70 Liter aquarium van KevinMi


Hi allemaal,

Ik liep al een langere tijd met het idee om de bak drastisch om te gooien en nadat een Corydoras klem zat tussen de stenen en dood is gegaan, maar besloten om dit nu dan ook echt te doen. Ik heb de bak dus helemaal vanaf 0 opgebouwd en heb besloten 2 eilandjes te maken. De bak is natuurlijk maar 60cm en eigenlijk net te klein, maar ik ben persoonlijk aardig tevreden over het eindresultaat. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. (is er iets veranderd in het forum? Ik kan de foto's niet groter uploaden dan worden ze super blurry)
DSC_0888.JPG

DSC_0719.JPG
 
Hi allemaal, De bak is inmiddels door zijn "lelijke" fase. De bruin alg etc is nu allemaal weg. Ik vind het resultaat zeer geslaagd en ik ben er erg blij mee! Ik heb op het moment wel wat problemen met mijn Tetra externe filter, want er zit praktisch 0 kracht op waardoor en dus amper stroming is. Ik heb dit voor nu maar even opgelost met een klein binnen filter. Ik heb alles al schoongemaakt, maar de kracht blijft afnemen na een aantal dagen is het praktisch 0. De jonge Rasbora Galaxy doen het erg goed. Deze beginnen al aardig op formaat te komen. Ik ga er een paar houden, want ik vind het gewoon leuk dat ik wat eigenbroed heb in mijn bak. Er zijn er een stuk of 40/50 overgebleven, dus de rest zal ik via marktplaats o.i.d. gaan verkopen.
DSC_0902.JPG

 
Schitterend Kevin šŸ˜.

Heb je in je filter misschien iets zitten wat snel dichtslibt?

Zijn je slangen nog goed, geen verstoppingen, geen knikken/vernauwingen?
 
Mooi ingericht aquarium.
Tja die tetra filters zijn nu niet de beste.
Heb ze ook eens gehad maar had er altijd problemen mee , flow te weinig , bij het uitspoelen van het filter moeilijk terug op te starten en dan nog eens lekken aan de filterkop.
Mijn tip; wegdoen en een beter merk filter kopen.
 

Terug
Bovenaan