Akva 200*60*60 van TonHageraats


Dank allen, de uitstraling en scape is inderdaad prima.
 
Is een mooi aquarium, mooi ingedeeld ook.
 
Zonsopkomst, de manen gaan dan altijd rustig aan baantjes trekken om wakker te worden;)

 
Hoi ton, ik had gelezen dat je een pomp hebt voor je bak met een spraybar ,met de gaten naar de voorruit gericht.
Zie je de spraybar niet heel goed hangen in je bak ?

ik heb op dit moment 2 pompen met gewone uitstroom zo.n 15 cm onderwater ivm co2 ,op een pomp een inlinediffusor
ik krijg alleen de stroming niet goed geregeld .heb jij suggesties ?
Ben jij trouwens tevreden over je pomp ? groet Henry
 
De spraybar is gemaakt van grijs electrabuis welke maar net onder de oppervlakte zit en meest door de drijfplanten aan het oog wordt onttrokken.
De pomp JBL1901e bevalt goed maar ik vindt hem wat zwak uitgevoerd, voornamelijk de klemmen zijn maar net sterk genoeg.
 
Mooie bak! Een grote school kleine samenzwemmers zou ook niet misstaan in zo'n lange bak! Of heb ik iets gemist en zitten ze er ook in? Ik heb zelf geen ervaring/kennis over de maanvissen, kan dat überhaupt wel gecombineerd worden?
 
Dat zou kunnen Feiko, ze worden wel eens met o.a. Kardinaal Tetra's gecombineerd, maar dat is ieder zijn eigen idee :juggle:
 
Dat is het zeker! Kardinaaltjes zijn leuk, maar die kennen we nu wel! Ik ben zelf inderdaad gek op schooltjes
 
Het hout word weer grondig gereinigd :)

Welk soort slakje is dit Ton? Prachtig hoor je bak, over zoiets kan ik alleen nog maar dromen. Gelukkig ben ik nog jong, dus wie weet over een aantal jaren!
 
Het is de Septaria Porcellana red lips, misschien wel DE beste schoonmakers die er bestaan.
 
Mijn bak wemelt van de bronblaashorens. Snel dat ze zijn, maar idd niet echt efficient. Ik zal eens kijken of ik in de komende weken zo'n slakje kan bemachtigen.
 
Ik lees dat deze slak vanaf 22 graden kan. Ik verwarm pas vanaf 20... zou dit nog net lukken of echt niet?
 
Domme slakken... hij is mogelijk toen het blad tegen de ruit kwam op het blad geklommen, maar toen ging het blad buigen en hangt hij daar zonder ontsnappingsmogelijkheid, laat hij/zij zich vallen dan komt deze op de rug terecht en kan zich niet meer omdraaien, ik zal hen nog een uurtje laten twijfelen en dan maar op de bodem zetten, mogelijk een lesje geleerd ;)

upload_2016-12-5_18-56-7.png
 
Nou wat dom zeg,goed dat jij een oogje in het zeil houdt!
 
upload_2016-12-6_16-7-17.png
 
De manen zijn bezig met hun eigen versie van kerstfeest :D

DSC01105.JPG
DSC01106.JPG
 
Een mooi kerstcadeau, jonge visjes.:D

Je hebt een erg mooi bak, Ton!
 
Dank :)
 
Een filmpje van gisteren, toen waren ze nog druk bezig...

 
De eitjes zijn er nog en worden goed bewaakt door de ouders.
 
Hoe staat het er nu mee?
 
De manen hebben het blad schoon van eitjes achter gelaten, dus verder niets meer.
 
Hmm.. dat is jammer
 
hoe oud zijn je manen ongeveer?
verder een hele mooie bak!
 
De manen zijn ergens in januari geboren, ik heb ze vanaf maart '16.
 
Zeer mooi filmpje, jammer dat ze het opgegeten hebben.
Het waren zeker wel 200 eitjes, zijn een hoop jongen als ze allemaal groot zouden worden!

groetjes John.
 

Terug
Bovenaan