 
Hey allemaal,
Even een kleine update: De bak draait prima, maar ik heb toch een paar dingen veranderd omdat ik er niet tevreden over was.
- Ik heb de spraybar van plek veranderd. Hij is van de achterkant van de bak naar de zijkant van de bak gegaan voor een betere doorstroming. Hij blaast dus van rechts naar links nu.
- Ik heb op de voorgrond een groot stuk anubias eruit gesloopt hierdoor oogt het wat ruimer naar mijn mening :D
- De Nymphoides sp. 'Taiwan' heb ik eruit gehaald, want de grote zwaardplanten blokkeren te veel licht. Hierdoor groeit hij niet mooi en dat werkt gewoon niet goed op deze manier.

DSC_1216.JPG
 
Staat er toch weer erg mooi bij Kevin.
Yes hij draait nu 2 jaar en nog steeds blij mee, ook al is hij niet echt "mooi" gescaped. Het is gewoon goed dichtgegroeid, dus dat ziet niemand!. De voorkant vangt nu veel meer licht dan komt het er beter uit teminste dat is mijn mening. Ik merk dat ik wat moeite heb om zomaar dingen te knippen:ROFLMAO:
 
Hij staat er heel gaaf bij.
Bakken hoeven niet altijd speciaal gescaped te zijn.
 

Terug
Bovenaan