Album van Cornelius


Nou, ik zal je vertellen dat ik mijn TOPSECRET bak inmiddels alweer heb afgebroken...
vorb4h.jpg

Ik heb teveel ideeën en te weinig ruimte voor nog meer bakken, dus moet ik soms lastige keuzes maken. :D


Ruimte kun je ook creëren Cor;)
 
Laatste keer een grote snoei gedaan in dit 24L bakje. Het is nu ongeveer 16 maanden oud en het gewas is aan vernieuwing toe.
Dus nog 1x in vorm krijgen en op kleur, een paar mooie foto's maken en dan gaat ie leeg.
Volgende layout word naar verwachting weer een soortgelijk mini plantenbakje.:thumbs:

uit.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: DAFW
Wat een verschil Cor na dat snoeien zeg. Eigenlijk best zonde van het bakje maar ja soms wil je wat anders.
 
Wat een verschil Cor na dat snoeien zeg. Eigenlijk best zonde van het bakje maar ja soms wil je wat anders.
Klopt, dat blijf ik zonde vinden. Heb je eindelijk alles mooi in model moet de schaar er weer overheen omdat het te groot gaat worden.
Maar ja, dat heb je nu eenmaal met high-light scapen.
 
Tussentijdse update.
Niet omdat er veel verandert natuurlijk, maar het blijft een fotoalbum.
De achterkant gaat steeds beter ingroeien met stems en ik verwacht over een week of 6 de 1e vormsnoei te gaan doen.

Had wat MC wat achter bleef in de groei. Flow iets verandert en wat bitterzout erbij omdat ik wat lichte tekorten zag.
Maar ja, als je gedeeltelijk RO water gebruikt moet je daar wel rekening mee houden natuurlijk. :stom: Maar in ieder geval op tijd opgelost :thumbs:

20180725.jpg
 
Staat er heerlijk fris bij. En die mooie (subtiele) belletjes. Dat is de kers op de taart.
Ja, die subtiele belletjes zijn altijd fascinerend om te zien.
En hoewel het absoluut niet noodzakelijk is voor gezonde plantengroei gebruik ik het persoonlijk wel altijd als referentie of ik genoeg licht heb voor het plantenbestand.
 
Kleine update van mijn 24L mountain scape. Weinig CO2 en weinig licht dus heel langzame, maar goed controleerbare groei. Kan niet wachten tot het tapijtje is dicht gegroeid en de grasmaaier erover kan.

6w.jpg
 
Tip van de week:

je micro's (poeders) nooit te lang bewaren en altijd droog opbergen... Na een kwartiertje bikken heb ik alles weer tot poeder kunnen slaan. Het leek wel beton :stom:

micro.jpg
 
Gelukkig zit dat van aquariumbemesting in gesealde zakjes en als ik die open gaat het gelijk allemaal in de fles dus ik heb hier nog geen last van gehad.
Maar goed dat je dit even meld:thumbs:.

Even in de blender :D met het water waarin je het wil oplossen.


Echt een oplossing van een huisvrouw;)
 
Het gaat helaas nog steeds niet zoals ik wil.
ben 2 weken op vakantie geweest en bij terugkomst veel 'melting' van mijn tapijtje en daarbij was de Microsorum veels te snel gegroeid. :mad:
Dus de schaar er overheen dan is het hopelijk over een week of 4 wel weer mooi ingegroeid.
Maar de Ludwigia repens sp. Rubin worden wel enorm mooi van kleur naar mate ze dichter bij het licht komen te staan. :smitten:
hyut.jpg
 

Terug
Bovenaan