Na een kleine vakantie, vandaag i.p.v. op de donderdag het onderhoud gedaan. Ik heb al het Sterrenkruid uit de bak verwijderd, zodat ik geen grote snelgroeier met hoge lichtbehoefte meer heb. Er staat nog een heel klein beetje rode Cabomba, het meeste is weg. Dit staat nu op de plek met het meeste licht, ik kijk heel even aan hoe dat gaat, maar anders gaat dat ook definitief de bak uit.
Verder had ik was valse lucht in mijn linker pomp. Dit kwam omdat de PVC buis die in de PVC knie gaat en niet gelijmd zit, wat lucht af en toe meezoog in de zuigbuis, met als gevolg dat de pomp lekker kabaal stond te maken en zo nu en dan een mooie bellenbaan uitblies......
Ik denk dat ik dit middels een dunne ductape over het uiteinde van het pijpje heb kunnen oplossen. Het was wel ff "vechten" om het pijpje zo in de knie te krijgen, maar 't is gelukt.
Verder heb ik een rescape van de linkerhoek gedaan, omdat ik deze het minst naar mijn zin vond. Middels en wat stenen en wat verplaatsing van het hout, vind ik persoonlijk dat er nu een homogener geheel is ontstaan, dus ik ben niet ontevreden. Rechts heb ik 1 stuk hout omgedraaid, waardoor het ook net wat anders is, maar geen grote verandering.
Verder ga ik nu verder zakken in voeding voor de planten, mogelijk ook weer wat CO2 terug schroeven en dan eens kijken hoe het gaat met de ontwikkeling van alg aan de ene kant en met de waterwaarden aan de andere kant. Wordt vervolgd, maar dat duurt natuurlijk even.
Als ik tevreden ben en blijf, gaat er weer de nodige bemesting de bodem in, op de plekken waar dit nu gewenst/nodig is.