Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Wat ik voor mij zelf redelijk bijzonder vind is dat ik in mijn vorige bak de hardscape iedere x tijd bleef wijzigen, omdat het "ergens" nooit helemaal naar mijn zin was.

De huidige hardscape staat er vanaf het begin (vooral rechts) in, en buiten hele kleine wijzigingen/aanpassingen vooral m.b.t. stabiliteit heb ik hier niets aan gedaan, en heb ik ook nog steeds niet de behoefte hier iets aan te doen.......... Links is door de tijd wel wat verandert, maar ook weer puur omdat het niet was wat ik wilde en eigenlijk zou ik hier ooit nog een ander stuk hout wensen zodat het nog beter past bij wat ik voor ogen heb, maar daar moet je dan gewoon eens tegen aan lopen en niet gaan zoeken, want dan vind je het toch niet.

Al met al ben ik zelf ook nog steeds enorm tevreden met de inrichting.

IMG_20190302_115431_bewerkt_0050.jpg


Op dit moment staan er nog wat planten te koop, dus hij moet nog iets "leger"

Verder wil ik nog steeds proberen langzaam verder afscheid te nemen van alles wat niet uit Zuid-Amerika komt, maar dat heeft geen grote haast.

Belangrijkste wat ik "zoek" is een plant die rechts boven op het hout kan ipv de Javavaren

Het enige waar ik met "pijn" afscheid van zou nemen zijn de lotussen, die vind ik gewoon erg mooi.......
 
Na een lange periode weer eens wat vissen op de foto gezet vandaag.

Volwassen Brown-Tefé

Man
SS__5401_bewerkt_0060.jpg


Vrouw
SS__5390_bewerkt_0051.jpg


Eigen kweek jong
SS__5399_bewerkt_0058.jpg


De man is wel de vader van dit jong, maar zijn moeder heb ik verkocht.
 
Alenquers eigen kweek

SS__5391_bewerkt_0052.jpg
SS__5392_bewerkt_0053.jpg
SS__5393_bewerkt_0054.jpg
SS__5394_bewerkt_0055.jpg
SS__5398_bewerkt_0057.jpg
SS__5404_bewerkt_0063.jpg
SS__5410_bewerkt_0064.jpg
SS__5411_bewerkt_0065.jpg
SS__5412_bewerkt_0066.jpg


Ben zeer tevreden met deze vissen. Streeptekening vind ik erg geslaagd en de ontwikkeling vind ik ook goed gaan, denk dat hier wel wat mooie vissen uit gaan komen als ze eenmaal echt op maat zijn
 
Purus F1

SS__5395_bewerkt_0056.jpg
SS__5400_bewerkt_0059.jpg
SS__5402_bewerkt_0061.jpg
SS__5403_bewerkt_0062.jpg
SS__5416_bewerkt_0067.jpg


Deze vissen worden zeer fraai, alleen de ontwikkeling is wat trager. Ze zijn een maand ouder als de Alenquers, maar deze hebben ze al riant ingehaald qua afmeting, dus waarom het langzamer gaat, geen enkel idee, we zullen zien wat de tijd brengt.....
 
Ze zijn prachtig!

Hoeveel bakken heb je eigenlijk? Die van je handtekening?
 
Nog een voordeel, hier in NL, hoe meer kuub je gebruikt, hoe lager de prijs per kuub, dus wordt steeds goedkoper hahaha Maar vind het uiteindelijk wel meevallen, de kinderen verbruiken echt meer!

Weet wel zeker dat de kinderen meer verbruiken, eenmaal de oudste de deur uit kreeg ik 400 euries terug van gas en elektra.

Je hebt wel optimaal gebruik gemaakt van de mooie stukken hout.:thumbs:
 
Vandaag het wekelijks groot onderhoud gedaan. Lekker gesnoeid, en ervoor gekozen om het Sterrenkruid en de Cabomba niet meer naast elkaar te plaatsen, maar te scheiden. Hiervoor mijn Echino's (Bleheri) verplaatst, in de hoop dat deze het ook wat beter gaan doen als gevolg van een nieuw plekje.

Uiteraard moet het weer ff de lucht in, maar de Cabomba doet dat meestel binnen 1 tot max 2 weken, sterrenkruid groeit ietsje langzamer

IMG_20190307_183133_bewerkt_0070.jpg


Zaterdag gaan er als het goed is 4 planten uit (HN en groene tijgerlotus) dus dan komt er nog wat meer lucht in de "voorgrond".
 
Schitterende foto's!
Dat nieuwe speeltje is volgens mij een camera :)
 
Dat nieuwe speeltje is volgens mij een camera :)

hahaha nee, mijn camera en lenzen zijn totaal niet verandert.

Ze noemen het iets van de ultieme zonenkap ofzo, maar.......

IMG_20190312_120051.jpg
IMG_20190312_120108.jpg
IMG_20190312_120127.jpg
2019-03-12_12h18_30.png


Door deze kap tegen het glas te plaatsen, ben je alle reflecties kwijt en daarmee wordt het fotograferen door glas een stukje makkelijker, een complete bak opname is hier niet mee mogelijk, maar dat is weer wat anders.
 
Ik zal een volgende keer wanneer ik er ff tijd voor neem, een wat hoger diafragma kiezen voor wat meer scherptediepte en niet eerst voeren.......
 
Ah duidelijk! Ik houd de iPad wel eens tegen het glas met hetzelfde doel.
 
Ik houd de iPad wel eens tegen het glas met hetzelfde doel

Dat deed ik ook wel eens, maar dan heb je nog invallend licht wat je lens deels in komt en je loopt een beetje vast met de minimale scherpstelafstand, althans bij een camera, hoe dit bij een ipad zit weet ik niet
 
Dat deed ik ook wel eens, maar dan heb je nog invallend licht wat je lens deels in komt en je loopt een beetje vast met de minimale scherpstelafstand, althans bij een camera, hoe dit bij een ipad zit weet ik niet
Met de iPad maak ik sowieso belabberde foto's. Is een iPad mini 4. Met de telefoon zit je ook aan een minimale scherpteafstand, maar ik heb geen idee meer hoeveel dat ongeveer was. Kan het ook niet meer uitproberen, de telefoon heeft de grond gekust.
 
Vandaag trouwens tijdens het onderhoud mijn linker filter een volledige schoonmaakbeurt gegeven. De unit had nu 5 maanden gedraaid en ik had er totaal niets aan gedaan. De flow vond ik nog niet slecht, maar ik dacht, laat ik eens kijken.

Qua vervuiling viel het mij reuze mee. De filtervlies (fijne mechanische filtratie) was wel donker en ook glibberig (bacteriën) maar zat absoluut niet dicht. Vond wel dat er behoorlijk veel slijm/bacterie/smurrie rond de rotor zat, dus ik denk dat het goed is dat hij daar in ieder geval weer even fris is.

Qua drap op de bodem viel het ook enorm mee, voornamelijk wat zweefvuil, maar absoluut geen smurrie.

Zoals ik het nu zie, zou ik evt. zelf om de 6 maanden kunnen, maar ivm vuil in de rotor is het misschien handig om die ff 1 x per 3 maanden te doen. Denk dat ik deze na 3 maanden weer even open trek en dan alleen de kop die, we will see.

Totale klus heeft inclusief opstarten en weer draaien 20 minuten geduurd. Ik moet zeggen dat het opstarten van deze unit echt een fluitje van een cent is ten opzichte van het verleden.

Al met al ben ik op dit moment na 6 maanden in ieder geval nog zeer te spreken over de gemaakte overstap, op naar de volgende 6 maanden om te zien hoe het na 1 jaar is.
 
Ik wordt bijna verlegen van alle lof, alhoewel het ook wel heel leuk is, maar toch blijf je zelf op de een of andere manier kritisch en is er altijd ruimte voor verbetering mogelijk, maar dat neemt niet weg dat ik ook wel een tevreden gevoel heb! Wel grappig is dat je het zelf gewent bent, en het daarom een soort "gewoon" vindt

In ieder geval dank voor alle reacties!
 

Terug
Bovenaan