Wat is er nieuw

Akva 200*60*60 van TonHageraats

  • Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
Prachtig Ton! Leuke en mooie video's en foto's! Ik hoop zo dat er wat overblijven:smitten:
 
Dat uit de bak jagen is niet overdreven Jaap, toen het nog larfjes waren mochten de rest van de dieren alleen nog tegen de zijruiten aan gedrukt zitten, het koppel rechts heeft het opgegeven en is nu weer rustig tegen de anderen dus is er ongeveer een halve bak over voor het koppeltje met jonkies.
weet het Ton laast nog gezien in een meter bak waar een koppel maan vissen in zitten de rest had geen deel van leven meer
eigenaar maar verlost van de rest vissen
en aangeraden om een grotere bak voor de maan vissen te versieren

groet
jaap
 
Een meter is inderdaad te klein Jaap.

Zondag zijn de laatste kleintjes verdwenen en de rust is weer wedergekeerd.
 
Jammer van het grut maar een volgende keer beter moet je maar denken Ton🙂
 
Nu van het andere koppeltje.

DSC01200.JPG
DSC01203.JPG
 
Leuk Ton en nu maar weer afwachten.
 
Zou jammer zijn als ook deze het niet overleefden.....
 
Tja, dat is de natuur Daan en in een bak hebben vissen weinig mogelijkheden om zich uit de voeten te maken en zitten op elkaars lip zeg maar.
Maar het is en blijft erg leuk om dat jonge grut te zien en ik hoop ook dat er enkelen het zullen overleven.
 
Ja, ik snap dat wel maar toch is het jammer.
 
Ik was net getuige dat de andere 10 de 2 ouders aan 2 kanten aanvielen en weglokte, de andere gingen als gekken van de jonge eten, het is natuurlijk niet makkelijk om deze te beschermen tegen 10 anderen, dus er zijn er al weer heel wat weg, het leek wel oorlog in de bak en net te laat om mijn toestel te pakken helaas.
 
Ah, dus zo gaat dat.... Die vissen van jou hebben een heus strategisch plan!
 
Daar leek het wel een beetje op Daan.
 
Maar gelukkig zegt het feit dat je eitjes hebt al meer dan genoeg over hoe fijn je vissen het hebben!
 
Eitjes heb ik al vaak gehad welke steeds verschimmelde het feit dat er nu jongbroed uitkomt zegt veel over de verbeterde waterwaarden.
 
Heel hard werken om de kroost te beschermen, dit is nog redelijk, vaak zijn er echte gevechten.

 
Ik was net getuige dat de andere 10 de 2 ouders aan 2 kanten aanvielen en weglokte, de andere gingen als gekken van de jonge eten, het is natuurlijk niet makkelijk om deze te beschermen tegen 10 anderen, dus er zijn er al weer heel wat weg, het leek wel oorlog in de bak en net te laat om mijn toestel te pakken helaas.

Jammer Ton maar ja het is de natuur🙁
 
Om dit succesvol te maken zal ik een 10 meter bakje moeten aanschaffen met nog meer verstop mogelijkheden 😀

Maar mocht dit te vaak voorkomen dan krijgen ze een geplastificeerde water wegen kaart mee naar Emmen 😀
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Random foto's van gisteravond en ja, de vuurtjes zijn er nog steeds, meest goed verstopt.

DSC01206.JPG
DSC01208.JPG
DSC01209.JPG
DSC01211.JPG
 
Mooie foto s Ton en ik zou de Vuurtjes ook willen adviseren om goed verscholen te blijven😉
 
mooie plaatjes Ton en geeft de vuurtjes eens ongelijk
dat het gaat met de dames/heren maanvissen
 
Wat een mooie bak. En die 10 meter....mwah moet kunnen toch
 
Dank jullie,
En ja, die vuurtjes zijn zo gek nog niet, misschien dat ze goed naar buiten komen als het licht uit is en dan lekker de bak door kuieren, maar verder blijven ze mooi tussen de stenen zitten.
 
Ik geef de Vuurtjes geen ongelijk in ieder geval😀😀
 
Dank jullie, ik ben er ook zeer tevreden mee :daisy:
 
Tja, wat zou ik nog anders kunnen toevoegen dan: "klasse Ton !" Je hebt in ieder geval een schitterende bak. Mooi hoor, een sieraad voor je kamer.
 
Dank je wel :daisy:
 
Klopt inderdaad, weer hoog nodig, maar ik ben nog bezig om wat veranderingen in de bak te doen, dus als dat allemaal gedaan is zal ik weer een update maken.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ik had bij de 60 liter destijds zo n Tunze hang on geval
      Terug
      Bovenaan