90 liter van Esthersvisjes


Succes met de scaper!
Ziet er leuk uit Esther ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Groetjes John.
Ziet er leuk uit :)
Dank jullie wel!
Hoe gaat het met de Formosa s en breiden ze zich ook uit?
Het gaat prima met ze en ze breiden zich niet uit, want het zijn alleen nog maar mannetjes. Of er moet iets van een wonderbaarlijke vermenigvuldiging plaats gaan vinden, maar ik acht de kans zeer klein! :engel::p
 
Haha, ja dat gaat dan niet lukken maar zijn de vrouwen dan allemaal dood? Komt dat door het jagen wat de mannetjes misschien doen?
 
De Nymphaea gardneriana begint aan te slaan. Het oude blad verslijmt en nieuw blad verschijnt. Ze zijn nog wel kleiner dan het oude blad, hopen dat dat beter wordt! De kleine uitlopertjes die links aan het linkerplantje verschijnen zijn hoopvol!
Verder wel wat algen op komst, morgen draait de boel 3 weken.

IMG_20200419_171924.jpg
IMG_20200419_171903.jpg
 
De lotus(sen) van Akwarium zijn net gearriveerd en zitten in de scapers tank. Ook een eleocharissprietje volgens mij, heb ik er ook maar bij gezet. Kleibolletjes erbij, hopen dat ze aanslaan. Ze zijn 3 dagen onderweg geweest, dus ze zagen er niet meer zo fris uit :D
IMG_20200509_134534.jpg
IMG_20200509_134413.jpg
IMG_20200509_133117.jpg
IMG_20200509_134423.jpg

De gardneriana begint er wel iets beter uit te zien gelukkig.
 
Grappig om te zien hoe dat blad dat ondersteboven aan het oppervlak drijft zichzelf naar het licht keerde. Ik had zelf geprobeerd om het te draaien, maar dat ging niet. Binnen een paar uur lag het goed.
 
Goed nieuws, zie voor het eerst in anderhalf jaar jonge garnalen. Nu snap ik ook wel dat ik ze nooit eerder zag, want ze dwarrelen eerst hulpeloos rond nadat ze uit komen. Ik zag de moeder achter de heater zitten en af en toe kwam er een friemeltje achter vandaan dwarrelen. Ideaal visvoer natuurlijk! Heb er nu 11 geteld, hoop dat er wat uit gaan groeien!
IMG_20200522_102349.jpg
 
en wat voor vissen heb je er nu nog inzitten? zijn wel lekkere hapjes natuurlijk :))
 
Wat voor garnaaltjes zijn het eigenlijk Esther?
Het zijn mini japonica's. Kleine garnaaltjes van 2 cm.

en wat voor vissen heb je er nu nog inzitten? zijn wel lekkere hapjes natuurlijk :))

Bewust even geen vissen nu. Ik was van plan om dit aquarium te gebruiken als opvang voor de Heterandria formosa terwijl ik de kubus leeghaal om van de cladophora af te komen. Maar nu gaan die gewoon in de kuip en kan ik wat garnalen kweken. Want het worden er langzamerhand steeds minder omdat alle jongen worden opgegeten. Heb ook wat malawa garnalen, maar die heb ik nu anderhalf jaar en ik merk dat die echt oud worden. Er was er al een die gewoon stilviel en op een gegeven moment dood in de bak lag.
 
[SUP]Nou, daar gaat ie dan, ben begonnen met het leeghalen van de kubus. De vissen gaan in de kuip, de garnalen in de scapers tank. Ik ga wat slakken apart houden, kijken of ik die over kan zetten zonder dat er alg meekomt. Een uitdaging, want sommige slakken hebben een flinke pluk alg aan hun huisje helaas. Ben bang dat ze toch allemaal weg moeten, maar liever niet! [/SUP]

[SUP]
IMG_20200616_115438.jpg
IMG_20200616_121500.jpg
IMG_20200616_121437.jpg
[/SUP]
 
Dank je wel!! Inderdaad een hele klus!
Inmiddels zitten er 11 visjes in de kuip en 9 garnalen in de scapers tank. Ik zag nog wat garnaaltjes in de kubus, dus dat duurt nog even voordat ik alles heb uitgevangen. Maar niet veel meer, zag er nog 2, dus van de 30 garnalen die ik er oorspronkelijk heb ingedaan zijn er nog 19 over. Gelukkig zijn in de scapers tank al flink wat jongen te zien.
 


Even de link aangepast.

Leuk filmpje!
Hoeveel heb je er uit gezet?
Ik tot nu toe slechts 3v/2m
Meer vrouwen heb ik niet voor de kuip (risico spreiden en heb maar weinig vrouwen). Ben dus heel benieuwd of die het we overleven en voor nageslacht kunnen zorgen.
 
Leuk filmpje!
Hoeveel heb je er uit gezet?
Ik tot nu toe slechts 3v/2m
Meer vrouwen heb ik niet voor de kuip (risico spreiden en heb maar weinig vrouwen). Ben dus heel benieuwd of die het we overleven en voor nageslacht kunnen zorgen.

Dank je wel! Ik heb mijn overgebleven 11 mannetjes in de kuip gedaan. Vrouwtjes heb ik niet meer omdat ik andere vissen wil omdat ik ze niet meer zag in die grote bak. En zo groot is die nou ook weer niet, haha. De eerste keer heb ik ook maar een paar vissen gedaan en in de loop van de zomer nog een paar jongen in de kuip erbij gezet. Uiteindelijk van 7 die erin gingen 14 eruit gehaald in september. Maar het waren maar 2 volwassen vrouwen die erin gingen hoor.
 
Hoi Esther, leuk dat je scapers tank ook weer in gebruik is.

Wat ga je me de kubus doen? Jammer zeg, dat je die algen er niet onder kreeg :madd: en ik hoop dat et straks een prachtige bak wordt waar je wat meer zorgeloos plezier van hebt.
 
Hee Carlijn, hoe is het ermee! De kubus staat nu een tijd droog, moet 'm nog een keer goed schoonmaken met azijn. Ondertussen ben ik nog steeds aan het nadenken over wat ik wil met de kubus. Moet nog een nieuwe kast maken, maar het ligt de laatste weken stil door de vakantie. We zijn wel gewoon thuis, maar zijn veel aan het fietsen en dagjes weg enzo. Komt allemaal wel weer, maar ik neem er rustig de tijd voor. Ondertussen gaat in de scaper's tank het leven ook door, met de planten en de garnalen. De garnalen doen het goed, maar de planten willen nog niet erg. Zal straks wel weer een foto erop zetten.
Ondertussen zijn we ook benieuwd naar een foto van jouw aquarium natuurlijk!
 
De hoge bladeren zijn er allemaal af. Alleen nog laagblijvend blad. En rechts was alles weg, maar komen er nu 3 kleine sprietjes naar boven. Van de gardneriana is een plantje wel goed aangeslagen, maar de andere bestaat uit een klein miniblaadje. Geen idee of dat komt omdat ik geen co2 heb. Geen idee wat ik kan doen verder.

IMG_20200729_195109.jpg
IMG_20200729_195055.jpg
IMG_20200727_191557.jpg
 
De planten zijn eindelijk aangeslagen, de garnalen doen t goed, ik ben eindelijk begonnen aan de nieuwe kast voor de kubus, maar het filter is ermee uitgescheden. Het is een scaper's flow, tweedehands, zat bij het aquarium. Heeft nooit zo lekker gedraaid. Heb 'm gisteren opengemaakt en schoongemaakt, ook het schoependingetje zelf, maar in de loop van de dag werd het steeds minder. Toch maar een ander filter dan.

IMG_20200909_162804.jpg
 

Terug
Bovenaan