90 liter van Esthersvisjes


Ik heb een aquarel pat mini gekocht, laat ik nu samen draaien met de scapers flow. Ben heel benieuwd, de spons is dus het filtermedium, lijkt eenvoudig, maar wat werkt dat werkt neem ik aan. Ben niet zo blij met die bellenstroom, heb het zo laag mogelijk gezet. Misschien kan dat er zelfs tussenuit?
Heb ook garnalenvoer gekocht, Jorn's wolkjes, daar wordt enthousiast op gereageerd door de shrimpies!
Na volgende week ga ik de kuip leeghalen en komen ook de formosaatjes in deze bak. Ik hoop dat ik inmiddels genoeg grote garnalen heb dat dat goed gaat!

IMG_20200912_135600.jpg
IMG_20200912_143645.jpg
IMG_20200912_143542.jpg
 
Het groeit lekker allemaal! De gardneriana lijkt nu zelfs een blad aan te maken dat richting het wateroppervlak gaat.
Komende week ga ik kijken of ik de Heterandria formosa uit de kuip ga halen, aangezien het al heeft gevroren afgelopen weekend.

Bekijk bijlage 307945

Aaah bibbervisjes :oo

Leuke bak! helemaal mijn inrichting :deal:
Hoewel het wellicht mooi is om met hardscape nog wat meer de hoogte in te gaan.
 
Dank je wel Richard! Die stenen zijn een uitprobeersel voor mijn andere aquarium, dus ze gaan hier op een gegeven moment uit, of een aantal in ieder geval. En dan ga ik opnieuw kijken hoe ik deze inricht.
Ja, die bibbervisjes, haha. De kuip zit in de grond, zo heel snel zal de afkoeling denk ik ook niet gaan, maar het wordt nu toch wel zo'n beetje tijd.
 
Ja, is echt leuk om te zien. Mag nog voller van mij. :) In het echt ziet het er mooier uit, mooie warme kleuren, krijg het niet mooi op de foto helaas. En het blijft een grappig gegeven, 8 vissen in 35L, maar je ziet ze niet, haha!
 
Een grote verrassing net, mooi op eerste kerstdag! Ineens ging de knop van de Nymphaea gardneriana open, gek genoeg dus 's avonds en niet overdag. Hij is een beetje scheef omdat hij op zijn zij lag. Ik heb 'm rechtop gezet, gelukkig ging dat. Ik ben hier echt heel blij mee, bijzonder, zo'n mooie kleine waterlelie!

IMG_20201225_215703.jpg
IMG_20201225_214649.jpg
IMG_20201225_214616.jpg
 
Een mooie bloem . Heb je goed uitgemikt, bloeien tijdens de kerst. Dat probeer ik elk jaar met de amerillys, maar dat lukt me nooit
 
Nou, ik heb niks gemikt hoor, dit deed hij helemaal zelf! :daisy: Heb 'm opgemeten, de onderste bloemblaadjes, hij is bijna 6 cm in doorsnede.
 
Op die onderste foto is het net zo'n alienmonster.
Vermomt als een lieftallig bloempje maar die armen schieten straks naar buiten en trekken je zo zijn muil in! 😳
tenor.gif
 
Op die onderste foto is het net zo'n alienmonster.
Vermomt als een lieftallig bloempje maar die armen schieten straks naar buiten en trekken je zo zijn muil in! 😳
Bekijk bijlage 315126
Hahaha, dat zeiden wij ook toen we gisteren naar bed gingen. Als we morgen beneden komen ligt ie lui op de bank, met z'n stengel om de nek van de kat. :ROFLMAO:
 
Zoals jullie gemerkt hebben ligt het een beetje stil met dit aquarium. Omdat ik die cladophora alg in mijn aquarium had heb ik de bak leeggehaald vorig jaar en omdat ik merkte dat de kast verzakte heb ik besloten om een andere kast te bouwen, maar door omstandigheden komt daar eigenlijk helemaal niets van. Ik heb de balken gezaagd, ben de gaten aan het boren voor de deuvels, maar het schiet allemaal niet op omdat ik met handgereedschap werk en geen ruimte heb om dat te doen. Alles moet buiten en dat begint nu pas weer een beetje prettig te worden, kortom het heeft de laatste 3 maanden stil gelegen.
Gisteren was mijn verjaardag en omdat ik 50 werd heb ik best een hoop geld gekregen. (Jeej! :D) Met wat ik nog had liggen van vorige verjaardagen heb ik ruim 400 euro.
Ik overweeg nu eigenlijk om een kast te laten maken, maar aangezien dat dan best een investering wordt wil ik het dan meteen goed doen en dan ook een ander aquarium kopen, in een iets grotere maat.
Ik vind dit een supermooi aquarium, de kubus die ik ooit van Plankje/Carlijn overnam, maar ik worstelde altijd een beetje met de hoogte, het aquarium is 50x40x45. Op de een of andere manier had ik last van die hoogte en kreeg ik de inrichting nooit naar mijn tevredenheid in balans. Het is een Diamond aquarium, dus de kwaliteit is echt geweldig mooi.
Ik overweeg nu een aquarium van 60x40x40 te kopen of te laten maken. Ik zie wel redelijk betaalbare aquariums in die maat, maar dat is dan gewoon een kale bak. Ik zag ook dat je van die haakjes kan kopen van ADA om een dekruit op te leggen, dus dat is een optie om dat erbij te kopen. Want gezien mijn ervaring met springende vissen wil ik wel een dekruit.
En in de merkaquariums zie ik de laatste jaren voornamelijk aquariums waarvan de hoogte groter is dan de diepte/breedte, maar dat vind ik dus niet mooi, dus die vallen voor mij af. Flauw he.
Ik zal dit ook maar kopieren naar het aquarium/meubel topic. Ik hoop dat jullie met me mee zouden willen denken. Ik wil nu eens goed overwogen een keuze maken en niet een snelle keuze maken waarvan ik dan later weer denk, had ik maar dit of had ik maar dat. :D
 
Zoals jullie gemerkt hebben ligt het een beetje stil met dit aquarium. Omdat ik die cladophora alg in mijn aquarium had heb ik de bak leeggehaald vorig jaar en omdat ik merkte dat de kast verzakte heb ik besloten om een andere kast te bouwen, maar door omstandigheden komt daar eigenlijk helemaal niets van. Ik heb de balken gezaagd, ben de gaten aan het boren voor de deuvels, maar het schiet allemaal niet op omdat ik met handgereedschap werk en geen ruimte heb om dat te doen. Alles moet buiten en dat begint nu pas weer een beetje prettig te worden, kortom het heeft de laatste 3 maanden stil gelegen.
Gisteren was mijn verjaardag en omdat ik 50 werd heb ik best een hoop geld gekregen. (Jeej! :D) Met wat ik nog had liggen van vorige verjaardagen heb ik ruim 400 euro.
Ik overweeg nu eigenlijk om een kast te laten maken, maar aangezien dat dan best een investering wordt wil ik het dan meteen goed doen en dan ook een ander aquarium kopen, in een iets grotere maat.
Ik vind dit een supermooi aquarium, de kubus die ik ooit van Plankje/Carlijn overnam, maar ik worstelde altijd een beetje met de hoogte, het aquarium is 50x40x45. Op de een of andere manier had ik last van die hoogte en kreeg ik de inrichting nooit naar mijn tevredenheid in balans. Het is een Diamond aquarium, dus de kwaliteit is echt geweldig mooi.
Ik overweeg nu een aquarium van 60x40x40 te kopen of te laten maken. Ik zie wel redelijk betaalbare aquariums in die maat, maar dat is dan gewoon een kale bak. Ik zag ook dat je van die haakjes kan kopen van ADA om een dekruit op te leggen, dus dat is een optie om dat erbij te kopen. Want gezien mijn ervaring met springende vissen wil ik wel een dekruit.
En in de merkaquariums zie ik de laatste jaren voornamelijk aquariums waarvan de hoogte groter is dan de diepte/breedte, maar dat vind ik dus niet mooi, dus die vallen voor mij af. Flauw he.
Ik zal dit ook maar kopieren naar het aquarium/meubel topic. Ik hoop dat jullie met me mee zouden willen denken. Ik wil nu eens goed overwogen een keuze maken en niet een snelle keuze maken waarvan ik dan later weer denk, had ik maar dit of had ik maar dat. :D
gefeliciteerd nog esther. heel flauw:p vind het juist zoon mooie bakje en maat. zou effe markplaats in de gaten houden voor goeden deals
 
Dank jullie wel Thea, John en Nina!

En Mike, ik neem aan dat je het bloeien van de Nymphaea gardneria bedoelt? Ja, ze bloeien, maar nu merk ik dat mijn kleibolletjes uitgewerkt zijn en nu na de derde knop (het bloeien daarvan heb ik helaas gemist) komt er geen nieuwe knop meer. Alleen de osmocote pillen zijn niet genoeg. Dus ze hebben echt de combinatie van klei, osmocote en complete mix nodig.
 

Terug
Bovenaan