Mandykuh
Well-known member
- Lid geworden
- 5 november 2012
Waar dient die Voor?
Een lilypipe is een outflow voor een filter. Meestal van glas die over de rand van je bak hangt.Waar dient die Voor?
Die plantjes staan een aqua soil.Wat grappig die bakjes met die plantjes. Zet je ze in normale aarde of is het speciale aarde waar je plantjes in staan?
Een
Een lilypipe is een outflow voor een filter. Meestal van glas die over de rand van je bak hangt.
Op het filter van je nieuwe scaper zit er ook een. Deze is van transparant kunststof
Ik heb de filter nog niet geopend hihi maar kan er ook zo ene op wat jij hebt?
Bekijk bijlage 242733
Links het originele filter met de lilypipe.
Foto rechts is hetzelfde filter alleen met een glazen lilypipe set met wat langere slangen eraan.
Dus het kan wel, maar waarom zou je een dure glazen set gaan gebruiken?
Het nadeel van een glazen lily is dat je het filter niet aan de rand van de bak kan hangen, en dat je door de lengte van de slangen wat filtervermogen gaat verliezen.
Ikzelf gebruik geen glazen lily op de Scapers flow.
Op die Scapers Tank van 50 liter heb ik een externe pomp staan (een Eheim Experience 150) vandaar de foto van die lilypipe.
Op mijn 24 literbakje heb ik het filter van de Scapers Tank (Scapers Flow) gezet omdat ik daar een sterke pomp moet hebben omdat ik zo veel planten erin heb staan.
Ik hoop het niet Peter, ik probeer dmv mijn post mensen altijd gemotiveerd te maken (en te houden) in deze fantastische hobby.Prachtig Cor! Krijgen we überhaupt een keer de kans om iets negatiefs te kunnen zeggen? 😀
Hoop het ook niet hoor, ziet er altijd weer prachtig uit en geloof ook wel dat dit de meeste mensen motiveert!Ik hoop het niet Peter, ik probeer dmv mijn post mensen altijd gemotiveerd te maken (en te houden) in deze fantastische hobby.
De feitelijke reden van het samenvoegen was eigenlijk om het overzicht te bewaren voor de lezer. Maar ik heb er nooit rekening mee gehouden dat dit op een telefoon ongemakkelijk te zien zou zijn.Net even je topic doorgelezen en ziet er super uit! Wel een vraagje; wat is de reden dat je van je foto's 1 foto maakt? Kijk zelf veelal via de telefoon en zou het persoonlijk makkelijker vinden als je 4 kleinere foto's zou hebben... Maar als ik daar de enige in ben; lekker laten 😀
Ja, de rotalas hebben weer de oppervlakte bereikt, dus dan gaan we weer met de heggeschaar eroverNog even een bak vol tot aan het wateroppervlak
Bijna sonde om weer te snoeien maar gelukkig groeit het weer mooier aan!Kleine update, straks gaat de schaar erin voor een big trim
Ja, als ik de schaar erin zet vind ik het altijd zonde. Al die mooie gekleurde plantjes terugsnoeien.Bijna sonde om weer te snoeien maar gelukkig groeit het weer mooier aan!
Als planten gezond zijn kan je ze zonder angst snoeien, want gezonde aquariumplanten zijn verrassend veerkrachtig.Erg mooi cor! Hoe krijg je die planten zo compact? Knip je gewoon de topper af ?
Ik wou dat ik het zo ook kon , maar ik "durf" ze niet te knippen want ik vind ze zo mooi 😛.
Dan zul je op den duur wel veel snoeisel overhebben want ja je bakje heeft ook een beperkte ruimte natuurlijk.
Dan zul je op den duur wel veel snoeisel overhebben want ja je bakje heeft ook een beperkte ruimte natuurlijk.
Mijn bakjes zitten helaas allemaal vol...Dan zet je ze toch gewoon in een ander bakje John?😛😀
Mijn bakjes zitten helaas allemaal vol...
Als planten gezond zijn kan je ze zonder angst snoeien, want gezonde aquariumplanten zijn verrassend veerkrachtig.
Ikzelf knip de stengeltjes gewoon af tot de hoogte hoe ik ze wil hebben. Daar komen dan vanzelf nieuwe uitlopers.
Wat ik eraf knip beplant ik in het begin, alleen als er genoeg ruimte voor is, tussen de ander stengels om zo een sneller een compactere massa te verkrijgen.
Dit is de basismethode.
Ja idd. Op een gegeven moment is alles vol en moet je alles in de groencontainer dumpen.
En dat vind ik nog steeds echt zonde.
Mijn bakjes zitten helaas allemaal vol...
Altijd goed. Je geeft maar een seintje als het een betere temperatuur isHet is dat het zo vies koud is buiten, maar anders had ik graag wat van dat afval overgenomen van je.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.