Album van Cornelius


Tsja, dat is tegenwoordig 1 pot nat, vroeguh kwam er 220V uit het stop contact, heden ten dage is dit als het goed is 230V.....

Maar ik bedoel eigenlijk, waarom 220/230V wissel en niet een 12 of 24 V gelijk variant inderdaad?

Is deze energie zuiniger? Koeler? Stabieler? Gewoon pure interesse
Dat is nu iets waar ik totaal geen verstand van heb. Ik weet dat het 1.6W is en 220V maar dan houdt het ook op. :juggle:
Ik gebruik altijd deze omdat ik hier goede ervaringen mee heb. Ze zijn erg goedkoop, blijven het altijd doen en worden niet heet bij gebruik. Dat izijn voor mij de belangrijkste criteria.
Of ze veel energie slurpen; geen idee. Maar dat boeit me ook niet zo eigenlijk.

en even off-topic: Zo gaan mensen ongetwijfeld denken; als ze zo goed zijn en zo betrouwbaar - waarom koop je dan elke keer weer een nieuwe...?
Dat komt omdat ik mijn bakjes altijd verkoop, inclusief CO2 systeem, dus ook met een magneetventiel. En aangezien ik de laatste periode 3 bakje heb verkocht is het weer tijd om nieuwe spulletjes te verzamelen voor de nieuwe bakjes
 
Tijd geleden dat ik in dit topic wat heb geplaatst. Dus dan maar een fotootje van schimmel op mijn hout tijdens 'drystart' Trekt vanzelf wel weer weg (hoop ik) (y)
Zal soms wat pics plaatsen van mijn nieuwe set-up

IMG_20201002_154208648.jpg
 
Wow prachtig! Hoe krijg je het mos zo mooi= Bij mij wil het niet.
 
Dat is niet even in 1 zin uit te leggen.
Als je daar serieus mee aan de slag wilt moet je maar een Pm sturen :thumbs:
Ik heb al even het filmpje bekeken hier. Maar wat voor water is dat in die fles= Dat ken ik niet.
 
Erg fraai mosje! Is dat Fissidens? Hecht deze mos soort ook goed op hout?
Ja, Fissidens fox. groeit perfect op hout. (zoals alle mosjes)

Ik heb al even het filmpje bekeken hier. Maar wat voor water is dat in die fles= Dat ken ik niet.
Uhh, weet even niet welk filmpje/ flesje bedoeld?
 
springstaarten voorkomen schimmel, of tenminste eten het op voor het zichtbaar wordt. en aangezien een springstaartjescultuur soort van eeuwig meegaat....
Nope, geen extra beesies in de bak ofzo. Gewoon mos op verzadigd hout smeren en lekker laten broeien
 
Ja, Fissidens fox. groeit perfect op hout. (zoals alle mosjes)


Uhh, weet even niet welk filmpje/ flesje bedoeld?
Ik heb gekeken naar het dry method filmpje. Daar wordt de joghurt gemengt met water. Is dit gedistileerd water en kan het niet met gewoon kraan water=
 
Ik heb gekeken naar het dry method filmpje. Daar wordt de joghurt gemengt met water. Is dit gedistileerd water en kan het niet met gewoon kraan water=
Het kan prima met kraanwater.
Dat men in de regel osmosewater gebruikt is om er 100% zeker van te zijn dat er geen stoffen meekomen die niet bevorderlijk zijn voor de ontwikkeling van mosjes. (chloor, nitraat, fosfaat e.d)
Daar zijn ze in deze fase erg gevoelig voor.
En daarbij zit er veel kalk in het leidingwater wat weer aanslag geeft op het glaswerk
 
Gewoon rode vuurgarnalen - aka Neocaridina heteropoda var. Sakura.
Eigenlijk best wel vreemd want de bloesem van een sakura (kersenboom) is helemaal niet rood :unsure:
ah ja zag dat ook op markplaats soms moeilijk de namen bij de houwen:p suc6 met de kweek:)
 
Ik ben erg jaloers op het feit dat het jou wel lukt om een dry start werkend te krijgen, en dat ik daar erg veel moeite mee heb. Ik heb me er maar bij neergelegd :(
 
Hahaha mooi man! Hoe heb je dat in godsnaam teruggevonden?
Ik kan zien waar bezoekers vandaan komen en ook welke pagina's ze hebben bekeken. En Iran valt dan direct op.
Bij bezoek aan die website zag ik de afbeeldingen staan en aangezien in vaak een 'verborgen' markering aanbreng was het al snel duidelijk wat de oorsprong was...
Maar is niet erg. Alleen maar leuk :thumbs:
 
Tis natuurlijk erg leuk om een beetje te experimenteren met mosjes; heb alleen geen idee meer welke soortjes het zijn. :LOL:
Op de steen zit de bovenwatervorm van Mini Christmas Moss -denk ik-
In de ronde schaal heb ik echt geen idee wat het is. Volgens mij staan er wel stukjes Hydrocotyle tripartita Japan tussen :unsure:
IMG_20201030_115133616.jpg


IMG_20201030_115147793.jpg
 
Leuk hoor, had je het Christmas moss met de yoghurtmethode gedaan? Ik had ergens gelezen dat dat met dat type moss niet goed werkt, maar als ik naar die rots kijk valt dat dus wel mee šŸ¤·
 
Leuk hoor, had je het Christmas moss met de yoghurtmethode gedaan? Ik had ergens gelezen dat dat met dat type moss niet goed werkt, maar als ik naar die rots kijk valt dat dus wel mee šŸ¤·
Dit is Mini Christmas Moss. De gewone Christmas Moss is veel groffer met veel dikkere 'stengels'.
En hoe kleiner het mos hoe lastiger het is om op te binden/lijmen. Dat is o.a een reden dat ze de yoghurt methode hebben uitgevonden.
(zal er eens een leuk stukje over schrijven :thumbs: )
 

Terug
Bovenaan