Album van Cornelius


Schrikken zeg, mijn eerste gedacht was dat je bak vol hing met kroos!

Ziet er weer fris uit!
 
Dat is een mooi matje Corne en daarmee bedoel ik de planten in de bodem en niet wat er drijft hoor;)
Het matje werd een beetje te dik, dus hoogste tijd voor de heggeschaar voordat de onderkant gaat 'stikken'
of los van de bodem komt omdat de worteltjes het gewas niet meer vast kunnen houden.
En omdat dit Hemianthus Callitrichoides is en niet het meer gebruikte Micranthemum Monte Carlo, moet ik hier erg voor oppassen.
 
Weinig te melden eigenlijk. Ben net klaar met een nieuwe hardscape. Staat nu onder water zodat al het hout kan volzuigen.
En over een week hoop ik met een drystart te beginnen. Maar ik ben nog op zoek naar een adresje voor koraalmos. Dus als er iemand toevallig wat over heeft...
Andere bakjes draaien rustig. Licht houdt ik een beetje beperkt zodat ik er minder werk aan heb heb. Momenteel te druk met andere zaken.

Gewas is al weer helemaal teruggegroeit na de snoei, verleden week de stems achterin weer helemaal teruggesnoeid om een vollere bos te kweken.
Ik denk dat het over een maand of 2 pas mooi is.

Excuses, heb nog geen onderhoud gepleegd dus het ziet er allemaal erg onverzorgd uit.

thumb_16-03-2019.jpg
 
Ja, er zijn wel meer shops die het verkopen maar die vragen allemaal de hoofdprijs.
Het is erg populair bij scapers zodat er een tekort is opgetreden. Er is momenteel bij sommige kwekerijen zelfs een wachtlijst.
En ik heb geen zijn om 10 eurie te gaan betalen voor een stukje van 5x5cm.

Misschien is er wel iemand op het forum die het regelmatig snoeit en wat wilt afstaan tegen een redelijke prijs
 
Ja een hobby kost geld;). Je kan in de sectie gevraagd altijd nog een oproep doen voor dit mosje.
 
Mooi op kleur! Ben heel benieuwd naar een nieuwe overzichtsfoto
Nou, er is voorlopig nog niet zoveel te zien. Bak is nog steeds in ontwikkeling.
Pas als ie 'klaar' is ga ik er een mooie shoot van maken en wellicht opsturen naar een contest. Dus voorlopig alleen sneak-peaks :sorry:
Maar ik ga wel eerdaags beginnen met een nieuwe scape en dar ga ik een journal van maken met heel veel pics :thumbs:
 
Niet veel te melden, dus dan maar een pic van een andere interesse: mossen. Niet de aquarium mossen, maar de bovenwatervorm. Dit is Leucobrym en is import uit Azië.
Zijn al een 3 maanden oud en doen het nog steeds goed.

IMG_2.jpg
 
een mix van HC en MC als bodembedekker (Hemianthus callitrichoides Cuba en Micranthemum Monte Carlo)
MC groeit sneller dan HC. Dus moet ik het gewas kort houden anders raakt de HC overgrown en zie je er niets meer van

wal.jpg
 

Terug
Bovenaan