Wat is er nieuw

Akva 200*60*60 van TonHageraats

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
Ja John, bijna onherkenbaar, maar gezien de ouders dit blaadje verdedigen met hun leven en geen enkele vis dichter dan 50 cm in de buurt laten komen denk ik dat dit de eerste nakomelingen kunnen worden.

De andere vissen zitten zowat tegen de zijruiten aangedrukt 😀

2017-03-19 11.15.16.jpg
 
leuk Ton hoop dat het lukt :thumbs:

groet
jaap
 
Mooi dat het al zover is gekomen en nu maar hopen dat het een happy end zal krijgen🙂
 
We gaan het zien, ik heb Artemia fluid en ik ben bezig om Artemia nauplii te kweken voor ze voor de eerste dagen aan voeding.
 
mocht het lukken en het worden er te veel
dan weet je waar je er een aantal kwijt kan 😉😎😀😀

groet
jaap
 
Ik zal je op mijn lijstje zetten Jaap.
 
Je kan het maar druk hebben met het kroost op je vrije zondag, maar ze moeten percé op een blaadje van een cm groot blijven liggen 😀

 
Mooie video Ton en die ouders hebben wel wat te doen in elk geval😉
 
Ze zijn nu zo al een anderhalf uur bezig 😀
 
Wat een koddig gezicht
 
Ik ben benieuwd of ze nog bezig zijn🙂
 
Prachtig om te zien Ton..
 
Dank je Albert, en ja heel erg leuk om dat voor je neus te zien gebeuren.

Ze zijn nog steeds bezig John, het word een lange leercurve voor ze.

Edit, net even van dichtbij gekeken en er zijn nog maar een paar larfjes over welke nog steeds niet op dat blaadje blijven zitten.
 
Ik ga er nu vanuit dat het niets word, ze hebben al meerdere keren eitjes gehad en nu de eerste keer larfjes, maar ze gaan er nog wat onhandig doch liefdevol mee om, zoals ik al zij, het is een leercurve.
 
Zo gaat dat inderdaad Ton en het hoort erbij.
 
Wat veel kleinjes, prachtig Ton!
 
De trotse ouders welke elke andere bewoner uit de buurt houden.

 
Wat een mooi gezicht! Ben benieuwd of er een aantal overleeft.
 
De trotse ouders welke elke andere bewoner uit de buurt houden.


Hallo Ton, Mooi hoor, je aanwinsten! Meteen een vraag, welke plant heb je daar in je bak? Ik bedoel de soort die ik op tellerstand 0:41 zo ongeveer in het midden van het beeld zie. Op tellerstand 1:01 zoom heb je erop een ingezoomd. De dunne slierten zogezegd. Is dat een Aponogeton soort? Zo ja, welke?
Dank alvast voor je reactie!

Groet,
Ben.
 
Dat zijn de stelen van de Nymphea glandulafera .

Hier de bovenbladeren.

2017-02-19-13-26-29-jpg.jpg
 
Ze hebben het er druk mee Ton maar erg mooi om dat te zien:thumbs:
 
is maar goed dat je de ruimte hebt ton in je mooi bak anders jagen pa en ma de rest de bak uit 😀
prachtig dat kleine grut

groet
jaap
 
Prachtig gezicht zo Ton.
 
Dat uit de bak jagen is niet overdreven Jaap, toen het nog larfjes waren mochten de rest van de dieren alleen nog tegen de zijruiten aan gedrukt zitten, het koppel rechts heeft het opgegeven en is nu weer rustig tegen de anderen dus is er ongeveer een halve bak over voor het koppeltje met jonkies.
 
Dank jullie, erg leuk om dit proces zo van dichtbij te volgen.
 
Lukt het met de kweekschaal een beetje Ton?
 
Ik heb nu 2 kweekschalen John, ik was al eerder begonnen met het kweken en heb een klein bakje met naupilii al klaarstaan welke ik steeds bij kan vullen en voeren.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ik had bij de 60 liter destijds zo n Tunze hang on geval
      Terug
      Bovenaan