70 Liter aquarium van KevinMi


Kleine update:
De bak draait prima en de visjes doen het erg goed. Ik heb een klein beetje last van een soort slierten (het is links bovenin de zwaardplant te zien). Ik heb de verlichtingsduur al verkort en ook de stroming aangepast. Ik heb vandaag even het filter uitgespoeld kijken of dit nut heeft we gaan het zien..
2.0-1282.jpg
 
Denk dat dit beginnende baard of draadalg is. Verder staat hij er mooi bij Kevin. Leuk filmpje ook trouwens 😉.
 
Denk dat dit beginnende baard of draadalg is. Verder staat hij er mooi bij Kevin. Leuk filmpje ook trouwens 😉.
Het gekke is zodra ik op het blad tik valt echt 95% eraf. Het lijkt wel op een soort vuil, vandaar dat ik vandaag het extern filter maar even gespoeld heb.
 
Dan vermoes ik meer draadalg waar wat vuil aanzit. Baardalg tik je er niet af 😅.
 
Kleine update: De bak draait prima. Ik doe alleen wekelijks onderhoud waarbij ik wat bladeren knip en 2 emmers waterververs. Ik denk dat het ook het beste is om niet te veel te rommelen, maar het lekker zijn gang te laten gaan. Ik heb ook het plantje op de voorgrond verwijderd en een nieuwe terug gezet, deze komen van @Drup

DSC_0011.JPG

DSC_1291.JPG
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor weer een update: Eigenlijk is er niks veranderd alles draait wel goed. Ik heb de intensiteit van het licht iets verlaagd. Ik heb al een lange tijd last van wat baardalg op de stenen. Dit zou dan duiden op te weinig CO2, dus ik heb de licht intensiteit verlaagt zodat er minder CO2 nodig is. Ik heb immers toch bijna alleen maar planten voor een low light setup. De bak draait inmiddels meer dan 2 jaar, dus misschien moet hij binnenkort gewoon weer een keer leeg.
Hieronder even wat foto's: een totaaltje en een Corydoras Aneus met lange boven vin.
DSC_0133.JPG

DSC_0132.JPG
 
Wat een bak, wat een foto's en wat een verhalen ! Proficiat ! Bedankt om te delen.
 
Mooie groene bak Kevin.
Ik zie het niet in de startpost maar welk type is dit en zijn beide bakken dezelfde?
Hey Bedankt! Het zijn inderdaad beide dezelfde bakken allebei een simpele Superfish 70. Het is qua budget prettig en ik had natuurlijk een goede ervaring met de eerste. Het werkt zolang je geen veeleisende planten o.i.d wil houden.

Wat een bak, wat een foto's en wat een verhalen ! Proficiat ! Bedankt om te delen.
Hey bedankt! Ik waardeer je reactie! Het is natuurlijk super leuk om alles te delen, ook al zijn het maar details. Het is tevens ook een soort dagboek voor jezelf om de progressie en veranderingen te bekijken :D
 
Wauw wat vind ik jouw bakje geweldig. Ik heb gisteren exact zo'n zelfde superfish 70 liter aquarium opgehaald. Staat nu nog leeg.
Ik vind hem best klein maar als ik de jouwe zie heb ik goede hoop dat ik er wel wat van kan maken. De jouwe lijkt veel groter. Echt een mooie bak!
 
Wauw wat vind ik jouw bakje geweldig. Ik heb gisteren exact zo'n zelfde superfish 70 liter aquarium opgehaald. Staat nu nog leeg.
Ik vind hem best klein maar als ik de jouwe zie heb ik goede hoop dat ik er wel wat van kan maken. De jouwe lijkt veel groter. Echt een mooie bak!
De zwarte achtergrond helpt wel echt goed bij de diepte vind ik zelf
 
Even een kleine update:
De bak draait goed. Ik hou wel wat kleine algjes links en rechts, maar daar ontkom ik niet aan.
Tot mijn grote verbazing hebben de Galaxy Rasbora gekweekt in het aquarium zelf, ik zag namelijk een jong visje zwemmen en hieronder een foto! Ik was sowieso al van plan om te proberen ze in een aparte bak te laten kweken, maar het blijkt dus al gebeurd te zijn. Ik geloof dat ze ook strooien met eitjes. Hieronder wat foto's :D
DSC_1107.JPG

DSC_1174.JPG
Afbeelding van WhatsApp op 2022-10-11 om 15.32.33.jpg
 
Wat een mooi resultaat! En Cory's blijven toch stiekem mijn favoriet, zeker zoals je ze op de de foto zet.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:
De bak draait goed en ik doe er eigenlijk bijna niks aan. Ik knip af en toe wat bladeren van de amazone zwaardplant en ik doe de wekelijkse waterwissel. Het is mooi om te zien dat de bak zo stabiel is.
Het lijkt net alsof ik alleen maar planten heb en geen vissen, maar er zitten toch echt 10 Corydorassen in en 15 Rasbora galaxy's. Ik denk dat ik het maar de Anubias bak moet noemen.. haha
DSC_0598.JPG

DSC_0854.JPG
 
Hi allemaal,

Dat is een tijd geleden zeg..
Hier gaat alles prima, Zo ook met het aquarium. Ik zal hieronder even wat foto's delen. Er is weinig veranderd, alleen dat ik de groep met Galaxy Rasbora's groter heb gemaakt. Het voordeel hiervan was dat ze een stuk minder schuw zijn, veel leuker dus. De anubias gaat als een raket. Ik moet aan de rechterkant flink anubias gaan snoeien zodat het wat meer ruimte krijgt. Ik heb in gedachten om het hele aquarium opnieuw in te richten, maar hier twijfel ik over...
Ik heb pas geleden ook een poging gedaan om de Galaxy Rasbora te kweken en het is (tot nu toe) zowaar gelukt. Het moeilijkste gedeelte is ze goed te laten eten, maar tot nu toe lijkt dat aardig te gaan. Ik hoop weer wat vaker te gaan posten.


DSC_0662.JPG


DSC_0771.JPG
DSC_0606.JPG
 
Hi allemaal,

Tijd voor een update:
De bak draait inmiddels 3 jaar. Ik heb tijdens mijn laatste keer snoeien met pijn in het hard een hele hoop Anubias gesnoeid. Het was echt nodig want de rechterkant van de bak was helemaal 'Overgrown'. Ik heb er echt gigantisch veel uitgehaald ookal zou je dat op de nieuwe foto's niet zeggen. Ik denk ook dat het er nooit meer in had gepast ookal zou ik het proberen. De bak is nu wel een stuk mooier en vooral lichter. De visjes doen het goed zowel de Rasbora's als de Corydorassen. Zowel de Corydorassen als de Galaxy rasbora's hebben een mooi formaat en zijn denk ik nu toch wel helemaal volgroeid. De Galaxy Rasbora's zijn echt vrij groot geworden en mooi rond. Ik heb natuurlijk ook de Rasbora Galaxy kweek staan en deze verloopt tot nu toe vrij goed. Er zijn er een groot aantal over en deze zijn ook al flink gegroeid. Ik heb ook voor het eerst Artemia gevoerd en ze kunnen dit inmiddels eten. Ik zal hieronder wat foto's zetten.

DSC_0710.JPG

DSC_0672.JPG

DSC_0700.JPG

 
Mooie bak hoor. Ik vind snoeien ook altijd heel lastig: eerst moeite doen om alles aan het groeien te krijgen en dan plots moeten weggooien…
 
Mooie bak maar gezien het formaat van de planten zou de bak iets groter mogen zijn.(y):)
 
Mooie bak hoor. Ik vind snoeien ook altijd heel lastig: eerst moeite doen om alles aan het groeien te krijgen en dan plots moeten weggooien…
Vaak kun je delen wel weer terugzetten of als het teveel is aanbieden bij aangeboden.
 
Dat doe ik meestal ook hoor want ik heb ook niet altijd zin om snoeisel aan te bieden.

Ik liet eens in mijn LFS vallen dat ik zoveel snoeisel moest weggooien en (toen ik nog veel Platy's had in mijn klein bakje) niet meer weg wist met het nageslacht. Ze zeiden dat ik dat altijd naar de LFS mocht brengen, maar dat ze daar niks voor konden geven. Begrijp ik aan de ene kant wel maar gemakkelijk voor hen en veel gesukkel voor mij dus, sorry nut no.
 
Mooie aquarium hoor, respect!!
Dankjewel!
Mooie bak hoor. Ik vind snoeien ook altijd heel lastig: eerst moeite doen om alles aan het groeien te krijgen en dan plots moeten weggooien…
Dankje! Snoeien is echt een ramp... uiteindelijk ziet het er altijd wel mooier uit gelukkig. Mijn LFS wil het ook wel hebben, maar kan er ook niks voor geven. Ik denk dan vaak geef me per 4x een potje voer ofzo, maarja dat zal wel niet kunnen met voorraden etc.
Mooie bak maar gezien het formaat van de planten zou de bak iets groter mogen zijn.(y):)
Dankje Erik. Hier ben ik het roerend mee eens alleen ik ben wel de enige hier Hahahaha!
Vaak kun je delen wel weer terugzetten of als het teveel is aanbieden bij aangeboden.
Dat doe ik inderdaad ook, maar bij anubias heb je vaak alleen maar mooie stukken haha!
 

Terug
Bovenaan