Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


De nieuwe Echino is binnen......

en excuus voor alle reflecties, mooi weer vandaag :)

IMG_20180216_121752 bewerkt 053.jpg
 
Na nog even van een afstandje een poosje gekeken te hebben, een kleine verschuiving uitgevoerd.......

IMG_20180216_151054 bewerkt 055.jpg
IMG_20180216_151116 bewerkt 054.jpg


Eerst stond de plant wat verder naar achteren, maar vanaf opzij gezien is dit een veel betere locatie en zo kan ik ook nog iets beter bij mijn voorfilter bij de wekelijkse schoonmaak, dus ik begin tevreden te zijn.

Heb mijn Bleheri's ook nog wat verschoven en het nog een kleine wijziging in gedachten, maar dat komt later wel.

Verder alle pakkingen, o-ringen en afdichtingen van mijn 2078 vervangen, maar het heeft op dit moment nog GEEN effect op de lage doorstroming, wordt vervolgd
 
Kon het toch niet laten om nog een keer mijn arm tot bijna aan mijn oksel nat te maken

De situatie voordat ik begon aan deze kleine wijziging

IMG_20180216_165626 bewerkt 059.jpg
IMG_20180216_165641 bewerkt 060.jpg


Bedacht om het achterste stuk hout wat te verplaatsen, zodat de Bleheri iets beter uit komt en tevens dat er wat meer licht onder het hout gaat vallen, dus

IMG_20180216_170334 bewerkt 056.jpg
IMG_20180216_170348 bewerkt 057.jpg
IMG_20180216_170403 bewerkt 058.jpg


Nog ff wat zweefvuil omdat ik ff heb gerommeld, maar ben hier wel weer mee in mijn nopjes. Vind het persoonlijk wat meer kloppen zo en vind het heel leuk dat er nu wat licht tussen het hout doorvalt inplaats van een heel donker gat wat hier eerst zat.
 
Mooie bak! Ben echt fan van je inrichting. Ook heb je hele mooie discussen zwemmen!

Ik vraag me wel een paar dingen af, namelijk:
Hoe heb je de uitstroom links achter geregeld?Met een verticale spraybar langs de achterwand? Ik heb zelf een tijdje getwijfeld om de voorfilters te nemen die jij in je bak hebt hangen. Heb je daar veel plezier van of voegen ze weinig toe?
Kan dat net niet goed zien op de foto :D
 
Hoe heb je de uitstroom links achter geregeld?

Gewoon met een "lage uitstroom" om het bodem vuil achterin naar de andere hoek te blazen, maar zo hoog dat het zand blijft liggen.

IMG_20180225_132139.jpg
IMG_20180225_132131.jpg


Heb je daar veel plezier van of voegen ze weinig toe?

Ik maak ze wekelijks schoon en er komt heel veel bagger uit, dus ik ben er heel tevreden mee, want die zooi komt niet in de filters.

IMG_20180225_132116.jpg


Bij komend voordeel, jonge vissen worden ook niet op gezogen
 
IMG_20180301_202104 bewerkt 229.jpg


De "goudvis" is verkocht.
Ik twijfel nu wat ik met de Diamond Blue zal gaan doen. Even over nadenken.
Verder zit 1 jonge discus in quarantaine omdat deze stopte met eten en zich begon terug te trekken. Oorzaak en oplossing zijn nog niet bekend, dus dat is altijd ff heel vervelend want dat moet je een beetje met losse flodders schieten, in de hoop dat het raak is.

Vanwege het vangen wel wat met mijn decoratie gerommeld. Achterste stuk hout in het midden staat nu iets vrijer, ben ik eigenlijk niet ontevreden over. Linker stuk hout nog wat verder de hoek in gebracht, ook niet ontevreden over.

Nu vooral hopen dat ik de kleine Brown Tefé op orde krijg.
 
Gewoon met een "lage uitstroom" om het bodem vuil achterin naar de andere hoek te blazen, maar zo hoog dat het zand blijft liggen.


Ik maak ze wekelijks schoon en er komt heel veel bagger uit, dus ik ben er heel tevreden mee, want die zooi komt niet in de filters.

Bekijk bijlage 244611

Bij komend voordeel, jonge vissen worden ook niet op gezogen

Heb precies hetzelfde probleem.

Bij opvoer hoogte 0 geen probleem.
Bij opvoer hoogte van 1 meter tot max 4 lampjes zelfs bijna zonder vulling.

Mijn andere identieke pomp zit tot de nok en gaat makkelijk tot 800+ liter.

Rotor vervangen, zelfde probleem is nog aanwezig.

Ben ook aan het zoeken

Zat zelf net even naar die prefilters te kijken. Misschien zijn ze toch wel nuttig. Echter lees ik net op de website van Eheim het volgende bij de prefilter.

"For all EHEIM external filters (apart from professionel 3e and classic 1500XL)"

Zie ook: https://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation_prefilter

Ik moest ineens dus ook aan het andere topic denken. Over de problemen met flow van de prof 3e 600.

Het zal best wel een reden hebben waarom Eheim zelf zegt dat je deze prefilter niet op de 3e serie moet gebruiken.
 
Ik ken het fenomeen dat ze vervuild zouden raken en daardoor extra invloed op de standtijdindicatie van het filter zouden hebben, echter ik merk daar helemaal niets van. En uiteraard ook al gekeken wat er gebeurde met de flow zonder het pre filter, noppa nada verschil.....

Dus ik blijf van het voordeel genieten dat ze voorkomen dat er heel veel vuil in het filter komt en dat mijn apisto larven niet worden opgezogen
 
Heel mooi om te zien!

Ga je nog proberen de kleintjes op te kweken?
 
Nee, bij dit koppel zeker niet. Dit vrouwtje is nog jong en te klein, dus deze mag nog geen hormonen aanmaken waarbij ze in de modus gaat om haar slijmhuid geschikt te maken om op te eten, want ze moet nog ff een stukkie groeien.

Dus ik heb de volgende ochtend dit nestje weg geveegt.

Echter zag net (sorry slechte foto) dat vandaag de Alenquers hebben afgezet.

IMG_20180306_203512 bewerkt 240.jpg


Deze mogen wel uitkomen. Maar of er dan wat overleeft in de gezelschapsbak is de vraag. Maar ik heb op dit moment zeker nog geen ambitie om echt te kweken, want dan zouden ze apart moeten zitten en zou ik hieromheen ook alles op orde moeten hebben, en dat past helemaal niet.
 

Terug
Bovenaan