Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Discussen

IMG_1274 bewerkt 252.jpg
IMG_1293 bewerkt 259.jpg
IMG_1295 bewerkt 260.jpg
IMG_1308 bewerkt 263.jpg
IMG_1310 bewerkt 264.jpg
IMG_1314 bewerkt 265.jpg
 
Nee vooral voor het dempen van trillingen en dus geluid, helaas ben ik daar extreem gevoelig voor
Ik hoor mijn 'fluisterstille' Eheim 2373 ook. Vind het wel een mooie oplossing zo.
Zou je alle Eheim slangen voor deze siliconen slang kunnen vervangen?
En waar heb je deze slang gekocht?
 
Zou je alle Eheim slangen voor deze siliconen slang kunnen vervangen?
En waar heb je deze slang gekocht?

De gehele slang vervangen is een slecht idee. Deze slang is zo zacht, dat deze kans maakt op dicht trekken in de zuig. Verder knikt deze bij het minste of geringste, dus dat maakt het lastig om deze lang te gebruiken.

DierenwinkelXL.nl levert dit voor een mooi bedrag, vind ik.
 
De gehele slang vervangen is een slecht idee. Deze slang is zo zacht, dat deze kans maakt op dicht trekken in de zuig. Verder knikt deze bij het minste of gerichste, dus dat maakt het lastig om deze lang te gebruiken
Mijn pomp staat straks bijna recht onder de out -en inflowpijpen die de bak ingaan. Dus ze maken een flauwe s-bocht. Zou dit ook niet kunnen? Er komen geen haakse bochten o.i.d. in.
 
Ben helemaal jaloers. Vind Akvastabil aquaria een van de mooiste aquaria om te zien.
 
Wat een prachtige bak Steven!

En wat zijn die discus erg mooi zeg. Als je dit zo ziet, dan wil je er ook aan beginnen.
 
Wauw prachtig gewoon! Het is dat ik de bak wat klein vind voor een grote groep discus vissen anders wist ik het wel. Wat een mooie kleuren :smitten:
 
Kleine aanpassing, maar hoe.......???

Excuus voor de zware reflecties, maar ff een foto met vol daglicht reflectie

IMG_20180212_142908.jpg
IMG_20180212_142925.jpg
IMG_20180212_142917.jpg


Dit is hoe de bak er op dit moment bij staat.

Ik heb links in de hoek tegen het raam de Echinodorus argentinensis gezet, (30 tot 40+cm hoog volgens de boekjes) om deze hoek en de techniek hier wat dicht te laten groeien. Echter ik zie wel dat ik nieuwe bladeren krijg, maar de plant gaat niet echt de hoogte in.

Directe oorzaak voor mij onbekend, maar steekt op een 25 centimeter ongeveer.

Dus nu de Echinodorus radicans besteld (40 - 60cm) om links te gaan plaatsen ter vervanging van de argentinensis.

Echter wat ga ik nu met de Arg.... doen?

Rechts vooraan staat nog een Crypto, gooi ik deze er uit omdat dit niet biotoop correct is en zet ik hier de Arg.... neer.
Haal ik de Crypto weg en de braziliaanse klimop en plant ik de Arg... helemaal rechtswaarbij ik kijk of ik nog ergens wat ruimte heb/houdt voor de braziliaanse klimop?

Verder ga ik van de Javavaren wat stekjes/plukken afhalen en ga deze dan in de meest rechtse spleet op het hout (onder de huidige javavaren rechts) hier wat plukken stoppen, zodat de javavaren ook wat meer naar voren komt. En ja, ook helemaal niet biotoop correct, maar weet geen vervanger.

Of misschien iets helemaal anders?
By the way, de 4 tijgerlotussen in het midden gaan er nog uit, maar daar wil ik in basis ook niets hebben staan.

Ben benieuwd naar aanvullende ideeën, want soms zit je in je eigen denk kring.........
 
Ik ga jou niet adviseren Steven met zo'n mooi discusbak. Hier kan ik alleen maar van leren en genieten.
 
Ik heb altijd de ervaring met Echinodorussen dat ze juist veel te groot worden. Ik koop daarom de kleinere soorten.
Wekelijks een bak vol blad eraf.

Heb je er ook wortelvoeding bij zitten? JBL 7 balletjes bijvoorbeeld?
 
Heb je er ook wortelvoeding bij zitten?

Ik heb de capsules van Backplay erbij zitten, en heb sinds kort omdat ik ze nog heb liggen de kleikegels van HS Aqua toegevoegd, alhoewel ik ivm de zooi een enorme hekel heb aan deze dingen!

Je ziet ook dat mijn Bleheri maar rond de 40 centimeter hoog wordt en niet echt door schiet naar het oppervlakte. Heb wel mijn licht zover geknepen dat ik geen actieve assimilatie waarneem, waarbij mijn CO2 checker (20 mg) lichtgroen is. Maar met deze balans heb ik weinig alg en hebben de discussen nergens last van. Ga ik CO2 verder opvoeren, dan zie ik mijn vissen ook netjes stijgen.......
 
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht om wat je wijzigen, heb ik vandaag tijdens groot onderhoud hier vast enkele voorbereidingen op getroffen. De nieuwe Echino is nog niet binnen, maar wel vast een aantal aanpassingen gedaan.

De oude situatie

IMG_20180208_150831 bewerkt 049.jpg


Wat ik heb gedaan is:
1 stuk hout links wat eigenlijk niet zichtbaar was verwijderd
2 alle stenen meer naar achteren gelegd
3 het stuk hout steviger en meer naar achteren geplaatst
4 de echinodorus argentinensis verwijderd
5 de echinodorus red flame meer naar het hout gezet (naar achteren), de pijpen van de pomp zijn nu links al minder zichtbaar
6 er ontstaat hier nu wat meer ruimte op de bodem
7 tijdelijk wat scheuten braziliaanse klimop hier links gezet, hier komt straks de Echinodorus radicans te staan

8 Cryptocoryne wendtii green rechts vooraan uit de bak gehaald
9 braziliaanse klimop uitgedunt en gesnoeit en tijdelijk een paar stekken terug gezet achter de argentinensis
10 echinodorus argentinensis rechts geplaatst

11 javavaren wat tussen het hout gezet, zodat het groen wat naar beneden begint te lopen

het huidige resultaat

IMG_20180215_135329 bewerkt 050.jpg

IMG_20180215_135344 bewerkt 051.jpg
IMG_20180215_135401 bewerkt 052.jpg


Over het midden tot rechts ben ik nog steeds tevreden. Alleen hoop ik dat de argentinensis hier op deze nieuwe plaats wel de hoogte in gaat, dat zou positief zijn.....

Links begint ook beter te kloppen nu, alhoewel ik niet weet of ik al helemaal tevreden ben, maar eerst even de nieuwe plant afwachten. Kreeg net een mail dat het als het goed is morgen in huis komt.

De jonge groene tijgerlotussen staan te koop, dus die zullen uit het midden nog verdwijnen.
 
Wat een ongeloofijk mooie en rust gevende uitstraling heeft je bak.
Erg mooie planten en vissen.

En die kleuren, wauw!!
 

Terug
Bovenaan