90 liter van Esthersvisjes


Ok, ik vond het filter altijd goed, maar dat was het oude model, met echt wit plastic. Heb toch het idee dat het allemaal nu een net iets goedkopere uitvoering is, dus ik ga eens kijken wat er gebeurt met dit filter.
Ik heb ook de witte nog.

46903AAC-D278-496F-9577-AF75FFAF324E.jpeg
 
Ja, precies, die. Ziet er echt net even anders uit. Zal eens een foto maken van degene die ik nu heb. Kijken of ik zie waar het verschil hem in zit.
 
Heb geen foto's, maar het zit 'm in de ringetjes naar de inlaat en lilypipe, de rubberen pijpjes zijn nu van een soort zachte kunststof. De lilypipe heeft zichtbare gietnaden, dat soort dingetjes.
Heb wel nog foto's van de cladophora, die nog steeds aanwezig is.
IMG_20200222_184858_BURST002.jpg
IMG_20200222_185039.jpg
 
Wat een vreselijke alg:(
Let ook even op dat stukje blauw/groen in je bodem, doet me qua kleur aan blauwalg denken.
 
Leuk Esther al die "paddestoletjes" zo op de voorgrond. Ik zou als het lukt de verwarming achter de planten op de bodem leggen want dat oogt netter denk ik.
Kan zo'n Eheim volledig onder water? Die heb ik namelijk ook en dat zou inderdaad een stuk mooier uitzien.
 
Wat een vreselijke alg:(
Let ook even op dat stukje blauw/groen in je bodem, doet me qua kleur aan blauwalg denken.
Zou idd blauwalg kunnen zijn, maar het zit verder nergens anders, dus ik maak me er geen zorgen over.
Kan zo'n Eheim volledig onder water? Die heb ik namelijk ook en dat zou inderdaad een stuk mooier uitzien.
Er staat submersible op, dus ik heb 'm helemaal onder water inderdaad.
 
Schoongemaakt en zwart folie erop. Had ik toevallig liggen om een memobord mee te beplakken. Is schoolbordfolie, zwart is zwart. :D
Heb 'm wel gedraaid vanwege het feit dat er nog een keukenmachine achter staat. Hopelijk ook een leuker gezicht vanuit de huiskamer. Het is meteen een heel ander gezicht, zo donker!
IMG_20200222_201337.jpg
 
Wij hebben er zwart papier achter (Bruna 2,60). Kleuren van zowel de planten als de vissen komen veel beter uit.
 
Wij hebben er zwart papier achter (Bruna 2,60). Kleuren van zowel de planten als de vissen komen veel beter uit.
Komt daar geen licht tussen? Folie zit er strak op, dus dat is echt heel zwart. Voor het eerst ook geen hazen erin. Toch maar eens met water en een drupje afwasmiddel geprobeerd en dat maakt echt het verschil.
 
Onaangename verrassing, de dekruit past helemaal niet met het filter in de bak. Ik had het filter aan de zijkant, maar dat paste niet. Dus naar de achterkant verplaatst, maar dat past ook niet. Die zag ik totaal niet aankomen. Blijkbaar gaan ze bij deze maat uit van een interne filter. Ik las iets over een dremel laatst, ga ik naar kijken.
IMG_20200227_143212.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren een dremel geleend bij mijn zwager. Gaat wel heel langzaam! Weet niet of het een diamantslijpsteentje is, maar het werkt op zich wel.
 
Heb gisteren een dremel geleend bij mijn zwager. Gaat wel heel langzaam! Weet niet of het een diamantslijpsteentje is, maar het werkt op zich wel.
Een slijpsteentje is nooit van diamand, maar ik had het over een slijpschijfje, is heel wat anders ;))
 
Nou, dat ging goed, er barstte een stukje van de ruit af, nam net teveel mee helaas. Heb een offerte laten maken voor twee dekruiten, want de kubus wacht ook al heel lang op vervanging van de plexiglas plaat. Dus dan meteen maar alles doen en passend in een keer enzo. Gewoon een smallere dekruit voor de scapers tank, geen gedoe met inkepingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier 2 kleine Aquatic nature nano s en die hebben ook dekruiten die eigenlijk een paar centimeter te kort zijn maar ja dan heb je wel net de ruimte die jij nodig hebt.
 
Ben weer lekker bezig, ruiten besteld, vergeet ik het hoekje voor het filter eraf te laten halen. Ben ook al een paar weken druk met heel iets anders waardoor mijn hoofd duidelijk niet bij het aquarium zit. Nou ja, even over nadenken of ik terug ga of dat ik toch zelf het hoekje eraf haal. Zucht....
Het is wel een mooi gezicht, als hij past is het vast nog mooier. :cool::juggle::rolleyess:
IMG_20200311_160258.jpg
IMG_20200311_160303.jpg
 
Inderdaad jammer van die hoekjes maar goed het zijn mooie afdekruiten.
 
Ik had ook niet gedacht aan de plastic dragers die op de hoeken zitten van de scapers tank en die ruit paste dus ook niet. Ik had de dremel nog liggen dus heb ik gisteren de hoekjes rond geslepen.
Een paar stenen erin om te experimenteren met een scape, dus dit is hoe het er nu uitziet. Gaat allemaal erg langzaam maar dat is prima.

IMG_20200315_101802.jpg
IMG_20200315_101814.jpg
 
Ja, het is hier echt heel mooi, allemaal op loopafstand van ons huis. :love:
 
Alles staat een beetje door elkaar, maar dit is hoe de bakken er nu bij staan. De kubus met de 13 Heterandria mannetjes en de nieuwe scaper's tank die staat op te warmen zodat de planten erin kunnen. Heb via marktplaats Nymphaea gardneriana gekocht, hoop dat het aanslaat! Ik zal nog pilluh kopen, zag dat Tuinkabouter ook op Marktplaats zit. :)
De stenen zijn een uitprobeersel, kan nog veranderen, kan ook verhuizen naar de kubus. :D
IMG_20200403_181407.jpg
IMG_20200402_182043.jpg
IMG_20200402_182053.jpg
IMG_20200403_181043.jpg
IMG_20200403_181049.jpg
IMG_20200330_141311.jpg
 
Ziet er leuk uit Esther ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Groetjes John.
 
De Nymphaea!
IMG_20200403_195417.jpg
 
Hoe gaat het met de Formosa s en breiden ze zich ook uit?
 

Terug
Bovenaan