benvo
Well-known member
Ton is een vakman. Een prachtige bak.
Soms moet je duidelijk zijn John, het zijn nog opgroeiende vissen 😉Nou je hebt hem dan vast streng toegesproken Ton😉
Soms moet je duidelijk zijn John, het zijn nog opgroeiende vissen 😉
Dank je wel 🙂Ik word zo jaloers van deze bak! 🙂 Genot om te zien.
onlangs 3 maanvissen heb weggedaan is de verhouding beter en zijn er minder strubbelingen in de bak, dus een win situatie.
waterwaarden getest op de verhouding NO3 en PO4 maar dat was mooi 20/2 net voor verversen
Ik heb de voeding al vanaf het begin op de EI methode gebaseerd, dus ook met 50% waterverversing, en dan zijn deze waarden normaal.Less is more!!
Mooie, rustige bak!
Zijn je waardes zo hoog net voor verversen?
Hoeveel voeg je dan toe op weekbasis om zo hoog te eindigen?
Ik heb de voeding al vanaf het begin op de EI methode gebaseerd, dus ook met 50% waterverversing, en dan zijn deze waarden normaal.
20 ml. KNO3 |
40 ml. KH2PO4 |
8 ml. CSM+B (opgelost in een liter water) |
Dat klopt wel Willem, maar ik heb nog nooit gemeten wat de startwaarde na verversing is, ik meet alleen als ik een verandering in de bak bemerk, dat is ook juist het mooie met de EI methode,
Ik voeg toe, op de 100 Liter.
Nu dus de helft van de KNO3 en de KH2PO4.
20 ml. KNO3 40 ml. KH2PO4 8 ml. CSM+B
Waarvan ik alleen de CSM+B dagelijks toedien, de rest direct na de waterverversing.
En zolang dit werkt, en voor die paar centen per jaar aan plantvoeding vind ik het prima.
Klopt vandaar dat ik mij ook afvroeg,Als je dat (10/2) in het begin van de week toedient vind ik het nog steeds raar dat je op 20/2 eindigt eerlijk gezegd.
Daar ik eerder er nooit een probleem mee had.misschien wat aan de voeding veranderd, ik zou het niet weten
Klopt John 4 op de 100, (typvoutje) maar ik los op met een liter water, dus deze aanpassing zit er al in, en eigenlijk gebruik ik maar 2 om dat ik wat minder erin giet dagelijks 😉Ton voeg je echt 8 ml csm toe op 100 liter? Dat is heel erg veel en men adviseert dacht ik 2 ml bij een gemiddelde bak en ik doe zelf 3 ml per 100 liter.
Waaw!Overzichtje, net een paar Echinodorus bleheri eruit gehaald, is er weer wat ruimte voor de vissen.
Bekijk bijlage 274583
Als je 20/2 doseert blijft er altijd wel iets over na de 50% verversing (laten we zeggen 10/1) als je daar dan weer 20/2 aan toevoegt kom je al op 30/3 (aan het begin van de week)Maar als je de EI volgt en 20/2 doseert (op weekbasis) dan eindig je toch met lagere waardes net voor de verversing?
Ja John, de S7, en om de bak er helemaal op te krijgen gebruik ik de panorama stand, zoals in dit geval.Staat er mooi bij Ton en je gebruikt zeker een Samsung foon 😉
Erg mooiOverzichtje,
Daar is wat voor te zeggen ja.Ik vind hem te steriel, alle planten op gepaste afstand en her en der een steen en wat hout,. terwijl dat in de natuur heel anders is, daar is alles veel meer gegroepeerd
Ik vind hem te steriel, alle planten op gepaste afstand en her en der een steen en wat hout,. terwijl dat in de natuur heel anders is, daar is alles veel meer gegroepeerd
Die meervallen gebruiken het als aanlegplaats.Ik vind hem te steriel, alle planten op gepaste afstand en her en der een steen en wat hout,. terwijl dat in de natuur heel anders is, daar is alles veel meer gegroepeerd
Ja, maar beide vissen heb ik niet Bertus.Die meervallen gebruiken het als aanlegplaats.
En de naaldmeerval hangt aan de stelen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.