Wat is er nieuw

Akva 200*60*60 van TonHageraats

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
Mijn eerste huiskeuring gehad op 10 December '16 en op 10 Januari '17 de uitslag gekregen, zeer tevreden met de 2e plaats bij A.V. Black Molly
Ook veel aanwijzingen en ideeën aangedragen gekregen, nu vanuit dit resultaat verder werken.

DSC01141.JPG
DSC01142.JPG
 
Top Ton:thumbs:. En dat zonder Molly s in je bak😀😀😉.
 
Dank je John.
 
Nu hopen dat je een keer met succes een nestje kunt grootbrengen. Zoiets zou mij zelf wel leuk lijken namelijk.
 
Hoi Ton, proficiat met je 2 de plaats ,bak ziet er heel mooi uit.
Groet Henry
 
Het blijft een prachtige bak!
 
Wauw Ton, gefeliciteerd met je tweede plaats.
Dik verdiend!!
 
Met veel interesse heb ik me door 31 pagina's "geworsteld". Wat een fantastisch mooie bak met een prachtig planten- en vissenbestand! Maanvissen hebben erg mijn interesse maar ook de overige soorten mogen er zijn.
 
Dank je wel Rob.

Verder is er niet veel veranderd, hoogstens de bladeren wat gegroeid, nog even een paar weken tegen een uitbraak van bruinalg gestreden en gewonnen.
Nu bezig aan het bekijken om de vissen een nog betere leefomstandigheid te geven, maar mijn kraanwater is 795 µS, dus om deze naar 400µS te krijgen is nog een uitdaging.
 
Jij had toch ook een kennis die aan raambewassing doet,heeft hij geen osmosewater dan?
 
Klopt dat heeft deze wel, hoewel ik aan de kwaliteit van dat water twijfel, met name de opslag daarvan of daar geen vervuiling bij komt.
En dan nog kan ik het makkelijker zelf maken dan hem steeds laten aandragen met een kleine 200 liters. (logistiek probleem)
 
Dat is waar Ton,is natuurlijk nogal een hoeveelheid voor je bak en had ik niet aan gedacht.
 
Sinds een aantal weken wat Ceratopteris cornuta (Eikenbladvaren) toegevoegd, en groeit prima, laat maar rustig uitbreiden.

2017-02-18 17.28.50.jpg
 

Klopt Alex, het is de bedoeling dat de Nymphea glandulafera aan de rechterkant weggaat en als drijver het Eikenblad varen deze functie gaat overnemen.
 
Heb het hele oppervlak er doorgaans mee vol.
 
Die heeft bij jou prima de ruimte Ton.
 
Inderdaad, ik heb daarvan foto's van in je album gezien Alex.🙂
 
Klopt Albert, zowel in de breedte als in de diepte, beiden welkom.
 
Ik weet niet wat het verschil daar tussen is, mogelijk nog groter qua bladvorm?
 
Veel groter,kan zijn dat de nakomelingen wel zo worden.
 
Ik denk dat ik je maar eens een PB ga sturen 😀
 
Je hebt de foto gezien blad van 12cm.
 
Een beetje donker maar de sfeer is te zien.

2017-02-18 19-1.jpg
 
Zelfde foto nu onbewerkt, alleen wat bijgesneden, of afgesneden wat je wil 😀


2017-02-18 19-2.jpg


Ik moet nog eens kijken hoe ik de "highlichts" weg kan werken/laten.
 
😀:thumbs:
 
Bovenaanzicht tijdens de waterwissel, dus nog niet alles lag goed.


2017-02-19 13.26.41.jpg
2017-02-19 13.26.29.jpg
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: eigen special blend heb jij
      Terug
      Bovenaan