Sluit ik me bij aan! Helaas van de tegenslagen, maar gelukkig gaat het beter!Blijft een persoonlijke favoriet dit foto album!
Hoe snoei jij het weg?
Wat is de oorzaak?
Waarom niet laten oefenen?
Wat zijn deze prachtig om te zien!
Duidelijk! Was mij niet bekendOmdat ik wil dat de energie naar groei gaat en niet al naar andere dingen. Vis is net 1 jaar en kan dus theoretisch nu nog 1 jaar groeien.
Eenmaal hormonen voor de slijmhuidafgifte is de groei definitief voorbij
Zover ik kan beoordelen is deze mooi "limoengroen/gelig" wat betekent dat de CO2 in ieder geval voor het draadalg probleem niet de primaire oorzaak is
Ik heb nog geen PH profiel gemaakt, maar puur op waarneming ben ik wel een uurtje gaan vervroegen met mijn CO2 start. Verder was dit er niet voor de antibiotica kuur, maar nu wel, terwijl er geen setting was veranderd voor en na de kuur.-Heb je al eens een ph-profiel opgemaakt om het co2 verloop in kaart te brengen en de toevoeging (ideaal startuur en juiste bps) af te stellen?
Ja, en dit is de "slechtste" plek, waardoor ik dit als referentie neem-Heb je de dropchecker al op meerdere plekken in je bak gehangen?
Vooral richting het oppervlakte zowel links als rechts-Zit de draadalg overal of op bepaalde plekken?
Links beneden langs de achterwand naar rechtsHoe is je stroming juist gericht?
Het is eigenlijk een shit combinatie, maar ja, je moet wat hebben om jezelf uit te dagen zeg maar.......Het lijkt me ook niet altijd even evident om planten en discussen te combineren eigenlijk...
Verder was dit er niet voor de antibiotica kuur, maar nu wel, terwijl er geen setting was veranderd voor en na de kuur.
Ik wil niet heel veel meer CO2 gaan toevoegen, omdat de vissen anders heel snel richting het oppervlakte gaan, dus ik zit een beetje rond de grens van het haalbare zeg maar.
Dan ziet de kleur en niet slecht uit voor de minste plek.Ja, en dit is de "slechtste" plek, waardoor ik dit als referentie neem
Ik heb nog geen PH profiel gemaakt, maar puur op waarneming ben ik wel een uurtje gaan vervroegen met mijn CO2 start.
misschien een beetje een zeikerd zijn.......
Het is eigenlijk een shit combinatie, maar ja, je moet wat hebben om jezelf uit te dagen zeg maar.......
Ik hoop dat is qua vissen nog een stapje mooier ga uitkomen, zodra ik de Purus F1 en de Alenquer jongen met rechte streep in de bak ga zetten. Maar ook dat is een soort mijzelf uitdagen zeg maar
Hoe voeg je de co2 eigenlijk toe? Intern? Extern? Inline (op filter intake of outflow?)?
En in het geval van een externe toevoeging (inline atomiser, reactor, ...): Is dat aangesloten op één van de filters of op beide?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.