Wat is er nieuw

750 liter ZA met Peru Altum en Biotodoma Cupido (Cowboynl)

Zojuist een nieuw filmpje geschoten met een hoofdrol voor de Cupido's.
Inmiddels zo'n 5 maanden in de bak en ze worden steeds mooier.

[video]http://youtu.be/oG3yi9WZnCY[/video]

Je filmpje werkt nu niet met de tags. Klik er even op en kopieer dan de youtube.com link en plak die tussen de tags 😉

Prachtig kan nu al niet meer wachten tot ze hier zwemmen..al blijft de twijfel nog bestaat.

Weer eens wat foto's

Biotodoma Cupido
IMG_1988_zps3d507c9e.jpg

IMG_1993_zpsd1e1f454.jpg

Megalechus thoracata
IMG_1999_2_zps1be36654.jpg

IMG_1869_zps040e545e.jpg

Corydoras Pulcher
IMG_1998_zpse720e0f1.jpg

L204
IMG_2013_2_zpsb6dd2cfc.jpg

Ancistrus Minutes sp Rio Tocantins
IMG_2022_2_zpsbae99be4.jpg

wordt erg enthousiast van je aquarium en je cupido's zijn echt top. Zodra je tijd hebt kun je nog wat foto's van je maantjes maken

kijk en daar wordt ik al helemaal blij van zeg, wat voor hoogte hebben ze op moment ?

Dank voor de complimenten. Ben eigenlijk zelf ook wel blij met hoe de bak draait.

@mss. Weet niet precies hoe hoog de manen zijn. Ik heb ze nooit gemeten. De vissen onderling verschillen ook wel wat in grootte, maar dat schijnt normaal te zijn. Ik denk dat ze redelijk volgroeid zijn, want ze zitten hier een maand of 9 in de bak en hadden al een behoorlijke afmeting toen ze hier kwamen. Eigenlijk weet ik niet precies tot welke leeftijd ze door blijven groeien. Ik denk (gok) dat ze nu rond 1,5 jaar oud zijn.

In verhouding met je bak zou ik zeggen 15/20cm hoog? Mooie maantjes zijn het wel iig 😉

Hoe wordt de hoogte van de maanvis eigenlijk gemeten?
Is dat de hoogte vanaf de punt van de vinnen, of tellen de sprieten ook mee?

@Cowboynl:Goede vraag.Vermoed vanaf de vinnen.Sprieten zijn meer aanhangsels en die kun je niet echt tot het lichaam rekenen lijkt mij.
Misschien hebben andere mensen een andere kijk erop. ;(

Meen gelezen te hebben inderdaad vanaf de vinnen onderaan tot boven aan. Sprieten worden niet meer geteld (hopelijk ziet jos dit) en verbeterd hij me als ik het fout heb.

Maar schat ze zo van de foto ook 15-20 cm ergens

Dan denk ik inderdaad dat ze tussen de 15 en 20 cm zijn.
Dan zouden ze toch nog wel wat kunnen groeien. Ik dacht dat ze ruim 25 cm kunnen worden??
Afijn we blijven goed voeren en waterverversen en we zien wel of ze nog verder groeien.

Bij mijn weten wordt van de tip van de aarsvin tot de tip van de rugvin gemeten.
Wel handig om te weten om welke vinnen het gaat, want de 'sprieten' zijn ook vinnen namelijk de buikvinnen 😉

~ Ivo

Tot een paar weken geleden had ik behoorlijk veel kroos in mijn bak. Wekelijks moest ik het nodig uitscheppen, maar sinds een week of 2 is dit kroos bijna volledig verdwenen, helaas.
Ik heb niets in mijn bak veranderd en er zijn geen nieuwe bewoners.
Iemand enig idee / ervaring hoe kroos " vanzelf" kan verdwijnen???

Ik durf je daar geen antwoord op te geven.
Enkel dat ik dit zelf ook vaak heb met eenden kroos dan heb je het in overvloed en vervolgens is het weg.
Heb je nog een foto update voor ons?

ging het maar vanzelf weg bij mij!
ben dus erg nieuwschierig hoe het bij jou verdwenen is, want misschien kom ik dan ook van mijn kroos af 😉

@mss. Zal dit weekend weer eens wat foto's en filmpje maken.
@Zwits. Het eendekroos is de enige drijver die het in mijn bak volhield. Uit een andere bak kan ik limnobium halen, maar dat houdt het maar een paar weken vol. Misschien komt het omdat ik geen plantenvoeding toevoeg???

Kan het zijn dat je drijvers het moeilijk hebben omdat je slechts 1 ledstrip gebruikt met een beperkte stralingshoek. Hierdoor heeft een deel van je oppervlakte waarschijnlijk weinig licht.

Dit is voor mij ��n van de twijfelpunten om met led in zee te gaan: Zullen de drijvers nog voldoende licht krijgen?

Dat zou heel goed kunnen. Het is inderdaad maar 1 balkje van 120 cm. Daarnaast is het ook nog eens wat gelig licht (3500k) waarbij jmb zelf aangeeft dat ze niet geschikt is voor planten.
Het kroos deed het er wel erg goed onder ;-)

Overigens heb ik begrepen dat er ook zat plantenbakken met ledverlichting goed draaien, dus ik zou niet teveel op mijn ervaring afgaan want ik heb heel bewust voor weinig licht gekozen.

De bak draait nog steeds lekker door. Wat extra stenen, kiezels en grind toegevoegd.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=i9w2CQ4NHbU[/video]

Net een heel mooi en zeer gedetailleerd filmpje kunnen schieten van een L 204, waarin de "beharing" heel goed te zien is.
Ik heb er 3 in de bak zwemmen, die eigenlijk de hele dag zichtbaar zijn.
Enjoy !!!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DUg_xjo7HII[/video]

Nog een laatste foto van de hoplosterum thoracatum.
Hij is ooit als kleine verstekeling meegekomen met de biotodoma's. Prachtige vis maar hoort in een klein groepje, Dit weekend is hij opgehaald door een liefhebber met 3 vrouwtjes.

IMG_2061_2_zps7gxbwrly.jpg

En nog wat andere foto's

URL=http://s1383.photobucket.com/user/Cowboynl/media/IMG_2069_2_zpsfowpr1re.jpg.html]
IMG_2069_2_zpsfowpr1re.jpg
[/URL]

IMG_2061_2_zps7gxbwrly.jpg[/URL

IMG_2061_2_zps7gxbwrly.jpg

IMG_2087_2_zpswnc1cqet.jpg

IMG_2069_2_zpsfowpr1re.jpg

Even een paar pagina's terug gekeken, en dat was zeker de moeite waard, wat een schitterende foto's maak jij zeg :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan