Album van Cornelius


Wat grappig die bakjes met die plantjes. Zet je ze in normale aarde of is het speciale aarde waar je plantjes in staan?
 
Een
Waar dient die Voor?
Een lilypipe is een outflow voor een filter. Meestal van glas die over de rand van je bak hangt.
Op het filter van je nieuwe scaper zit er ook een. Deze is van transparant kunststof
 
Een

Een lilypipe is een outflow voor een filter. Meestal van glas die over de rand van je bak hangt.
Op het filter van je nieuwe scaper zit er ook een. Deze is van transparant kunststof


Ik heb de filter nog niet geopend hihi maar kan er ook zo ene op wat jij hebt?
 
Ik heb de filter nog niet geopend hihi maar kan er ook zo ene op wat jij hebt?
lily en scapers flow.JPG


Links het originele filter met de lilypipe.
Foto rechts is hetzelfde filter alleen met een glazen lilypipe set met wat langere slangen eraan.

Dus het kan wel, maar waarom zou je een dure glazen set gaan gebruiken?
Het nadeel van een glazen lily is dat je het filter niet aan de rand van de bak kan hangen, en dat je door de lengte van de slangen wat filtervermogen gaat verliezen.

Ikzelf gebruik geen glazen lily op de Scapers flow.
Op die Scapers Tank van 50 liter heb ik een externe pomp staan (een Eheim Experience 150) vandaar de foto van die lilypipe.
Op mijn 24 literbakje heb ik het filter van de Scapers Tank (Scapers Flow) gezet omdat ik daar een sterke pomp moet hebben omdat ik zo veel planten erin heb staan.
 
Bekijk bijlage 242733

Links het originele filter met de lilypipe.
Foto rechts is hetzelfde filter alleen met een glazen lilypipe set met wat langere slangen eraan.

Dus het kan wel, maar waarom zou je een dure glazen set gaan gebruiken?
Het nadeel van een glazen lily is dat je het filter niet aan de rand van de bak kan hangen, en dat je door de lengte van de slangen wat filtervermogen gaat verliezen.

Ikzelf gebruik geen glazen lily op de Scapers flow.
Op die Scapers Tank van 50 liter heb ik een externe pomp staan (een Eheim Experience 150) vandaar de foto van die lilypipe.
Op mijn 24 literbakje heb ik het filter van de Scapers Tank (Scapers Flow) gezet omdat ik daar een sterke pomp moet hebben omdat ik zo veel planten erin heb staan.

Sorry verkeerd gelezen ik dacht dat die wit was maar is mooi doorzichtig :D was laat zullen we maar zeggen haha
 
Zwijmel zwijmel dat is toch prachtig he :D

Ik twijfel om het te bestellen....
 
Prachtig Cor! Krijgen we überhaupt een keer de kans om iets negatiefs te kunnen zeggen? :sorry::D
 
Ik ga deze binnenkort maar eens even bijlezen, nu ik een paar foto's heb gezien!
Edit; ziet er goed uit namelijk!
 
Prachtig Cor! Krijgen we überhaupt een keer de kans om iets negatiefs te kunnen zeggen? :sorry::D
Ik hoop het niet Peter, ik probeer dmv mijn post mensen altijd gemotiveerd te maken (en te houden) in deze fantastische hobby.
 
Ik hoop het niet Peter, ik probeer dmv mijn post mensen altijd gemotiveerd te maken (en te houden) in deze fantastische hobby.
Hoop het ook niet hoor, ziet er altijd weer prachtig uit en geloof ook wel dat dit de meeste mensen motiveert! :thumbs:
 
Net even je topic doorgelezen en ziet er super uit! Wel een vraagje; wat is de reden dat je van je foto's 1 foto maakt? Kijk zelf veelal via de telefoon en zou het persoonlijk makkelijker vinden als je 4 kleinere foto's zou hebben... Maar als ik daar de enige in ben; lekker laten :D
 
Net even je topic doorgelezen en ziet er super uit! Wel een vraagje; wat is de reden dat je van je foto's 1 foto maakt? Kijk zelf veelal via de telefoon en zou het persoonlijk makkelijker vinden als je 4 kleinere foto's zou hebben... Maar als ik daar de enige in ben; lekker laten :D
De feitelijke reden van het samenvoegen was eigenlijk om het overzicht te bewaren voor de lezer. Maar ik heb er nooit rekening mee gehouden dat dit op een telefoon ongemakkelijk te zien zou zijn.
Ik zal voortaan de foto's niet meer samenvoegen, dus bedankt voor deze waardevolle tip. :thumbs:
 
Bijna sonde om weer te snoeien maar gelukkig groeit het weer mooier aan!
Ja, als ik de schaar erin zet vind ik het altijd zonde. Al die mooie gekleurde plantjes terugsnoeien.
Maar je weet: goede snoei is goede groei :thumbs:
 
Erg mooi cor! Hoe krijg je die planten zo compact? Knip je gewoon de topper af ?

Ik wou dat ik het zo ook kon , maar ik "durf" ze niet te knippen want ik vind ze zo mooi :p.
 
Erg mooi cor! Hoe krijg je die planten zo compact? Knip je gewoon de topper af ?

Ik wou dat ik het zo ook kon , maar ik "durf" ze niet te knippen want ik vind ze zo mooi :p.
Als planten gezond zijn kan je ze zonder angst snoeien, want gezonde aquariumplanten zijn verrassend veerkrachtig.
Ikzelf knip de stengeltjes gewoon af tot de hoogte hoe ik ze wil hebben. Daar komen dan vanzelf nieuwe uitlopers.
Wat ik eraf knip beplant ik in het begin, alleen als er genoeg ruimte voor is, tussen de ander stengels om zo een sneller een compactere massa te verkrijgen.
Dit is de basismethode.
 
Dan zul je op den duur wel veel snoeisel overhebben want ja je bakje heeft ook een beperkte ruimte natuurlijk.
 
Dan zul je op den duur wel veel snoeisel overhebben want ja je bakje heeft ook een beperkte ruimte natuurlijk.

Ja idd. Op een gegeven moment is alles vol en moet je alles in de groencontainer dumpen.
En dat vind ik nog steeds echt zonde.
vorb4h.jpg


Dan zet je ze toch gewoon in een ander bakje John?:p:D
Mijn bakjes zitten helaas allemaal vol...
 
Mijn bakjes zitten helaas allemaal vol...

Haha bij John is nog wel plek;):D

Haha nee maar bij een aquarium hoort weggooien... Eigenlijk sonde want die planten hebben wel je dure co2 en plantenvoeding opgeslokt:D Maar zulke kleine stekjes verkopen heeft ook geen zin.
 
Als planten gezond zijn kan je ze zonder angst snoeien, want gezonde aquariumplanten zijn verrassend veerkrachtig.
Ikzelf knip de stengeltjes gewoon af tot de hoogte hoe ik ze wil hebben. Daar komen dan vanzelf nieuwe uitlopers.
Wat ik eraf knip beplant ik in het begin, alleen als er genoeg ruimte voor is, tussen de ander stengels om zo een sneller een compactere massa te verkrijgen.
Dit is de basismethode.

Co2 fles is nu leeg dus als ik een volle heb knip ik erop los.
 
Ja idd. Op een gegeven moment is alles vol en moet je alles in de groencontainer dumpen.
En dat vind ik nog steeds echt zonde.
vorb4h.jpg



Mijn bakjes zitten helaas allemaal vol...

Het is dat het zo vies koud is buiten, maar anders had ik graag wat van dat afval overgenomen van je.
 
:D... sneekpeak ...:D
Makkelijk als je zelf de planten kan uitzoeken :thumbs:

122404591_TH.jpg
 

Terug
Bovenaan