750 liter ZA met Peru Altum en Biotodoma Cupido (Cowboynl)


Echt een schitterende bak zo rustig zou willen dat dit wat voor mij was de rust maar ben zelf bang dat het me te snel 'verveeld' ondanks de beautys
 
Heel mooie bak! en echt fantastische foto's, zeker voor een iphone ^_^. Zo zie je maar weer dat de persoon de foto's maakt :)

is je bak normaal ook zo geel trouwens? zo niet dan is het mischien een tip om je witbalans (die kan je vast instellen op je cameratelefoon) handmatig te zetten. Maar zo zijn ze ook erg mooi :D
 
Mooie foto's krijg je vooral door er veel weg te gooien ;-)

De foto's benaderen wel de kleur van de bak.
Door de turf, het hout en het warme licht (3000k) toont de bak gelig.
Zelf hou er daar meer van dan van een erg lichte bak.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je de witbalans is kan stellen, dus als iemand een tip heeft.....
 
Thanks voor de melding. Is nu te bekijken.
 
Cowboynl zei:
Is inderdaad de L200 hemiancistrus subviridis. Heeft nu ongeveer de lengte van de corydorassen. Groeit langzaam maar schijnt een cm of 20 te worden.
Is de hele dag door actief en zichtbaar.
Oei, 20 cm... dat is misschien een beetje te groot voor een bak van 120.
 
MsFelix zei:
Cowboynl zei:
Is inderdaad de L200 hemiancistrus subviridis. Heeft nu ongeveer de lengte van de corydorassen. Groeit langzaam maar schijnt een cm of 20 te worden.
Is de hele dag door actief en zichtbaar.
Oei, 20 cm... dat is misschien een beetje te groot voor een bak van 120.

Gelukkig is de bak 170.. Ziet er weer prachtig uit Cowboy! :smitten: Het vele hout vindt ik ook fantastisch. Ben zelf ook nog bezig met extra stukken. Waar heb je de 'twijgjes' vandaan? Uit het bos of veen?
 
MsFelix. Een 120 bak lijkt mij idd e klein voor een volgroeide L200. Dit exemplaar heb ik al een jaar en ik schat dat ie max een cm of 2a3 gegroeid is.

Nick. Ik gebruik eikentakken. Deze heb ik 2 jaar geleden langs de weg gevonden toen de gemeente gesnoeid had. Heb nog een flinke voorraad liggen. Ik laat ze goed drogen, even afspoelen en dan zo de bak in. De eerste weken zie je dan wel wat schimmelplekken maar die gaan vanzelf weg. De takken die er langer in liggen, worden langzaam van de schors ontdaan door de panaques die van de takken eten.
 
Helaas is er sinds vanmiddag 1 Cupido minder.
Gisteren was er nog niets aan de hand, maar vanmiddag tolde hij door het aquarium.
Geen idee wat er aan de hand was. Vis was niet beschadigd ofzo.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=PTKsLHSz-d8[/video]
 
Prachtig filmpje weer Cowboy! :thumbs:

Wat betreft die Cupido.Zou zo maar kunnen zijn dat zijn evenwichtsorganen niet meer goed functioneerden.Heb dat met een discusvis ook wel eens gehad.
 
Gelukkig lijken er geen problemen met de rest van de vissen.

Sterker nog, toen ik vrijdag thuis kwam van een paar dagen buitenland hadden de manen larven.
De ouders verdedigen het nest zeer fel en de larven teren nog steeds op de dooierzak.
Hoewel de kans vrijwel minimaal is dat er ooit een larf de volwassen status zal halen lijkt het me wel mooi als er vrijzwemmers zullen komen.

Inmiddels liquidfriy en opfokvoer in de bak. Artemia opkweken zal er niet van komen.
Ben benieuwd hoeveel dagen het duurt voor de larven gaan zwemmen.
 
Cowboy:Als ik jou was zou ik vaker een paar daagjes weg gaan.
Succes met de larfjes!
:thumbs:
 
Heel erg mooi hoor echt een prachtplaatje!
Jammer hoor van je Cupido maar dit soort dingen gebeuren jammer genoeg :(
 
Sinds 24 uur zwemmen de larfjes los in de bak.
Ik gok dat het er ca 25 zijn.
Toch wel een machtig mooi gezicht om te zien hoe de ouders hun jonkies heel fel verdedigen.

Als er een aantal te ver weg zwemmen nemen de ouders ze in de bek en brengen ze terug bij de groep.

Ik zal als het straks donker is nog proberen een filmpje te schieten ...
 
Hier dan het filmpje

[video]https://youtu.be/_Ubjjg3BQhY[/video]
 
Als ik goed heb kunnen tellen zijn er nog steeds 23 stuks.
 
Hele mooie beelden!Onvoorstelbaar dat zo een klein friemeltje later zo'n grote maanvis kan worden!! :thumbs:
 
Dat moet leuk zijn zo'n mooie vissen die spontaan gaan kweken.
De andere Altums blijven precies mooi op afstand.
 
Dank jullie.
Otto, die andere manen worden zo ongeveer tegen de rechter zijkant gedreven ;-)

Er zwemmen in ieder geval nog 11 jonkies rond, die goed verdedigd worden.
 
De jonkies hebben het niet gehaald maar de ouders oefenen gewoon weer opnieuw.
Vandaag de bak aangepast. Meer hout op de bodem en flink wat nieuwe takken boven in de bak.

[video]0l5P7gT3YnM[/video]
 

Terug
Bovenaan